Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Какво се прави във Видин по проекта за водния цикъл?

Притесняват ли ремонтите нашите съграждани

Снимка: Радио ВИДИН

Разкопани улици и временно спиране на водата създават неудобства за видинчани. Така ще е до октомври, когато по договор трябва да завърши работата по проекта за водния цикъл на града. За сметка на това, когато неудобствата приключат, ще пием по-чиста вода, а разходът за доставка ще е по-малък. Инвестицията е най-голямата за Община Видин за последните години и е на стойност 75 милиона лева.

Работата по водния цикъл започна през декември миналата година, а от тази седмица се изгражда и пречиствателна станция за отпадъчни води, която е част от проекта. Какво се прави по водния цикъл на Видин обясни кметът Герго Гергов:
 
"Ще бъде извършена рехабилитация на водопровод по 40 улици на град Видин, с обща дължина 13 хиляди 648 метра, както и на сградните водопроводни отклонения, с дължина 5 046 метра. Ще се направи разширяване и реконструкция на канализационната мрежа на града, обхващаща 46 улици, с обща дължина 16 хиляди 501 метра, нов колектор, както и рехабилитация на канални помпени станции 1 и 5. Материалите, от които са изработени отделните елемнти на канализационната мрежа, ще способстват за инфилтрация на подпочвените води. Ще подобрят водопроводимостта, ще намалят отлаганията в тръбите. Канализацията е уникална по своя вид и род, тъй като град Видин е в относителна равнина, с малки наклони, изпълнението на канализацията е изключително важно и тези яйцевидни профили на практика позволяват без да има отлагане и задръстване на канализацията, тя да се използва дълги години."


Потърсихме мнения на видинчани дали приемат създадената организация за движение по време на строителството, както и дали са притеснени от ремонтите и временното спиране на водата. Оказа се, че не толкова ремонтът, колкото въпросът дали сроковете ще бъдат спазени, притеснява хората. Мненията записа Красимир Каменов.

"Доста са разкопани улиците и много трудно се върви"- коментира Пенка Николова.

"И да ме притеснява, просто трябва да се направи. Не може без ремонти"- е мнението на Иван Тодоров.

"Заради ремонтите, някои улици са по-натоварени и трудно се пресича"- каза Паолина Витанова.

"Голям проблем ще бъде, ако не успеят да възстановят това, което са разкопали"- отбеляза Мими Въткова.

Информация за улиците, по които се работи, както и в кои райони спира водоснабдяването, е поместена на сайта на видинското дружество "Водоснабдяване и канализация". Заради неудобствата докато трае строителството, кметът Герго Гергов се извини на съгражданите си.

Снимка"Искам да се извиня на гражданите на Видин, които сега търпят неудобства заради строителните работи"- каза кметът Герго Гергов, като отбеляза, че само след няколко месеца усилията ще дадат резултат.

Причина за неудобствата са кратките срокове за изпълнение, обясни инженерът по проекта Златка Борисова:
 
"Този голям дискомфорт, който изпитват гражданите, идва от краткия срок за изпълнение на проекта. Той ни е наложен от възложителя и от главния финансиращ орган."

Информация за участъците, по които ще се извършват изкопни дейности, ще се обявява предваритално. Няма да има улици, които в началото на работния ден са отворени за движение, а прибирайки се от работа, обитателите да установят, че вече са непроходими.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Превръщат ли се в лукс "белите пари за черни дни"?

Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..

публикувано на 05.02.25 в 10:45

Подходящ модел за България ли е президентската република?

Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска.  На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..

публикувано на 04.02.25 в 13:32

Кои са основните причини за катастрофите у нас

Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките.  След..

публикувано на 03.02.25 в 11:05

Кметът на Флорентин: Искам да променя облика на селото към по-добро

  Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..

публикувано на 31.01.25 в 11:20

Ще се присъединим ли (и кога) към Еврозоната?

Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева.  От думите на премиера, става ясно, че България ще..

публикувано на 30.01.25 в 10:00

Крие ли рискове икономическото райониране на страната?

Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..

публикувано на 29.01.25 в 10:45

Пътят Видин-Ботевград: Обещания и (без)действия

Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..

публикувано на 28.01.25 в 12:56