"Проблемът със синята зона е атака срещу община Варна и е породена от грешки, пропуски и умишлени действия от предходната администрация. Тя не е провела навреме обществена поръчка. Договорът с фирмата, която поддържа зоната изтичаше 16 дни след като започна мандата на новата кметска администрация. Това беше една заложна мина, с цел, когато влезем в общината, сината зона да спре". Това каза в предаването „Позиция“ на Радио Варна кметът на Варна Благомир Коцев и уточни: „Сключихме безвъзмезден договор с фирмата, за да може тя да поддържа зоната, до провеждане на новата обществена поръчка. Ние дадохме възможност на бившия управител Младен Иванов да обяви такава поръчка и да продължи да управлява дружеството. Поръчката се забави. Това, което се случва в момента, мога да го нарека саботаж. Обявили сме нова поръчка, която се обжалва и се очаква становище на КЗК, за да стане ясно дали ще има избран изпълнител“.
Кметът подчерта, че: „Хората трябва да спокойни, че няма да загубят портфейлите си и абонаментите за синята зона. Фирмата ни предостави базата данни и тази информация сега се прехвърля към новата система. Хората, които имат абонаменти могат да паркират и няма да бъдат глобявани. Сега клиентите могат да плащат чрез СМС, до дни ще започне да функционира ново приложение MPark, а най-вероятно ще бъде възстановено и старото приложение „Синя зона“. Благомир Коцев подчерта, че от общината ще сезират прокурата за това, че предходната администрация е заобиколила провеждането на обществена поръчка за фирма, която да поддържа зоната. „Общината е сключила договор с фирмата, без обществена поръчка и така е продължила да й плаща лиценз за нещо, което не е собственост на самата фирма, а на общината“, каза още кметът. На въпрос: „За все още няма буферни паркинги?“, той отговори: „Община Варна е излючилно бедна на собственост. Няма терени за каквото и да било – както за обществени паркинги, така и за индустриална зона, примерно.
По повод гласуването от общинските съветници увеличение на такса „Смет“, кметът коментира: „Не очаквах това наше предложение да мине на сесията. Не се изненадах, че не минаха увеличенията на другите такси, свързани със стоителството и търговската дейност. Чрез таксите, които касаят стоителството и други подобни дейности, ние се опитваме, като община, да догоним жилищното строителство, което върви с много високо темпо в града, с подобряване на инфраструктурата. Виждаме много райони в града, които имат лоша инфраструктура, а жилищни сгради се появяват на всеки ъгъл. Това трябва да се промени. Нашата цел е да имаме достатъчно приходи, с които да подобряване инфраструктурата и да не се усеща този дисбаланс. Има около 6 милиона лева в план-сметка „Чистота“. До сега тя е била покривана от други пера, които не виждаме в следващия бюджет от къде ще можем да ги вземем. Още повече, че и „Градски транспорт“ изсмуква още средства от бюджета, които са непридвидени. Това означава, че се отваря дупка в бюджета за 10-13 милиона лева, които няма откъде да дойдат, ако не ги вземем от важни пера за хората“.
„Агенцията за държавна финансова инспекция проверява общинското дружество „Градски транспорт", след сигнал от община Варна. Проверява се как се управлява дружеството и дали всички разходи, които се правят там, са законосъобразни. „Градски транспорт“ продължава да генерира все повече разходи, което навява на мисълта, че дружеството се води към фалит“, съобщи още кметът на Варна. „Ръководството на дружеството получава заплати, които са по-високи от тези на кмета или председателя на Общинския съвет. По повод нашето предложение за отпадане на безплатните карти за ученици, студенти и пенсионери, което не беше прието от съветниците, трябва да подчертая, че не се казва откъде ще бъда покрити тези средства. Нашето желание беше, когато се приема следващия бюджет, тогава да се каже ясно от кое перо ще дойдат парите. В новия бюджет ще трябва да бъде заложено, че между 6 и 10 милиона лева няма да дойдат в община Варна, защото тези карти няма да бъдат платени“.
Приключила е обществената поръчка за строител на новата библиотека. Има избран изпълнител и предстои сключване на договор с него. „Но тук има и друг момент – забавяне на парите от МРРБ. Ние имаме сключени 31 договора с министерството и само по някои от тях има получени аванси. Има някакъв проблем между министерството и общините, но тук държавата трябва да се произнесе“, каза още Благомир Коцев.
Новата билетна система във варненския градски транспорт, която все още не функционира, можеше да бъде спестена като разход. Това каза в обзорното предаване „Позиция“ общинският съветник от ГЕРБ/СДС Биляна Раева. По думите й интересът на варненци е средства, които могат да не бъдат изхарчени, да бъдат предназначение за нещо друго. Според Раева..
Всяка есен на 19 октомври, когато почитаме Св. Йоан Рилски Чудотворец и отбелязваме деня на българския лекар, по традиция Българският лекарски съюз връчва награди за принос в развитието на медицината. Трима лекари от специализираната АГ болница във Варна бяха отличени тази година от варненската колегия на съсловната организация. Д-р Добрин Николов,..
Суши културата навлезе бързо у нас, благодарение на младите, които са готови да пробват нови вкусове. Това каза суши майсторът Мариела Чобанова, полуфиналист в предаване за кулинария и носител на приза "Бизнес жена на годината" в наградите "Злато токче". Мариела Чобанова обича екстремната кухня и признава, че не ѝ допада да е като всички останали...
Интервю с Jimmy Waldo (ALCATRAZZ) Американската банда ALCATRAZZ основно е свързвана с вокалиста Graham Bonnet и с китаристите Yngwie J. Malmsteen и Steve Vai. Обаче през последните години никой от тях не е част от състава. След поредното си събиране през 2019 година бандата издава един албум с Graham Bonnet, който е заменен от Doogie..
Увеличението на пенсионните осигуровки от следващата година няма да реши структурните проблеми в пенсионната система, а само ще отложи дълбоката реформа, от която тя има нужда. Това каза финансовият анализатор Николай Устамитев в предаването на Радио Варна POST FACTUM. Преди няколко години вноската беше 17,8%, после стана 18,8%, после 19,8%,..
Целият живот и кариера на Силви Вартан са движени от любов. Двигателят ѝ никога не е бил реваншизмът или амбицията, а любовта. Не е желанието да доминира или да бъде център на внимание, както често се случва при талантливи хора. Силви Вартан е дълбоко вярващ, смирен и тих човек. Любовта винаги е била нейният пътеводител. Това казва режисьорът на..
Години наред страната ни води погрешна икономическа политика. Ние взимаме заеми не за да стимулираме икономиката, инвестициите или инфраструктурата, а за да плащаме пенсии и заплати. Това мнение изрази в предаването на Радио Варна "Позиция" Кънчо Стойчев, социолог и заместник-председател на Управителния съвет на Асоциацията на индустриалния..