Темите за градския транспорт, новите тарифи и бъдещите маршрути на автобусните линии коментира кметът Иван Портних. Целия разговор с него можете да чуете в прикачените звукови файлове.
За електронната билетна система
Всички линии на градския транспорт вече са във функционална готовност за въвеждане на електронната билетна система. Тоест там реално могат да се купуват електронни билетчета. Остават за дооборудване новите 15 автобуса, които получихме по втората фаза на проекта за интегриран градски транспорт. Апарати няма и в 10-те автобуса, които ползваме под наем от Пловдив. Това трябва да приключи най-късно до средата на февруари.
Междувременно предстои в Общинския съвет да бъдат приети новата транспортна схема на града и нова тарифа за ползване на обществения транспорт.
Целта е от март да преминем изцяло към електронни карти и билети и да приключим с хартиените. Разбира се, има и период, в който хората трябва да свикнат с тези нововъведения, които ще бъдат голямо облекчение за тях.
За цената на билетчето
Надявам се новата тарифа да е полезна и удобна за пътниците. В нея, например, възможноста за прекачване на цената на един билет ще бъде отразени и в стойността на месечните карти. В момента се продават едва по 500 карти, което е нищожно на фона на десетките хиляди, които ползват градския транспорт във Варна. Очевидно е, че този модел не работи и имаме нужда от нов, който да стимулира хората да купуват карти и това да е икономически изгодно за тях.
Цената на билетчето няма да пипаме, категорично! Макар че, когато тази цена от 1 лев е била формирана, фонд работна заплата в "Градски транспорт" ЕАД е бил 4 млн. лева, а сега е 4 пъти повече. А предстои и подписването на нов колективен трудов договор с искане за ново увеличение на месечните възнаграждения от 12%. Или нови 2,5 млн. лева в тежест за фирмата. И тук говорим само за заплати. Ясно е, че няма как цената от 1 лев да покрива реалната стойност на тези разходи. Но така или иначе имаме ангажимент да направим всичко необходимо тази цена да не се променя.
Въпросът е да можем да използваме новоизградената система като възможности и функционалности, за да стимулираме хората да използват новите карти, които ще бъдат предлагани.
За новата транспортна схема
Във времето на мащабните ремонти и особено с изграждането на новия булевард "Васил Левски" беше ясно на всички, че е невъзможно въвеждането на новата транспортна схема. Нещо повече - завършването на бул. "Васил Левски" ще преразпредели вътрешния поток в града и натоварването както на определени пътни артерии, така и на автобусни линии. Така че новата транспортна схема, която се надявам да бъде приета от Общинския съвет, ще търпи оптимизация според трафика с новите булеварди и приключването на ремонтите. Тогава няма да имаме задръствания и нормално ще заработи скоростното трасе на автобусите. И едва тогава ще адаптираме транспортната схема към новите дадености и човекопотока, обслужван от "Градски транспорт".
За новите автобуси
По силата на договора за Интегрирания градски транспорт общинският превозвач ще е единственият оператор по автобусните линии в града. Приходите от карти и билети ще се събират от общинското предприятие, което направихме, и то ще се разплаща с превозвача на километър пробег. Това от една страна ще даде финансова стабилност на "Градски транспорт", а от друга - ще имаме ясна картина за възможностите за закупуване на нови автобуси. Защото въпреки че имаме 35 нови тролейбуса и вече 85 нови автобуса, за да се обнови изцяло автопаркът на "Градски транспорт", са ни нужни още 80. Работим активно по вариантите за закупуването им, в това число и по европрограми, както и чрез оптимизация и отделяне на нужните средства от общинския бюджет.
От една страна това ще осигури комфорт на варненци, които ползват градския транспорт, от друга ще доведе до намаляване на разходите за ремонт, които сега са огромни. Новите автобуси са в гаранция и разходите за поддръжката им са минимални. А този спестен ресурс също трябва да използваме за непрекъснато обновяване на автопарка.
Хобито е вид развлечение, занимание и увлечение, практикувано през свободното време. Това четем в световната онлайн енцикопледия "Уикипедия". Всичко може да бъде хоби – от пътешествията, през спорта и нумизматиката до изобразителното изкуство. Точно последното обединява ентусиастите във фейсбук групата „Варненски творци“. Варнен, които през свободното си..
Интервю с Trym Torson (EMPEROR, ÞRYMR) Trym Torson е известен като първия барабанист на ENSLAVED, а в последствие като постоянния ударник на EMPEROR. Способностите му зад барабаните не подлежат на коментар, но Trym изненада блек метъл социума с дебютен самостоятелен албум, който няма нищо общо с екстремизма, с който обикновено е свързван. „Saga..
В началото на годината стана ясно, че отделението по детска хирургия в МБАЛ „Света Анна – Варна“ преустановява приема на пациенти до 9 февруари, включително. В периода, докато отделението не приема пациенти, тече планов ремонт и екипът е в отпуск. По този повод, в обзорното предаване на Радио Варна „Позиция“, адвокатът по медицинско..
Жителите по селата също очакват приемането на републиканския бюджет, респективно общински, за да набележат задачите за новата година и плануват разходите си по тях. А дотогава не разчитат само на публичните средства, но и на дарения, спонсори, доброволен труд. „Това ще ми бъде последният мандат. Искам да оставя селото в приличен вид“ – казва по..
Немедицински специалисти нямат право да извършват естетични процедури. Това категорично мнение в предаването "Новият ден" изрази доц. д-р Даниел Янков от Клиниката по пластична хирургия към Военномедицинска академия-Варна, във връзка с пострадалите след поставяне на ботокс, настанени в "Пирогов". Лекарите, които според съществуващото..
Интервю с Adrian Thessenvitz (AD INFINITUM) Швейцарската симфонична метъл банда AD INFINITUM ще направи първи концерт в България. Групата е част от турнето на ELUVEITIE и INFECTED RAIN. Датата за България е 9 февруари, мястото – софийският клуб „Joy Station“. Организатори са „BGTSC“. В предишно предаване представихме новия албум на групата..
От 2014 година насам има почти 80 законопроекта за изменение и допълнение на изборното законодателство, голяма част от които са внесени няколко месеца преди изборите. Това сочи анализ на Института за развитие на публичната среда, каза Лилиан Никифорова. Тя добави, че тази практика трябва да бъде прекратена, тъй като по думите ѝ няколко парламента са..