Септемврийският афиш на Ла Скала изкачи на сцената една по-малко представяна и позната на миланската публика опера - “Тамерлан” на Хендел.
С премиера преди 293 г. в King’s Theatre в Лондон, операта в три действия, създадена от композитора само за 20 дни, напълно оправда очакванията на присъстващите в Миланската Скала. Имахме удоволствието да проследим силното дирижиране на считания за един от най-добрите интерпретатори на барокова музика - Diego Fasolis. Швейцарският маестро получи заслужени аплодисменти за своето брилянтно дирижиране. Режисурата и сценографията отбелязаха дебюта в Ла Скала на Davide Livermore, който умело ни пренесе в 1917 г. Удиви ни влакът на сцената - неподвижен, но над него небето се движеше в обратна посока, както и войниците, и имахме усещането, че влакът настина лети по линията! Искрено съжалявам, че съм популярен само извън границите на Родината. Италия често забравя своите творци, споделя италианският режисьор и директор на Palau de les Arts Reina Sofia във Валенсия Livermore. Овациите бяха и за великолепните костюми на Mariana Fracasso.
В ролята на Тамерлан бе американският изпълнител на барокова музика Bejun Mehta. Израснал в семейство на певци и музиканти и близък роднина на световноизвестния диригент Zubin Mehta, завършилият немска литература в Yale University контратенор ни покори с прецизност в изпълнението и получи високата оценка на публика и медии за своя дебют на миланска сцена. Бурни аплодисменти за обичания испански тенор, баритон и диригент Placido Domingo в ролята на Баязид. Контратенорът от Аржентина Franco Fagioli също получи одобрението на присъстващите за своята великолепна изява в ролята на Андронико. След участието си в “Сватбата на Фигаро”, в Ла Скала се завърна френският талант Marianne Crebassa. Силно сценично присъствие отличи изявата на мецосопранa в ролята на Ирене. Внушителна бе и изявата на Maria Grazia Schiavo, която бе Астерия. Останахме очаровани от изпълнението на Christian Senn, в ролята на Леоне. Завършил биология и продължил образованието си,този път музикално, в Академията за млади изпълнители на Миланската Скала, изключително цененият за своя бароков репертоар чилийски баритон ни покори със своето брилянтно изпълнение. Няколкоминутните аплодисменти след края на спектакъла и викове Браво потвърдиха успеха на новата постановка на Ла Скала и нейния звезден състав!