Много често, когато си купуваме някоя стока онлайн, хвърляме по един поглед на рецензиите и коментарите за търговеца, продукта или за компанията.
В повечето случаи тези коментари са положителни, а това понякога буди съмнение истински ли са или са генерирани от търговеца за да поддържа добра репутация. Понякога рецензиите могат да бъдат и негативни. Но и тук съществува възможността да не са написани от реални клиенти.
70% от онлайн потребителите се влияят от клиентските отзиви за даден търговец или продукт, а повечето споделят, че четат поне по 6 коментара преди да пристъпят към поръчка, показват проучвания. Оказва се също, че над 80% от потребителите приемат ревютата като лична препоръка. Според Габриела Руменова от платформата „Ние, потребителите“, винаги когато четем коментарите трябва да имаме едно наум.
"Възможно е тези коментари да са продуцирани от самите търговци или от хора, които те са наели", каза Руменова.
Как да разберем кой отзив е фалшив и кой истински?
"Ако този който е писал коментара има регистрация в сайта, трябва да проверим дали потребителят е публикувал и други коментари или отзивите са само за определен търговец и определен продукт. Ако това е така, това означава, че той е нает да публикува предварително подготвени коментари, които ни подтикват да направим покупка", каза експерта.
"Има и много фирми, които предлагат такава услуга - да създават мнения, които може да са генерирани от изкуствен интелект или ги съчиняват сами. Тези коментари обикновено са без никакви правописни грешки или са с много правописни грешки с цел хората да ги приемат за реални", поясни още Габриела Руменова.
"Ако в коментара има една-две правописни грешки, колкото е нормално понякога човек да допуска, тогава е по-вероятно мнението да е автентично", допълни Руменова.
Според Габриела Руменова, твърде крайните коментари също са подозрителни.
Една от последните промени в Закона за защита на потребителите, предвижда ограничаването на фалшивите рецензии, напомни Богомил Николов от Асоциация „Активни потребители“.
Според новите текстове, търговецът вече е задължен да предоставя информация за автентичността на отзивите.
Габриела Руменова пък отбеляза, че невинаги търговецът е източник на фалшиви отзиви.
Нереалните негативни ревюта могат да бъдат също от клиенти на компанията с цел възстановяване на сума за покупка, получаване на отстъпка или друг бонус, както и от бивши служители, които не са се разделили с добри чувства с работодателя си.
Затова трябва да вникваме по-обстойно в коментарите ако са ни важни при вземането на решение за покупка и а не вярваме сляпо на всичко, което прочетем.
Заради силното влияние на клиентските отзиви в интернет, от платформата "Ние, потребителите" запчонаха информационна кампания "Фалшиви отзиви днес - проблеми решения утре".Чуйте подробностите в репортажа на Иван Барбов:
Варненцът Максим Стойков се завърна от световния шампионат по културизъм, провел се на остров Киш в Иран, с две титли и три призови места. Състезанието включваше участници от около 30 държави, като конкуренцията е била много сериозна, споделя Максим, който е единственият представител на България в състезанието при младежите. След завръщането..
Интервю с Peter "Peavy" Wagner (RAGE, REFUGE) Една от бандите, които определят стандартите в спийд и пауър метъла RAGE, навъртя четири десетилетия. За това и следващия гост в „От другата страна” е лидерът на немските метъляги Peter "Peavy" Wagner. Сега, ако трябва да обясняваме кои са RAGE и кой е Peavy, начи, не сте си написали домашното...
Нестабилната икономическа и политическа обстановка в България се отразяват сериозно на строителния бранш. Това коментира за Радио Варна строителният предприемач Атанас Костурков. Той има поглед върху развитието на строителството на страната от 1989 година до днес и допълни, че най-трудно в момента е намирането на качествени кадри в сектора. На..
20 тона на година е количеството на уловената черноморска бодлива акула от български рибари. Уловът е много по-малък в сравнение с преди няколко години, когато е бил около 150 тона. Това съобщи за Радио Варна генералният секретар на Консултативния съвет за Черно море Йордан Господинов, който е председател на Асоциацията на производителите..
Варна бе избрана за последна спирка на бизнес форумите в рамките на проекта Real Estate Business Forum Center Works. Темата тази година е „Стандарти на бъдещето в средата на живота“, а целта е да се обсъди визията на местната власт за устойчиво развитие на градовете. Това каза за Радио Варна Снежана Стойчева - управител на компанията..
На 1 октомври, когато светът празнува Музиката, Ви срещаме с човека, за когото тя, Музиката, е спасение и смисъл. (бел. ред. Във всеки един ред, в който думата "Музика" се спомене в този текст, тя ще бъде изписана с главна буква - заради силата, която има, и заради заряда, който носи тя за събеседника ни и за всички, които я обичат). Добо..
105 години навърши на 29 септември Евдокия Чочева - варненка, родена в Гръцката махала, и пазеща духа на Стара Варна в сърцето си. Вероятно най-възрастната варненка е неуморима и с буден интелект, вълнува се от политическите събития и слуша от сутрин до вечер любимото Радио Варна. Пристрастието ѝ към БНР идва от това, че нейната сестра - Недялка Цанева,..