Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

27-то класик /ретро/ рали „Обиколка на Варна”

Автор:


При лоши метеорологични условия на 06.12.2025 (поледица и минусови температури), ралито ще се проведе на 13.12.2025.
Ралито е 5-ти кръг от Националния ретро и еко рали шампионати. Ралито е обезпечено от спортни съдии и специалисти от Нептун-Моторспорт. Център на проявата е паркинга пред катедралния храм „Св. Успение Богородично“ и Юнашкия салон, намиращ се срещу катедралата – гр. Варна, където ще се проведе техническата конференция с участниците и където са официалния старт и финал на ралито. Поради ограниченото място на паркинга пред катедралата ще бъдат допуснати максимален брой екипажи 30 броя.
Ралито е част от ригуларити рали шампионата за 2025 г. и ще носи точки за него.
Морски бриз 29.03.2025 г., коефициент 1
Нептун 10.05.2025 г., коефициент 2
Варненски автомобилен събор 28-29.06.2025 г, коефициент 3
Златни пясъци 26-28.09.2025 г., коефициент 5
Родопи 11-12.10.2025г., коефициент 3
Обиколка на Варна 06.12.2025г., коефициент 2
Маршрута на ралито е около 178 км от които 73 км са етапи „точна езда“: Варна, с. Кичево, с. Орешак, с. Климентово, с. Генерал Кантарджиево, с. Кранево, КК Златни пясъци, Кв. Виница и обратно. Ралито е организирано с 4 броя „часови контроли“ и с 9 броя изпитания „точна езда”. Състезанието е организирано в часови график и съдийски контроли, а движението на автомобилите е съобразено с разпоредбите на Закона за движение по пътищата.
Маршрут за класическите и електрически автомобили с мощност на батерията над 24 kW
Старт - Катедралата
TE-1 – Кичево - 1
ТЕ-2 – Климентово – 1
ТЕ-3 – Скален манастир – 1 (Златни пясъци – Виница)
ТЕ-4 – Кичево – 2
ТЕ-5 – Климентово – 2
ТЕ-6 – Скален манастир – 2
От ЧК-1 Катедралата до ЧК-2 Виница – 120,530 км
Регрупинг (прегрупиране на екипажите за часовия график) – кв. Виница – 60 минути.
ТЕ-7 – Виница – Златни пясъци
ТЕ-8 – Генерал Кантарджиево
ТЕ-9 – Орешак
Финал Катедралата
От ЧК-3 Виница до ЧК-4 Катедралата – 60,820 км
Общо: 181,350 км от които ТЕ/RT 74,224 км (40,93%)
Маршртут за електрически автомобили с мощност на батерията до 24 kW
Старт - Катедралата
TE-1 – Кичево - 1
ТЕ-2 – Климентово – 1
ТЕ-3 – Скален манастир – 1 (Златни пясъци – Виница)
Общо 61,860 км за трите етапа от които TE/RT 26,754 км
Регрупинг (прегрупиране на екипажите за часовия график) – кв. Виница – 130 минути с възможност за зареждане на електрическите автомобили в автоцентър Викар, който ще бъде обозначен в маршрута.
ТЕ-4 – Виница – Златни пясъци
ТЕ-5 – Генерал Кантарджиево
ТЕ-6 – Орешак
Финал Катедралата
Общо 60,820 км за вторите три етапа от които TE/RT 20,726 км
Общо: 122,680 км от които TE/RT 47,480 км
Отделни независими класирания ще има за следните категории:
1. Категория класически автомобили, произведени до 31.12.1950 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1930 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1946 г и автомобили произведени до 31.12.1950 г. с обем на двигателя до 449 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1950 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1970 г. с обем на двигателя до 449 куб. см.
- Отделен клас ще се формира при наличието на минимум пет автомобила
2. Категория класически автомобили, произведени до 31.12.1975 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1960 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1970 г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1970 г . с обем на двигателя над 450 куб. см и автомобили произведени до 31.12.1975 г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1975. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1985г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- Отделен клас ще се формира при наличието на минимум пет автомобила
3. Класически автомобили, произведени до 31.12.1996 г.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1985. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1996г. с обем на двигателя до 999 куб. см.
- клас оригинални автомобили произведени до 31.12.1996. с обем на двигателя над 1000 куб. см г и автомобили произведени до 31.12.1996: Модифицирани състезателни реплики.
4.Съвременни автомобили произведени след 01.01.1997 г.
туристически автомобили произведени след 01.01.1997 г.
модифицирани /тунинговани/ автомобили произведени след 01.01.1997 г.
състезателни автомобили
автомобилни реплики
5. Електрически автомобили
- електрически автомобили с мощност до 24 кW
- електрически автомобили с мощност над 24 кW
6. Категория турист. В проявата могат да се включат автомобили в туристическа категория, преминавайки по маршрута след „състезателните“ автомобили без да се състезават и без право на класиране в ралито. Те ще са без състезателни номера, а само с „плака“ на предния капак, обозначаваща туристическата група. Ще им бъде предоставена „пътна книга“ по която да се движат по маршрута.
Всеки клас се състои от минимум 5 автомобила. В случай че в даден клас броя на допуснатите до участие автомобили е по-малко от 5 автомобила, организатора може да ги обедини със съседен клас.
Организаторът може да не допусне участието на кола, която не отговаря „на духа, стила и характерът“ на ралито
4.5. Всеки клас се състои от минимум 5 автомобила. В случай че в даден клас броя на допуснатите до участие автомобили е по-малко от 5 автомобила, организатора може да ги обедини със съседен клас.
Според постигнатите резултати от етапите „Точна езда“ и Часовите контроли, участниците ще бъдат класирани и наградени за 1-во, 2-ро и 3-то място в отделните категории с купи и грамоти.
Движението на екипажите по маршрута е изцяло според закона за движение по пътищата, в него няма „скоростни отсечки“. В етапите „Точна езда“ екипажите стартират през една минута при отворен трафик на движение, при спазване Закона за движение по пътищата. Това не е скоростна отсечка, а етап за шофиране с точно определена средна скорост до 50 км/ч. Стремежът на участниците трябва да е да поддържат точно тази средна скорост, като преминаването покрай съдията-хронометрист трябва да е в точно идеалната минута и секунда. Съдията ще засича на неизвестно за участниците място(разстояние от старта). Идеалното време за преминаване е изчислено по формулата t=s/v
t- идеалното време за преминаване.
s- разстояние от старта до съдията-хронометрист.
v- средна скорост до 50 км/ч.
Всяка разлика в секунди от идеалното време : по-рано или по-късно преминаване покрай съдията-хронометрист са наказателни секунди.
Организаторът може да не допусне участието на кола, която не отговаря „на духа, стила и характерът“ на ралито



