Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Благомир Коцев: Призовавам варненци да се разходят свободно по крайбрежната алея в неделя

Благомир Коцев

Според варненския областен управител Благомир Коцев е направено всичко възможно, заповедта с която ще се забрани движението на МПС-та по варненската крайбрежна алея да е издържана юридически. В обзорното предаване на Радио Варна „Позиция”, той изрази и надежда, тя да не може да бъде оборена в съда. На въпрос, очаква ли обжалване на своята заповед, Коцев отговори:

Дали ще бъде обжалвана, предстои да видим другата седмица. Но това ще е една дълга битка. Не смятам, че с тази заповед битката приключва, напротив, това е една първа стъпка към това, да продължим да отвоюваме алеята си. За това призовавам гражданите да имат повече активност, когато алеята бъде затворена за МПС-та. Този процес ще почне утре с националната полиция, с нужните постове, а след това, до няколко дни, ще предадат контрола на общинската полиция.

Заповедта на варненския областен управител регулира  пътните превозни средства на територията на крайбрежната алея във Варна. В тази част не е имало организация на движението, пешеходците бяха възпрепятствани да я ползват, както по платното, така и по тротоарите, където също има паркирани автомобили.

Коцев се затрудни да отговори на въпрос, дали обжалването на заповедта би върнала колите обратно. Според него това зависи от съда. Заповедта има предварително изпълнение, т.е. тя влиза в сила веднага, вече е в сила. Заинтересована страна която би обжалвала тази заповед първо ще обжалва предварителното изпълнение- каза той. Сроковете в които се разглеждат такъв тип обжалване са кратки, каза областния управител. според него, ако съдът прецени и събори предварителното изпълнение, докато тече предварителното дело, има вероятност колите да бъдат върнати по алеята. Има закони с които сме се съобразили, но винаги има тълкуване и в едната и в другата посока, допълни той.

До голяма степен проблемът е свързан с това, дали там въобще трябва да има някакъв път. Това по същество е едно брегоукрепително съоръжение. То е изграждано през 80-те години, заедно с буните на Варна, така наречената дамба, чиято цел е да се спират вълните, като по този начин се ограничи ерозията на брега. Дали там трябва да има път е въпрос който се изяснява между Община Варна и МРРБ. Между тях в момента тече кореспонденция, дали тази улица която е изградена там, в общината фигурира като път от IV –ти клас и дали има строителни книжа, да бъде изградена там където е в момента. Докато не се изясни този проблем, тази временна регулация която вкарваме, ще остане и този въпрос ще бъде тепърва решаван между двете институции. Вероятно и той може да стигне до съда. 

На въпрос, защо на алеята се паркира безплатно, докато синята зона е на по- малко от 100 метра от нея, Коцев отговори, че това е друг парадокс, който е превърнал крайбрежието в безразборен паркинг и е стимулирал автомобилния трафик в тази зона на морската столица.

Според него, става дума за пореден алогизъм, защото в европейските градове, за такива алеи се правят периферни паркинги, а пешеходците са с предимство. Той се надява, че с тази заповед, тенденцията ще се обърне в полза на пешеходците, а 90% от алеята ще остане затворена за автомобили. Благомир Коцев се надява, с течение на времето цялата алея да бъде ограничена за движение на автомобили.

От Втора буна до рибарския плаж алеята остава затворена, с малки изключения които обхващат паркинга под сп. „Почивка”, за да могат автомобилите които ползват паркингите да могат да обръщат, като решението за това е на КАТ- пътна полиция е дала предписания как това трябва да се случи.

Предложение на ГС

Благомир Коцев призова варненци утре да се разходят по алеята, като заяви, че самият той ще направи това в ранните часове, за да види как изглежда крайбрежната ивица без автомобили.

