Живината в региона се поддържа от най-голямото работещо предприятие- Атомната електроцентрала в Козлодуй. Добрите заплати оттам, както и пари, които изпращат местни емигранти помагат за поддръжката на стандарта на живот и хубавите, големи къщи.
Посещението ни в село Крива бара беше по обяд, цареше пълна тишина, само комините на селските къщи показваха къде има живот. Хора навън нямаше, отворено беше само местното заведение-ресторант. То се стопанисва от Изабела Христова, която заедно със съпруга си управлява семейния бизнес- местния селски магазин и ресторант в центъра на Крива бара. Оборотът на обектите им не е кой знае какъв, признава собственичката, но им позволява да оцеляват, макар че имат пълен с вересии тефтер. Защото без храна не може, казва Изабела Христова:
"Трудно се поддържа собствен бизнес на село, защото хората от година на година намаляват все повече, младите предпочитат града или чужбина, там се реализират. Хората тук пазаруват основните неща, като хранителни продукти, другото си произвеждат сами, гледат си животни. Ограничени са им покупателните способности на хората, занимават се със земеделие или с добитък, предимно за собствени нужди."
Стандартът на живот в цяло Козлодуйско се поддържа от работещите в АЕЦ-а, не скриват хората. Достатъчно е по един от семейство да има стабилен солиден доход оттам, за да оцелеят месечно, казва още Изабела Христова.
Така тече животът в Крива бара, Козлодуйско. Замрели са и кражбите, като за цялата минала година имат само три домови кражби, и то в скромен размер- няколко бали сено и шест буркана зимнина. Кметът Илиян Иванов не е голям оптимист за по-доброто бъдеще на селото си и признава, че ако не е другият му бизнес- земеделският, изобщо не би стоял на село, а би потърсил поминък в големите градове, както са направили много от неговите връстници.
Още за село Крива бара може да чуете в звуковия файл.
Според изследване на "Тренд" 73% от българите не спестяват, 90% не инвестират, а 84% разчитат единствено на доходите си от заплата и пенсия. Сънародниците ни не са големи оптимисти за тази година, като повечето от тях очакват стандартът им на живот да остане същия като миналата година. Това означава, че българите до голяма степен не..
Промяна на управленския модел в България - трайно решение на политическата криза или популизъм с користни цели ? На фона на поредицата от предсрочни избори и крехко управленско мнозинство, отново официално е лансирана идеята за смяна на парламентарната република с президентска. На страната е нужен нов модел на управление и обществото ни трябва..
Алкохолът и наркотиците са главната причина за възникване на катастрофите в страната, показва анкета на Съюза на българските автомобилисти, проведена с шофьори през 2024 г. Анализът на данните от проучването е направен от доц. д-р Зорница Тоткова от Института за изследване на населението и човека към Българска академия на науките. След..
Село Флорентин е едно от петте населени места в община Ново село. Разположено е на брега на река Дунав. Хората тук се занимават с риболов, селско стопанство, лозарство и винопроизводство. Местните говорят на влашки език. Съхраняват влашки обичаи и традиции в песенния и танцов фолклор. Материалното културно наследство е най-вече в красивите и..
Присъединяването на България към Еврозоната е ключов приоритет на новото редовно правителство, по който се работи усилено и в тясна координация с партньорите от Европейската комисия. Това е потвърдил министър-председателят Росен Желязков на среща с българския еврокомисар Екатерина Захариева. От думите на премиера, става ясно, че България ще..
Промяна в икономическото райониране на страната поиска бизнесът преди дни и очерта приоритетите си, за които очаква съдействие от редовното правителство. Работодателите настояват и за реформа в образованието, и въвеждане на матура по математика, като част от политиките за решаването на проблема с недостига на работна сила. Според тях е..
Седем години изминаха от протестите, които принудиха властта да започне да строи съвременна и сигурна инфраструктура до Северозапада. Завършването на скоростния път Видин-Ботевград обаче все още е някъде в неопределеното бъдеще, а според първоначалните ангажименти трябваше да е готов до края на 2021 година. Общо три редовни и шест служебни..