"Като организация, която има пряко отношение към безопасността на движение по пътищата, Асоциацията държи на правилното разбиране по отношение ползването на зимните гуми. Защо трябва да ги поставяме? Материалът, от който те се изработват, променя качествата според околната температура. При ниски температури каучукът става по-твърд и сцеплението с пътната настилка намалява. От друга страна, зимните гуми имат специална рисунка, която оказва голямо влияние за сцеплението на гумата според състоянието на пътната настилка. Гумата е контактът между автомобила и настилката. Каква ще бъде сигурността на пътя до голяма степен зависи от правилния подбор на гумите. Грешно е мнението, че зимните гуми са само за сняг. Зимни гуми е препоръчително да се използват при температури под 7°С, независимо дали има сняг или не. Летните гуми имат най-добро сцепление при температури между 10 и 30°С, а зимните - между 0 и -20°С. Действащото изискване, както знаем, че от 15 ноември до 1 март автомобилите трябва да са с гуми за зимни условия или с такива с минимална дълбочина на протектора 4 мм. Нашата преценка обаче, че това не е съвсем издържано. През този период, смятаме ние, трябва да се използват зимните гуми".
"Всичко зависи от пробега, който автомобилът изминава. Ако се движи постоянно, натоварен е, движи се в рискови условия, в него трябва да се инвестира в гуми от висок клас. Те реализират по-добри възможности и качества по отношение зимните условия, имат специален състав на каучука. Производителите на гуми предлагат и среден клас гуми, и нискобюджетни също. Ние винаги сме препоръчвали, че по-добре евтина зимна гума, отколкото лятна гума през зимните условия. Още по-лошо е да се използват гуми втора употреба. Зимната гума е ефективна и запазва качествата си на такива при дълбочина на протектора до минимум 4 ММ. В действащия закон сега е минимум 1.6, но ние в България изоставаме спрямо Европа - там е минимум 4 ММ и при зимните гуми. Смятайки, че зимните гуми са удачния вариант за зимата, ние ги препоръчваме като задължителни, без значение тяхната категория. Спорен е въпросът за т.нар DOT - нещо, което привлича доста купувачи. DOT кодът (идва от Department of Transportation) е означение на гумата, която съдържа специфична информация за производството на тази гума, къде и кога е произведена. Производителите на гумата гарантират, че гумата запазва своите свойства за срок от 10 години. Кога да се смени една гума зависи най-вече от това каква е дълбочината на единия протектор - това се отнася най-вече за зимните гуми. През зимата дълбочината на протектора осигурява най-важния показател - спирачния път".
Винаги трябва да проверяваме състоянието на нашите гуми, да ги преглеждаме за дефекти и износване, да следим какво е налягането в тях.
"Налягането в зимните гуми не се различава от това, което е предписал производителят на автомобила. То е посочено или зад капачката на резервоара, или на панела до шофьорската врата. Налягането препоръчвам да се проверява на 2 седмици - когато гумите са студени. Някои автомобилисти смятат, че е удачно да се поставят две зимни гуми, обикновено на предните колела. Това поражда риск, особено при завои, защото когато предните са зимни, те имат по-високо сцепление спрямо задните. Задницата може да се завърти. Напоследък има изменения в определенито за зимна гума - считаше се, че това са гумите M+S, но от 2012 година насам регламентът на ЕС определи, че зимна гума е 3PMSF или както я наричаме - снежинката с трите върха. Това е гаранция, че гумата отговаря на изискванията. Независимо колко е стар автомобилът, колко често се използва, той трябва да е оборудван със зимни гуми".
Специалистите съветват да проверяваме страниците на гумата и каналите й за пукнатини също така. За да можем да разчитаме на характеристиките на даден автомобил, от съществено значение е да му осигурим необходимото сцепление. Изследване сочи, че зимната гума спира на 25-тия метър, докато лятната ще спре чак на 53-тия - два пъти по-голямо разстояние.
Oт Асоциацията на производителите, вносителите, търговците и вулканизатори на гуми се обърнаха към шофиращите:
"Апелирам към автомобилистите: последните 2 седмици виждаме високи температури през деня, но сутрин са ниски, под 7°C дори. Ако се движите през ранните часове, бъдете с подходящи гуми за тези температури. Не изчаквайте застудяването или да падне сняг. Сега сервизите са свободни".
Основно училище "Любен Каравелов" във Видин отбеляза 190 години от рождението на своя патрон. Мероприятията започнаха рано сутринта с поднасяне на цветя и тържествена щафета, в която участваха ученици от 5-и клас. Заместник-директорът на училището, Галина Нетова , поздрави присъстващите и подчерта важността на патронния празник...
Днес, 8 ноември, отбелязваме Деня на Западните покрайнини. Отбелязва се от 1924 година по инициатива на Учредителния конгрес на бежанците от Западните покрайнини. Забранен е през 1952 година, а е възстановен през 1990 г. Това е годишнина от анексирането (1920 г.) на Западните покрайнини по силата на Ньойския мирен договор (27 ноември 1919 г.)...
Отмъщението се сервирало студено, казват. Може би. Но не и когато огънят има за какво да отмъщава. Не и когато има да ти отмъщава един истински змей, потомък на Караогнян – страшилището на Балканите, и не на последно място когато има да отмъщава на самия Караогнян. Тогава отмъщението не може да чака и не може да е различно от огън до пълно..
Младежи от "Интеракт клуб" към доброволческата организация "Ротари Интернешънъл" във Видин събраха над 400 лева от благотворителна вечер на четенето. За идеята и каузите, за чието изпълнение ще помогнат, разказват Мартина Вергилова, Никол Николова и Алекс Александров от клуба. "Първата цел на нашето събитие - Вечерта на четенето, е да..
Във Видин има изключително много артисти - хора, които влагат умението, дарбата и таланта си в различни произведения. В рубриката "Професия хоби" ви представяме една дама, която ръчно изработва бижута, влагайки в тях цялата си душа. Започва да се занимава с това хоби, без да го планува, просто ѝ идва отвътре. А понякога, когато искаш..
Обликът на Зверино е представен в книгата „Пътища през Времето“ . Сборникът с краеведски изследвания за мездренското село е дело на Ивана Захариева — икономист по професия и родом от малкото населено място. Още от дете тя проявява интерес към начина на живот на хората, а краезнанието става нейна страст. Благодарение на своите родители успява да..
Видинската авторка Илияна Кръстева издава новата си стихосбирка, наречена „Дискордия“. В нея включва 100 творби, създавани през годините. Опитва се във всяко стихотворение да има основна идея, за да може читателят да осмисли написаното. В момента книгата е готова в електронен вариант, очаква се да излезе и в книжен вид. В началото на нашия..