Нужно ли е да си преминал специално обучение, за да станеш 3 D моделър? От къде идват идеите за фантастичните персонажи в компютърните игри и анимационните филми? Питаме Мартин Пунчев, който е във Варна като лектор в третото издание на Международния фестивал на дигиталните изкуства Futuro.
Мартин Пунчев е от София, но казва, че е живял навсякъде. Сега е на 29 години и се занимава с изработването на персонажи за компютърни игри, анимационни филми и играчки. Бил е технически арт директор на голямо студио за визуални изкуства, но днес вече работи на частно като 2 и 3 D концепт артист на персонажи и създания за компютърни игри.
Вдъхновява се от всичко свързано с научната фантастика. Геймър от дете Мартин Пунчев е самоук и разказва как е станал професионален 3D моделър.
- Аз започнах по абсолютно обратния път. Още от трети клас се занимавам със софтуер, като на тази възраст не може да се говори за друго освен за детска игра. Първата ми работа беше още в гимназията и веднага след училището бях вече нает в студио за игри. Дори не беше нужно да преследвам образование, защото образованието ми беше самата работа. Класическия път е човек да премине школа по рисуване, но това не е единствения.
Като говорите за работата си се усмихвате и сияете, сигурно много се забавлявате?
- Абсолютно се забавлявам и няма как да е по друг начин. Човек трябва много да обича процеса на работата си, защото става дума за седене и рисуване по цял ден и трябва да се вглъбиш в това, което твориш.
Кои са най-популярните ви герои?
- Този, който ще разпознаят повечето хора е ангелът Тираел от играта Диабло. Той не е мой герой, но аз съм участвал в пресъздаването му в играчка и тази играчка се продава на пазара. Пресъздадох го като скулптура с помощта на компютър по предложение на авторите.
Как се създават такива фантастични образи, като се има предвид, че има много концепт автори по целия свят? Как във вашата работа може човек да бъде оригинален, интересен и търсен?
- Ако направиш нещо тотално различно, което никой не е виждал, има много голям риск за продукта, защото може и да се провали. За това класическата формула е да вземеш нещо работещо и да го надградиш. Т.е. един успешен дизайн е нещо много добре познато и естетически издържано, което ти се опитваш не повече от 20 - 30 процента да надградиш или промениш, или освежиш с нова идея в него.
Вие играете ли компютърни игри?
- Да, играя компютърни игри, но за съжаление рядко ги довършвам.
Какво развива у човек една стратегическа игра?
- Стратегическата игра е мисловна игра. Развива логика и мислене, има спортен характер, защото идеята е да победиш. В такива игри по - умния побеждава накрая.
А за да не стане мания, по колко време на ден трябва да се играе?
- В някаква хигиена човек от малък трябва да се възпита, но тя не е свързана само с компютърните игри. Ако гледаш телевизора, ти пак си изморяваш очите и си ги натоварваш. Трябва да има и спорт, за да не се заседяваме пред мониторите. Мисля, че това е много по-важно, отколкото да изчисляваме колко часа стоим пред екраните. Защото колкото и часа да е, ако накрая всичко това е свързано с мечтите на едно дете и се превърне някой ден в професия, както е примера с всички лектори и гости на Futuro, значи си е заслужавало.
Интервю с Björn Johansson (ARCTIS) ARCTIS са нова група, създадена от музиканти, със стаж в метъл музиката. Само преди дни бандата издаде едноименния си дебют. На 28 ноември ARCTIS ще го представят и пред българските фенове, защото групата прави турне като съпорт на APOCALYPTICA. Китарисът на ARCTIS Björn Johansson даде специално интервю за..
Варненският драматичен театър взе участие в Деветото издание на Международния театрален фестивал "Interferences" в Клуж-Напока в Румъния. Във форума се включиха членове на Съюза на театрите от Европа, а варненските актьори се представиха със спектакъла "Както ви харесва" на Шекспир, в режисура на Габор Томпа, президент на Съюза на театрите в Европа...
Интервю с Tom Englund (EVERGREY, REDEMPTION, SILENT SKIES) В средата на 2024 година шведските прогресари EVERGREY издадоха изследванията си върху празнотата под формата на албума „Theories of Emptiness“. На 29 ноември бандата ще го представи и на българските си фенове, с подкрепата на алтернативната метъл банда KLORG и швейцарската..
Отчетен е 150% ръст на фалшивите сайтове за онлайн пазаруване в световен мащаб от началото на октомври, сочат доклади на различни лидери в киберсигурността. Това каза Обретен Обретенов, отговарящ за информационната сигурност в международна компания, базирана във Варна. Занимава се също с експертизи по компютърна криминалистика към Съда и..
Елементарните сметки за мнозинство за съставяне на правителство сочат, че най-логично е то да е формирано от коалициите ГЕРБ-СДС и "Продължаваме промяната - Демократична България". Всеки опит да се прави мнозинство с други партии около едната от двете коалиции е игра. Това каза политологът Даниел Стефанов в предаването на Радио Варна Post Factum. Той..
По традиция преди Коледните и новогодишни празници варненската галерия "Арт Маркони" представя сборната изложба "Изобилие". В нея със свои творби участват редица художници - Ангел Атанасов/Ачо, Ангел Веселинов, Васил Петров, арх. Владимир Рачев, Димитър Манолов, Дима Ненова, Димитър Кавръков, Емилия Бояджиева, Ивайло Евстатиев, Илиян Пеев, Клементина..
Интервю с Eicca Toppinen (APOCALYPTICA) APOCALYPTICA започнаха кариерата си с албум с кавъри на METALLICA. Близо 30 години по-късно финландците издадоха и втора част отново с кавъри на METALLICA. На 28 ноември групата ще представи „Plays Metallica Vol. 2“ и в София по покана на „EventEase“ в Зала 3 на НДК. Това ще бъде деветия концерт на..