Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Снимка: 24 часа


Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в "Посоките на делника" председателят Красимир Георгиев.

"Относно бранша - това е измислица на "Автомобилна администрация". Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група. Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт".

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

"Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението. Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. "Автомобилна администрация" подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата. В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този "бранш" обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора".

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

"Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията... Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли "бранша" правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение - недоволни са фалшивите инструкторчета".

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с "липса на консенсус в бранша", посочи автоекспертът.

"Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана "Автомобилна администрация". Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, "Автомобилна администрация" е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване".

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още

Минималната работна заплата се повишава - ще има ли пари за работещите българи

От 1 януари 2025 г. минималната работна заплата у нас трябва да се повиши с 15% и вече да е 1078 лв. Според действащите в момента текстове от Кодекса за социално осигуряване минималното възнаграждение трябва да бъде в размер на 50 на сто от средната брутна работна заплата за период от 12 месеца, който включва последните две тримесечия на..

публикувано на 21.08.24 в 10:45

Има ли край политическата криза?

Все по-сложна става политическата ситуация у нас, криза се задълбочава, а изход засега не се вижда. Освен че парламентът не успя да излъчи редовно правителство, се оказва, че дори и служебно не може да бъде назначено безпрепятствено. Датата на новите предсрочни парламентарни избори не е ясна, след като вчера президентът Радев отказа да приеме..

публикувано на 20.08.24 в 13:32

Какви са последствията от горските пожари

България е най-силно засегнатата от горски пожари страна-членка на Европейския съюз от началото на 2024 година. Това сочат данни на Европейската система за горски пожари, базирани на спътникови изображения. Близо 400 хиляди декара българска гора вече са изпепелени от огъня през тази година при средни за страната в периода 2006-2023 около 10 хиляди..

публикувано на 19.08.24 в 14:55

Промени в Закона за горите предлагат от "Възраждане"

"Възраждане" предлагат промени в Закона за горите. С промените ще бъде затворена "вратичка", с която общините могат да продадат изгорели гори за изграждане на фотоволтаични системи.  " Тази година, 2024-а, е рекордна и по отношение брой възникнали горски пожари и по отношение на площ изгорели гори. Предполагам, както и Вие така и ние срещаме..

публикувано на 19.08.24 в 14:52

Ясен: Малкото село с големите хора

В рубриката "Добро утро, кмете" днес ви отвеждаме във видинското село Ясен . То се намира в община Ново село и е на 15 километра от областния град. Вчера жителите на селото отбелязаха своя храмов празник - Успение на света Богородица с тържествена литургия, беше отслужен и курбан за здраве, традицията за който е възобновена от местното..

публикувано на 16.08.24 в 13:21

Обратното броене за Йоана Георгиева към Игрите в Лос Анджелис вече започна

България записа най-доброто си представяне на Олимпийски игри през новото столетие със спечелените три златни, един сребърен и три бронзови отличия в Париж. Страната ни се нареди на 26-о място по отличия сред 206-е участнички в най-голямото спортно събитие на планетата.  На Игрите в Париж имаше и видинско участие. Единствената представителка на..

публикувано на 15.08.24 в 12:47

Подготвят реформи в туризма - какви са реакциите в бранша

Министерството на туризма публикува за обществено обсъждане проекта на Закон за изменение и допълнение на Закона за туризма, който касае създаването на Туристически гаранционен фонд. С предложения проект се предлагат промени, свързани с пакетните туристически пътувания и пътническите услуги. В момента потребителската защита се гарантира..

публикувано на 14.08.24 в 10:45