Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Красимир Георгиев, АКАБ: Електронизацията ще сложи край на сивите практики

Снимка: 24 часа


Постоянното присъствие на България в челото на негативните класации относно броя на жертви по пътища категорично показва, че има нужда от промяна в обучението на бъдещите шофьори, заявяват от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България, която е сред авторите на Наредба 37.

Учебната система трябва да се реформира, каза в "Посоките на делника" председателят Красимир Георгиев.

"Относно бранша - това е измислица на "Автомобилна администрация". Не може автоинструкторите да са бранш, те могат да бъдат синдикална група. Браншът са носителите на разрешително, т.е автошколите. На фона на 5 хиляди инструктори -50 недоволни са капка в морето. Това е повод да се спират реформите. Колкото по-дълго се спазва статуквото, толкова повече парите под масата вървят нагоре. Това ще е така, докато не се реформира учебната система. Бившият министър ще остане в историята като най-великия жонгльор. Тупаше топката непрекъснато. Ако беше направил и частица от това, което беше обещал, сигурно още щяха да бъдат на власт".

Електронизацията е единственият възможен начин, чрез който да спрат негативните тенденции, посочи още Георгиев.

"Казвам го отново: основната причина и основната възможност да няма толкова кръв на пътя е подобряване на обучението. Когато зад волана е един добре обучен водач, той е способен да попие всички недостатъци на останалите фактори, каквито са път, автомобил, организацията на движението и други. Не може да има съвременно обучение без електронизация. Срещу нея скача сивият сектор, наречен бранш. "Автомобилна администрация" подхранва този бранш, за да върви потока от пари. Една електронизация означава край на парите под масата. В момента учащите се да карат не излизат по магистрала, дори не напускат границите на града. Целият курс минава със скорост 20-30 километра в час, чат-пат включат и на трета предавка. Така минава и самият изпит, който минава със столевка от уважение. Когато излязат в автомобилния поток, където трябва да развият по-висока скорост, се размазват. Този "бранш" обаче не говори за потребителя, за продукта, а слушаме за накърнени интереси, понеже държавата пречи да се правят далаверите. Последната статистиката на Европейската комисия отново ни отрежда първо място сред броя на убитите по българските пътища. Една Румъния беше след нас преди години, а вече се отдалечава. Докато министри, играещи баскетбол, отделяйки едно измислено внимание на т.нар бранш, в другите държави правят така че да им оцеляват младите хора".

Действията на сегашния министър на транспорта са противозаконни, на мнение е Красимир Георгиев.

"Снощи (бел. ред. понеделник) имахме среща. На сегашния министър му казах, че не може да отмеми общественото обсъждане, което вече мина. Нататък всяко тупане на топката е противозаконно, начин да се запази статуквото, от което някой има сметка. Служебният премиер обяви, че това правителство ще направи реформи. Президентът каза, че ще има рестарт. Обаче в момента казваме, че ще правим нови срещи, обсъждания, нови концепции, само и само да държим корупционната схема. Правят се пари на фона на почернените майки. Какво може да излъчи такава среща? Да кажем на този бранш да си сподели желанията... Това ли е ролята на държавата, да гали нарушителите, да тормози тези, които са изрядни? Зададох аз въпрос, колко са регистрирани по ДДС? Никой. Глупост е, че електронната система нарушава Закона за личните данни. Нарушава ли се личната свобода, когато се ходи в банката? Когато катаджиите снимат по пътя, това нарушава ли личните свободи? На тези господа като им се нарушава толкова личната свобода, да отидат да копаят царевица. Там камери няма. Заради личната свобода на сивия сектор не приемам да умират млади хора. Не нарушава ли "бранша" правата на курсиста, когато му дава 10 часа, вместо законните? Да направим разграничение - недоволни са фалшивите инструкторчета".

Липсата на политическа воля в България винаги се оправдава с "липса на консенсус в бранша", посочи автоекспертът.