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
ВИЖТЕ ОЩЕ

Веселин Веселинов: Трябва да подобрим играта в защита (LROEF)

Още един много тежък мач изиграха баскетболистите на "Черно море Тича", като отново бяха на ръба да допуснат загуба. Затрудни ги гостуващият тим на "Берое".  Много нерви изхаби наставникът на варненци Васил Евтимов,  като дори отказа да говори за мача на пресконференцията.  Това направи неговият помощник Веселин Веселинов.

публикувано на 23.11.25 в 10:38

Интригата се запази за последния кръг

“Шумен 61” остави развръзката за есенния 1/2-сезон от шампионата в мъжкия хандбален елит за последния кръг. В мач в “Арена Шумен” домакините спечелиха леко с 31:24 (16:10), срещу отбора на “Чардафон” (Габрово). Така кръг преди края на зимната пауза шуменци са на 2 т. от временния лидер “Локо” (Горна Оряховица). В последния кръг от първенството двата..

публикувано на 23.11.25 в 10:35

Верстапен с шанс за титлата

Макс Верстапен спечели за втори път в своята кариера в надпреварата за Гран При на Лас Вегас от Ф1. Това означава, че все още има шанс на теория за спечелване на световната титла във Формула 1 през тази година.

публикувано на 23.11.25 в 10:30

"Черно море Тича" спечели дербито на Варна по водна топка

Отборът на "Черно море" спечели дербито по водна топка на Варна срещу "Спартак" със 17 - 8. Срещата е от втория кръг на елитния шампионат при мъжете. Главният треньор на "Черно море Тича" Жарко Петрович беше изгонен с директен червен картон за апострофиране на съдийско решение. Това стана през втората част на мача.   И на двата отбора остава по още..

публикувано на 22.11.25 в 22:34

Трудна победа за "Черно море Тича"

Баскетболистите на "Черно море Тича" с нова победа в собствената си зала.  Те се наложиха над "Берое" Стара Загора със 96-90 т в тежък мач след продължение. В редовното време 81-81 т. Сега на варненци предстоят близо три седмици без мач.

публикувано на 22.11.25 в 22:33

Загуба за "Черно море" на "Тича"

Футболистите на "Черно море"+ загубиха домакинския си мач срещу "Локомотив"-София с 0-1. Двата тима направиха добър двубой. Столичани леко се затвориха след попадението и това затрудни доста варненци, които през цялото време пробваха да пробият към вратата на гостите.

публикувано на 22.11.25 в 17:10

"Черно море" гледа към второто място (ВИДЕО)

Футболистите на "Черно море" могат да станат временно втори в подреждането, ако победят днес "Локомотив"-София. Те ще изместят от втората позиция ЦСКА 1948, като ще имат еднакъв брой точки с тях- по 30, но в прекия мач имат победа срещу столичани.

публикувано на 22.11.25 в 16:08