Министърът на регионалното развитие и благоустройството Петя Аврамова издаде заповед, с която се одобрява проект за Общ устройствен план на община Балчик, фаза окончателен, Правила и нормативи за прилагането на ОУП и Специфични изисквания за устройство на територията към окончателния проект на ОУП. Заповедта е окончателна и не подлежи на обжалване.
За територията на община Балчик е налице териториално устройствен план, създаден и одобрен в периода 1996-1997 г. при условията на различна нормативна уредба и различно състояние на Българското Черноморско крайбрежие.
Съгласно техническото задание, утвърдено от възложителя МРРБ, проектът за ОУП обхваща територията на община Балчик, като селищната територия на гр. Балчик и на с. Кранево е извън обхвата на проекта и се устройства с влезли в сила подробни устройствени планове, одобрени през 2007 г., се казва в министерската заповед.
В документа, който не подлежи на обжалване, се посочва, че засиленият инвестиционен натиск в последвалите десетилетия към крайбрежието е създал екоконфликти, свръхурбанизация и прекомерно усвояване на рекреационните ресурси. За овладяването на тези негативни процеси се налага преосмисляне на основните устройствени принципи за развитие на черноморската община, с оглед създаване на условия за постигане на устойчиво и балансирано развитие.
Окончателният проект за ОУП е публикуван на сайта на Община Балчик.
Становище на Министерство на културата дава препоръка Община Балчик да инициира провеждане на процедура за предоставяне на статут и определяне на режим за опазване на недвижима културна ценност - „културен ландшафт”, на историческото градско ядро заедно с прилежащите скални структури.
Кметът на Балчик Николай Ангелов заяви, че ще бъде предприета тази тежка и тромава процедура.
Генералното консулство на България в Лос Анджелис съобщи в своята страница във Facebook за въвеждането на вечерен час в кварталите Палисейдс и Ийтън. „Окръжният шериф Робърт Луна обяви на пресконференция, че в засегнатите от пожарите райони Палисейдс и Ийтън е въведен полицейски час, който ще бъде в сила във времевия диапазон от 18:00 ч. до..
След рекордните стойности регистрирани вчера днес средните температури са малко над 0-та. Във Варна бе отчетен температурен рекорд от 17.8 вчера, а тази сутрин термометрите показват едва 6. Рекорди бяха отчетени още в Русе, Разград, Силистра и Добрич, където за по-малко от 12 часа температурата падна от 16.4 на 3 градуса, съобщават от..
От 13 януари тролейбусна линия 83 ще обслужва до "Владиславово" спирка "Бл. 407", съобщават от Градски транспорт. След спирка "Детелина" тролейбусите ще завиват по бул. "Св. Елена", надясно по ул. "Янко Мустаков" и ще обслужват двупосочно спирки "Стадиона", "Мусала", "Богдан".
Варна за втори път през седмицата отчита температурен рекорд. Днес термометрите достигнаха до 17,8 °C. Последно най-топло на 10 януари е било през 2016 година, когато са измерени 16,5 °C. Рекорди са отчетени и в Русе, Разград, Силистра, Добрич, съобщават от НИМХ-Варна. Тази вечер обаче температурите рязко ще се понижат. През нощта вятърът от..
МРРБ е предприело всички необходими законови действия за недопускане на бедствени и аварийни ситуации в района на свлачище „Свилоза”. Това уверява служебният министър на регионалното развитие и благоустройството Виолета Коритарова - Касабова в отговор на питането относно предприетите действия във връзка с активизирането на свлачището край Балчик,..
Да бъде създаден филиал на Националната спортна академия "Васил Левски" във Варна, предложиха общински съветници от комисията по "Младежки дейности и спорт". Намерението влезе като точка в стратегията за развитие на спорта във Варна за периода 2025-2030 година. Община Варна има нова стратегия за развитие на спорта, физическото възпитание, двигателната..
Три специализирани фирми ще извършват зимното поддържане на пътища, улици и булеварди на територията на петте административни района в община Варна. Договорите за зимната поддръжка са сключени в края на месец декември 2024 г. след проведена обществена поръчка за избор на изпълнител. Това стана ясно днес на среща на общинската дирекция „Инженерна..