Пътиваме 7 часа с влак от Варна до София по новия график на БДЖ. Финалният вариант на График за движение на влаковете за 2021 г. е публикуван след въвеждането на окончателните промени от постъпилите предложения. От публикуването на първоначалния проект през юни и на актуализирания му вариант през септември постъпиха общо 139 предложения за промени от граждани, областни и общински администрации. От изпратените предложения са удовлетворени желанията на 64 от тях, които са добре аргументирани в полза на обществения интерес и са технологично изпълними, съобщиха от БДЖ. Останалите 75 предложения не са изпълними поради технологична невъзможност, неефективност и слаба населеност на влаковете, като някои от предложенията са изпълнени частично.
До голяма степен неизпълнените предложения са свързани с желанието бързи влакове да спират на повече гари по маршрута им на движение. Намеренията на БДЖ за 2021 г. са с въвеждането на новия график да бъде намален броя на спиранията на т. нар. магистрални влакове, които пътуват основно по направленията София-Варна-София и София-Бургас-София. По този начин с тези влакове ще се пътува по-бързо, каквото е основното им предназначение. Целите за намаляване на времето за пътуване на основните бързи влакове са разстоянията между София и Бургас да се изминава за не повече от 6 часа, между София и Варна за 7 часа, между София и Стара Загора за по-малко от 4 часа и между София и Благоевград за 2 часа. За да се постигне тази цел е необходимо ясно разграничаване между бързите и регионалните влакове, като бързите влакове обслужват единствено големи областни центрове, а регионалните населените места в самите области. За удовлетворяване на необходимостта от крайградски превози с железопътен транспорт са осигурени пътнически влакове, които да покрият досегашните разписания и спиранията на гарите по маршрута на бързите влакове.
Проектът на График за движение на влаковете за 2021 г. беше публикуван за обществено обсъждане още на 9 юни 2020 г., за да могат клиентите на БДЖ да се запознаят с намеренията на дружеството за разписанието на влаковете през следващата година и да имат достатъчно време да реагират с аргументирани предложения към превозвача и съответните областни и общински власти. Актуализираният вариант беше публикуван на 10 септември 2020 г., което предостави възможност на областните и общински администрации да имат достатъчно време да се запознаят с проекта и да изпратят своите предложения.
БДЖ полага усилия към постоянно повишаване на качеството на обслужване на своите клиенти, като постигането на конструктивен диалог и оптимални резултати за всички заинтересовани страни по отношение разработването на адекватни и ориентирани към потребностите на обществото национални и регионални транспортни схеми е един от основните определящи моменти при изготвянето на новия График за движение на влаковете.
Изработването на разписанието е съобразено с необходимостите и аргументираните желания на няколко общински и областни центрове по маршрута на даден влак и стремежът е насочен в максимална степен графика да бъде удобен за всички, но не винаги това е напълно постижимо и по тази причина се изготвят проучвания и приоритетно се съобразява разписанието на база на броя на пътуващите от дадено населено място.
Основните промени в Графика за движение на влаковете за 2021 г. са свързани с намаляване на времето за пътуване на основни бързи влакове, увеличаване броя на бързите влакове в някои направления и подобряване на връзките с възможност за пътуване в различни региони на страната. Предвидено е движението на 560 влака средно на ден, което ще увеличи обема на превозите с над 1 млн. км.
С новия график е предвидено удължаване на маршрута на бързите влакове „Янтра” Горна Оряховица-София-Горна Оряховица до Пловдив и възстановяване на нощните влакове между Русе и Димитровград, с което значително ще се подобри връзката между Северна и Южна България. Ще бъдат удължени маршрутите на бързите влакове Плевен-Варна-Плевен, които ще пътуват директно от Враца до Варна и обратно. Ще бъде осигурена и още една възможност за пътуване между Враца и Варна чрез създаване на удобна връзка с нощния влак София-Варна./БГНЕС
В периода 04.03.2025 - 06.03.2025, от 9:00 до 17:00 , поради неотложни ремонтни дейности на съоръженията за доставка на електроенергия, ще бъде прекъснато електрозахранването в района на гр. Провадия – ул. Св. Св. Кирил и Методий, ул. Иван Вазов, ул. Отец Паисий, ул. Толбухин, ул. Патриарх Евтимий, ул. Ген. Скобелев, ул. Цар Освободител, ул...
Утрото в сряда ни посреща с хладно време, почти без вятър. Във Варна е 0 градуса. Влажността на въздуха е 92%, а атмосферното налягане е 1027 хПа. Отрицателни са стойностите тази сутрин в Добрич, където е минус 3 градуса, минус 2 градуса е в Шумен, а в Карнобат е минус 1 градус. В Русе и Шабла е 0 градуса. В Бургас е 1 градус, а най-топло е в..
"Ясно е, че геополитическата динамика е предопределена от войната в Украйна - както като причина, така и като следствие от всички процеси, които се развиват не само в Европа. България не може да си позволи нито активно, нито пасивно да бъде поставена в ситуация да избира подкрепата си и отношението си към войната в различни тенденции, които се изразяват..
От 9,00 ч. на 5 март (сряда) се преустановява паркирането на автомобили в междублоковото пространство между ул. „Македония“ №116, 122, 124, ул. „Н. Державин“ и бул. „Цар Освободител“ №77. Причината е опасност от срутване на плоча на частни подземни гаражи. Решението бе взето след направен оглед на място за установяване техническото състояние на..
България не трябва да остава в периферията при взимането на решения за Европа, страната ни трябва да влезе в еврозоната. Това мнение изрази бившият заместник-министър на отбраната Йордан Божилов. В контекста на промените в световен мащаб се променят и европейските политики и нагласи, подчерта Божилов и изказа опасенията си, че ако пропуснем развитието..
Община Варна подаде вчера проектното предложение „Подобряване инфраструктурата и модернизация на Рибарско пристанище „Варна“, съобщиха от дирекция „Европейски и национални оперативни програми“. Проектното предложение е по отворената процедура чрез подбор на проекти „Подобряване на инфраструктурата на рибарските пристанища, рибните борси, местата на..
Не е ясно още какво точно се разбира под олекотяване на учебните програми в началното, основно и средно образование у нас и не всички организации от гражданския сектор подкрепят олекотяването в чист вид. Това каза в интервю за Радио Варна Милена Николова, координатор „Образование“ към Национална мрежа за децата/НМД/ , след среща с..