"Въпросът с цените е като да си купите пет хляба, а не три. Цената на хляба е една и съща, просто количеството е по-голямо. Смешно е да говорим за цена на курса. За нея се говори единствено в България от цяла Европа. Ние говорим само за цена, а същевременно тя е най-ниска в цял свят. Никой не отчита обаче цената на човешките животи. Преди няколко години предвидих, че броят на убитите ще се увеличава, че все повече млади хора ще загиват. Унищожихме обучението в България и сега плащаме голям данък, който ще става все по-голям. Държавата трябва да реформира тази корумпирана "Автомобилна администрация". Тя е точно некомпетентна толкова, колкото е и корумпирана. Ако обучението е стигнало дъното си, а то се е случило, "Автомобилна администрация" е 20 години след обучението. Електронизацията ще се случи. При предишния беше скиор, баскетболист и какъвто беше- не се случи. Сегашният министър говори за консенсус. Когато управлението говори за консенсус, значи че не иска да свърши работа. Консенсусът е утопия. Ако постигнем такъв, то няма нужда от Министерство на транспорта. Тези пари могат да отидат за здравеопазване".

Проектът за промени ще доведе до по-добро качество, до известляване на бранша и пълно задоволяване интересите на гражданите и обществото, е становището на Асоциацията.





Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Вижте още
Село Разград

Село Разград възстановява читалищните традиции

Екипът на Радио Видин гостува в село Разград, община Вълчедръм. С познатия ни град Разград са общи не само имената, но и историята на двете населени места. По време на османското робство мигриращо българско население от град Разград се установява да живее в махала Разград, непосредствено до съществуващото тогава село Крумово- основано около 1764..

публикувано на 31.10.25 в 12:00

Успяваме ли да заделим бели пари за черни дни?

75% от българите нямат спестявания, а 25% от пълнолетните българи, или малко над 1,4 млн. души, спестяват, показва проучване на Изследователски център "Тренд", направено по поръчка на ЕКИП (Експертния клуб за икономика и политика ). Въпреки това, през последната една година се наблюдава чувствително увеличение на броя на спестовните българи - 170..

публикувано на 30.10.25 в 12:16

Ще ни осигури ли финансова стабилност бюджет 2026?

До края на тази седмица бюджетът на страната ни за следващата година трябва да бъде внесен за разглеждане в Народното събрание. Това стана ясно от думите на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов , който заяви, че в бюджета за догодина не е предвидено увеличение на налози.  Няма да има увеличение на данъци през 2026 година. Планира се увеличение на..

публикувано на 29.10.25 в 10:45

Ще има ли кой да работи в Северозапада?

България продължава да се изправя пред сериозни демографски и трудови предизвикателства - населението на страната е намаляло с близо 2,5 млн. души за последните 40 години , показват данните на НСИ. Негативните процеси са най-видими и тревожни в изоставащите региони, като Северозападния. Проблемът бе дискутиран по време на форума "Европа е с мен" -..

публикувано на 28.10.25 в 09:34

Йорданка Ценова: Ролята на учителя е да покаже на децата, че техният интелект е по-важен от изкуствения

С навлизането на изкуствения интелект на пазара на труда някои професии ще бъдат застрашени. Една от тях е графичен дизайнер. Защото изкуственият интелект вече генерира картини и видеа, които са с много добро качество, смята Йорданка Ценова - заместник-директор по учебната дейност в ПГ "Проф. д-р Асен Златаров"- Видин: "Друга професия,..

публикувано на 27.10.25 в 15:11

Камелия Лозанова: Изкуственият интелект е неизбежен и ще ни бъде полезен

Доста страхове се насаждат във връзка с изкуствения интелект, смята Камелия Лозанова- председател на Управителния съвет на Агенция за регионално развитие и бизнес център /АРРБЦ/- Видин.  "Засега Chat GPT е познат, но това съвсем не е онова, което е истинският изкуствен интелект и за който вече се правят форуми и се коментира неговото бъдещо..

публикувано на 27.10.25 в 14:56

Александра Рачева: Въздействието на изкуствения интелект не е замяна, а по-скоро трансформиране на работни места

Изкуственият интелект се очаква да донесе както значителни рискове, така и огромни възможности за пазара на труда. Влиянието му ще е дълбоко и ще засегне почти всички сектори, като се променят нуждите от умения и работни места.   Основните притеснения са свързани със замяната на човешкия труд и увеличеното неравенство, посочи в "Посоките на..

публикувано на 27.10.25 в 14:06