Когато става дума за мебели, интересен е въпросът за авторството и произхода им – кой и къде ги е създал, доколко са уникални и неповторими, колко би струвало да имате такива.
Дизайнерските мебели, в буквалния смисъл на думата, са дело на творци с талант и новаторско мислене. Те са уникални, често смятани за художествени произведения. В обичайния, масов случай, дизайнерските мебели са резултат от оригинални проекти, достатъчно са функционални, за да могат да се използват в ежедневието. И са много скъпо удоволствие. Понякога една маса може да достигне четирицифрена сума, споделя Милко Дюлгеров, който се занимава с дизайнерски мебели, които се реализират основно в чужбина. Чуйте в интервюто на Мартин Николов какви са тенденциите за тази година:
Какви са тенденциите за 2019 година ? Мина вече една четвърт от годината, но все пак престоят още девет месеца
Тенденциите няма може би много да се променят. Те бяха свързани с метал, с метални структури и с масиви от дърво. Напоследък нашумя, малко извън мебелната индустрия, но все пак нашумя много и смолата, епоксидната смола. Примес от тези три неща е нещо, което най-вероятно и през 2019 ще продължи.
Т.е това е комбинацията: масив, метал и епоксидна смола?
Най-често да, защото самият масив се комбинира много добре с епоксидна смола, т.к. той може да се цепи, движи се – все пак масивното дърво е живо. От своя страна епоксидната смола е тънколивко нещо. Тя може да попълни всички възможни дефекти, дори които не се набиват на очи. Комбинацията между тези две неща - от една страна много хубаво качество, а от друга страна - на хората много им харесва точно заради това качество на епоксидната смола. Така може да се вземе дърво, което целенасочено да има много дефекти, а епоксидната смола да превърне тези дефекти в ефекти. Това е, което привлича хората.
Какви мебели или дизайнерски решения най-често се предпочитат?
Най-често засега са масите. Забавното е, че те тръгват не от епоксидната смола, поне тези, които са известни като ривъртейбъл. Те са две парчета дърво с такава динамична форма и между тях първоначално имаше стъкло, което перфектно пасва. Просто в някакъв момент се появиха вариации на това със смола. Тези вариации със смола от една страна са по-лесни, защото тя може да заема каквато и да е форма, която дървото и задава. От друга страна е много ефектно, защото има повече обем, а не е линейно стъкло. Просто смолата поглъща цялото пространство.
Най-интересните може би са тези, при които сме имали най-много свобода да си направим кефа. Със сигурност в момента правя едно от най-интересните за мен неща, защото клиентът искаше маса с определен размер, да е със смола, с начупено дърво с много дефекти. При това нямаше почти никакви други претенции. Следващият етап беше да измислим крака. Имах свободата да направя нещо скулптурно. От една страна няма да е много характерно, а от друга като се направи, ще изглежда много интересно. Всеки си вкарва своя артистичен, креативен процес в определени мебели, но те често струват много пари.
Предполагам, че трябва и самият творчески импулс да се ограничава в някаква степен, ако клиентът иска нещо точно определено ?
Разбира се, да. Това се опитвам да го възпитавам в себе си. Смятам, че професионализмът е да можеш да направиш това, което иска клиента. Той плаща, дава пари, иска да си го гледа всеки ден в къщата, както той го иска, дори и за теб да не е напълно правилно. Така да се каже много хора могат да се припознаят в някаква мебел, да и се радват, биха я имали вкъщи, дори да не е напълно практична. Има много хора, които са отворени към шантави работи, не напълно практични, и за мен това е много интересно.
Много често застрашаваме собствените си животи заради своеволия на туристи, които не спазват правилата на плажа и флаговата сигнализация. Плажна полиция трябва да следи за реда. Това каза Стефан Калинков, воден спасител, работещ на Златни пясъци, който бе удостоен с грамота от Българския червен кръст - Варна за активната му доброволческа дейност...
Димитър Маринов, първият български актьор, качил се на сцената на Оскар-ите, се срещна с варненска публика, за да представи двете си книги – „Към сцената“ и „Към екрана“, издадени от „Аз-буки“ в края на 2024 г. Пред своите почитатели и любителите на литературата и киното, актьорът разказа за своя необикновен житейски и професионален път и какво се крие..
Голямото предизвикателство в ерата на AI (изкуствения интелект) е как да развиваме естествения интелект. Toва коментира за Радио Варна ректорът на Икономическия университет (ИУ) във Варна проф. Евгени Станимиров. Няма да се изморя да повтарям, което правя вече 3-4 години, може би и малко повече, че когато висок естествен интелект ползва висок..
Интервю с Chris Caffery (SAVATAGE, TRANS-SIBERIAN ORCHESTRA) SAVATAGE са от онези групи, които през 80-те и 90-те години на миналия век дефинираха звука на американския прогресив метъл. 24 години след последния си албум „Poets and Madmen“ SAVATAGE се завръщат към активна дейност. Групата тръгва на турне, за съжаление без Jon Oliva, който има..
Индия не е туристическа дестинация и никой не си тръгва от там завинаги. Това е трансформиращо място. Всеки път се завръщаш променен и научил нещо различно. Човек се влюбва в Индия, ако я усети. Това сподели в предаването за туризъм и приключения "Хоризонти" варненката Диляна Димитрова, която доста пъти е пътувала до тази огромна страна. Диляна..
От гледна точка на доверието, в последните години има промяна в отношението на хората, които даряват в положителна посока. Това коментира за Радио Варна Теодора Бакърджиева, изпълнителен директор на Български дарителски форум, които оперират системата DMS. Дарителите - предимно индивидуалните, отделните хора, които избират да дaряват в..
Когато има развит масов спорт, тогава има и олимпийски медали, това каза за Радио Варна бивша професионална тенисистка, участвала на три олимпиади (в Барселона , Атланта и Атина ). Маратоните са страхотни събития. Аз съвсем случайно попадам днес на този във Варна. Била съм на маратони в европейски столици, където това събитие е..