Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Как работят промоционалните кодове и какво представляват те?

| обновено на 22.06.22 в 15:50

Когато се замислите за навиците си на пазаруване, може би ще се изненадате да научите, че промоционалните кодове и отстъпките имат значително въздействие върху придобиването на клиенти и тяхната лоялност, особено в електронната търговия. Според проучване, проведено от компанията за купони Промокод.бг, 80% от купувачите са направили първата си покупка с дадена марка заради промоция или отстъпка. Две трети от потребителите са направили покупки, които не са възнамерявали да направят, "единствено въз основа на намирането на купон или отстъпка" - това означава, че предлагайки промоционален код, можете потенциално да убедите над 66% от купувачите на опашката да направят покупка.

Това се дължи на факта, че са включени потребителското поведение и психологията. Промоционалните кодове и отстъпките създават у клиентите впечатлението, че са намерили "добра сделка", внушават усещане за спешност или недостиг, за да насърчат по-големи покупки, и дори предизвикват физически реакции в мозъка, които водят до по-добро цялостно преживяване при пазаруване.

Какво включват промоционалните кодове?

Промоционалният код е низ от буквено-цифрови знаци, които клиентите въвеждат по време на процеса на плащане, за да получат предимство, например отстъпка или безплатен подарък. Преди да приложи предимството, платформата за електронна търговия трябва да гарантира, че всички условия на промоцията са изпълнени. Преди да направят каквато и да е покупка, 59% от потребителите търсят кодове на купони онлайн.

Съществуват три вида кодове за промоции и отстъпки:

1. Публични кодове: Те са достъпни за всички клиенти, но обикновено са валидни само за еднократна употреба. Най-честата употреба на публичните промоционални кодове е да подтикнат купувачите, които за първи път правят покупка.

2. Частни промоционални кодове: Частните промоционални кодове са предназначени за определени групи хора, като например клиенти, които използват определени банкови карти, клиенти, които не са извършвали покупка от дълго време, или клиенти, родени през този месец, като подарък за рожден ден.

3. Кодове, които са ограничени: Кодовете с ограничен достъп могат да се използват само от клиента, на когото са изпратени. Когато предприятие издава извинителен ваучер, за да компенсира лош опит при доставка или продажба, това е един от най-често срещаните случаи на използване на ограничени кодове.


По публикацията работи: Веселина Киричева


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Община Варна чака финансиране за ремонта на Рибарско пристанище "Варна"

Община Варна подаде вчера проектното предложение „Подобряване инфраструктурата и модернизация на Рибарско пристанище „Варна“, съобщиха от дирекция „Европейски и национални оперативни програми“. Проектното предложение е по отворената процедура чрез подбор на проекти „Подобряване на инфраструктурата на рибарските пристанища, рибните борси, местата на..

публикувано на 04.03.25 в 15:25

Национална мрежа за децата за олекотяването на учебните програми

Не е ясно още какво точно се разбира под олекотяване на учебните програми в началното, основно и средно образование у нас и не всички организации от гражданския сектор подкрепят олекотяването в чист вид. Това каза в интервю за Радио Варна Милена Николова, координатор „Образование“ към Национална мрежа за децата/НМД/ , след среща с..

публикувано на 04.03.25 в 15:15

Спасиха бежанци в гумена лодка, тръгнали от Одеса за Варна

Kораб на "Гранична полиция" спаси бежанци в гумена лодка, тръгнали Одеса за Варна. Граничният полицейски кораб "Обзор" участва в операция по спасяване на двама чужденци в бедстваща лодка в Черно море, съобщиха от Главна дирекция "Гранична полиция". Оттам информираха, че случаят е от 2 март. Сигналът за инцидента, на около 13 морски мили източно от..

публикувано на 04.03.25 в 15:11
Снимката е илюстративна

Бойкотът на търговските вериги - всеки четвъртък

Бойкотът на търговските хранителни вериги ще продължи.  Днес организаторите на протеста към чуждите хипермаркети призоваха веригите да се бойкотират всеки четвъртък, докато цените на основните хранителни продукти в България не бъдат изравнени с тези в Австрия и Унгария, където стандартът е по-висок, а цените - по-ниски.  Ако българите в четвъртък не..

публикувано на 04.03.25 в 14:26

Бой и димки в сръбския парламент, протестиращи блокираха сградата

Сръбски опозиционни депутати хвърлиха димни гранати и използваха сълзотворен газ в парламента на страната като демонстрация на опозиция срещу политиките на правителството и в подкрепа за протестиращите студенти. Всичко това беше показано на живо по телевизията РТС 2, съобщава Ройтерс. Демонстрациите на студентите, предизвикани от срутването на покрив..

публикувано на 04.03.25 в 14:05

Опресняват маркировката в обхвата на синята зона

Започна поетапното опресняване на хоризонталната маркировка в обхвата на синята зона, съобщават от ОП „Общински паркинги и синя зона“. Дейностите се извършват в зона Широк Център, подзони 6, 7, 8 и 9, ограничени от съответните улици и булеварди: -Подзона 6 - включва и се ограничава от ул. „Д-р Пискюлиев“, бул. „Владислав Варненчик“ и бул. „Христо..

публикувано на 04.03.25 в 13:47

Обезопасиха с антипаркинг колчета велоалеята пред стадион "Спартак"

Община Варна обезопаси с делинеатори (антипаркинг колчета )велосипедната алея до стадион „Спартак“ по протежението на бул. "Васил Левски", съобщиха от общинския пресцентър. Пътните ограничители са поставени от автобусната спирка пред стадиона до входа на близкия търговски комплекс. Причината е, че велоалеята често се ползва за паркинг на автомобили,..

публикувано на 04.03.25 в 12:16