„Ако създадем повече събития по алеята през следващите дни с участието на вело и спортни клубове, които искат да се насладят на крайбрежието без да бъдат притеснявани от автомобили, ще затвърдим тази зона като спокойно място за почивка и отдих. Ако това се случи, много по трудно алеята ще бъде отвоювана обратно за автомобили"

Коцев заяви, че собствениците на заведения не бива да се притесняват и че всяка промяна предизвиква шок, но бизнеса в средносрочен план би спечелил много повече от едно такова затваряне. Но докато хората не видят нещо с очите си и да мине известно време за адаптация, трудно могат да го осъзнаят на предварителен етап. Когато няма автомобили, когато се открие гледката към морето, когато има една спокойна среда, самите варненци ще искат да ходят много повече там. В момента почти не познавам варненец на когото това да му е любимо място, което е парадокс, защото е едно от най- красивите места в града и лицето на морската столица. С този ход, ще върнем варненци на алеята от което собствениците на заведения ще спечелят.

(цялото интервю може да чуете в прикачения звуков файл)




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Проф. д-р Милков: Без апаратче при намален слух се увеличава рискът от деменция

Безплатни профилактични прегледи за нарушения на слуха организира за четвърта година МУ-Варна, по повод предстоящия „ Световен ден за защита на здравето на ушите и слуха “ или накратко Ден на слуха 3 март. Ц елта на подобни инициативи е да се насочи вниманието на обществеността към грижата за слуха при всички възрасти – универсален скрининг..

публикувано на 18.02.25 в 09:20

Майстори на домашното вино

27-ото издание на конкурса за домашно вино се проведе на 16 февруари във Варна. Участниците предоставиха над 160 проби, а от тях най-много на червени вина – 68, белите са били 65, а розе – 29. До финалния кръг достигнаха 47 проби, като за най-добро червено вино беше отличен Орлин Банков. Той получи и специалната награда за българския сорт..

публикувано на 18.02.25 в 09:00

Ученичка от НУИ "Добри Христов" във Варна стана младши студент в Грац, Австрия

София Иванова е ученичка в Националното училище по изкуствата "Добри Христов" във Варна. Св ири на флейта и се занимава с класическо пеене. И през тази година София продължава с успешните си изяви, като заслужи две награди "Златна Лира"  в Пловдив по време на ежегодния международен конкурс за музикално, танцово и изобразително изкуство "Орфееви..

публикувано на 17.02.25 в 08:35
доц. Огнян Боюклиев

Огнян Боюклиев, БАН: Ниското качество на храните е по-голям проблем от високата им цена

Ниското качество на храните в България е по-голям проблем от тяхната висока цена. Това мнение изрази в предаването „Позиция“ на Радио Варна доц. Огнян Боюклиев от Института за икономически изследвания към БАН. Според него, бойкотът на хранителните супермаркети е знак за сериозен проблем в системата. Решението на проблема обаче не е в подобни..

публикувано на 15.02.25 в 13:58

Винен експерт: Родни вина се предлагат и в Мишлен ресторанти, избирайте българското!

Българите преоткриват  позабравените сортове тамянка и димят , особено през пролетта и лятото хората си ги търсят. Навлезе и модерното пенливо вино  П ет-нат (съкращение от Pétillant-naturel (естествено пенливо), което вече се прави на много места у нас. Български производители започнаха да правят много качествени пенливи вина по оригиналната..

публикувано на 14.02.25 в 08:08

Икономист: Бойкотът във варианта, в който се предлага днес, няма да има никакъв ефект

Бойкотът на търговските вериги заради високите цени на хранителните стоки, обявен за днес в цялата страна, няма да има никакъв ефект, ако изключим неговото медийно отразяване. Това коментира в предаването "Пост Фактум" на Радио Варна доц. д-р Михал Стоянов - ръководител на катедрата по "Икономика и управление на търговията и услугите" в Икономически..

публикувано на 13.02.25 в 18:12
Иван Кабуров

Зеленчукопроизодител: Държавата спешно да ограничи сивия сектор в покупко-продажбата на плодове и зеленчуци, да има контрол

Големият проблем не е точно това, че веригата продава на определена цена и стоката достига до нея на четвърта ръка. Проблемът е, че между земеделския производител и веригата има едно звено, което купува с кухи фирми, не плаща ДДС, не плаща данъци, не попада в контрола на държавата. С едни бусове се разкарва една продукция, ако не е рентабилно в..

публикувано на 13.02.25 в 11:48