
Пострадалите при пътнотранспортни произшествия в област Монтана от началото на годината са повече от миналата, стана ясно от отчета на "Пътна полиция". Основната причина за това е движение с несъобразена скорост. Общо 174 са тежките катастрофи, 13 души са загубили живота си, ранените са 245. Броят на произшествията е почти същият като миналата година, но ранените сега са с 22-ма повече. Какви са основните причини за катастрофите, съобщи пред Любо Андреев главен инспектор Елвис Иванов, началник сектор "Пътна полиция":
"Движение с несъобразена скорост - петима загинали, 96-ма ранени. Друга основна причина е неправилно изпреварване -7 тежки пътнотранспортни произшествия, 1 загинал и 8 ранени и внезапна промяна на посоката на движение, тъй наречената загуба на контрол върху моторното превозно средство - 8 тежки пътнотранспортни произшествия, 1 загинал и 13 ранени. Основният дял по вида на ПТП е сблъскване между движещи се моторни превозни средства - 62 пътнотранспортни произшествия, 6-ма убити и 102-ма ранени. Приблизително половината от загиналите са при този механизъм на пътнотранспортно произшествие."
Тази година голям е делът и на катастрофите, станали при сблъсък в дърво или стълб, където са загинали 4-ма души, допълни Елвис Иванов:
"Другото нещо, което е особено тази година, много е голям делът на ПТП-тата от вида блъскане в дърво или стълб. 17 тежки пътно-транспортни произшествия, 4-ма загинали и 17 ранени. Оказва се, че крайпътните дървета имат особен принос за броя на загиналите и ранените по пътищата в област Монтана. 50% от пътно-транспортните произшествия са регистрирани по републиканската пътна мрежа, тъй наречените междуселищни пътища, 47% са регистрирани в населените места на територията на региона. Разпределението е почти равномерно по отношение на тежките пътно-транспортни произшествия."
Зимата приближава, в навечерието сме на новата официална валута, а бюджетът за следващата година продължава да поражда разнопосочни мнения. От опозицията заплашват с големи протести заради еврото, липсата на върховенство на правото и обедняването на страната. Възможни ли са промени в управлението? Как се очертава да изпратим политическата година?..
Асоциацията на организациите на българските работодатели (АОБР), обединяваща национално представените работодателски организации: Асоциация на индустриалния капитал в България (АИКБ), Българска стопанска камара - съюз на българския бизнес (БСК), Българска търговско-промишлена палата (БТПП) и Конфедерация на работодателите и индустриалците в България..
Близо 8 години след протестите в Северозападна България за тунел под Петрохан проектът не е напреднал съществено. В началото на 2018 година, отчаяни от неглижирането на Българския Северозапад, стотици жители на региона излязоха няколко седмици поред на протести с настояване държавата да изгради магистрален път до Видин и тунел под Петрохан. Тогава..
Въвеждането на еврото у нас наближава и това поставя под лупа прехода към европейската валута в редица ключови сектори. Сред тях е и автомобилният сегмент, в който по традиция доминира вносът на употребявани коли. Купуването на кола втора ръка винаги е бил свързан със сравнения, анализи, разбира се, преговори за цената, така нареченото "пазарене" и..
Днес нашият екип гостува на едно спокойно дунавско село - Станево , част от община Лом. Село с богата история, но като много други малки населени места, и тук ежедневието не минава без трудности. Инфраструктура е амортизирана, електрозахранването често създава грижи, а най-сериозният проблем за хората в Станево остава водоснабдяването - старият..
Приключи ли преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика? Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра"...
Приключи ли Преходът в България? Изградихме ли истинска демокрация? Има ли влияния още Държавна сигурност (ДС) в политическия живот на страната? Има ли реална пазарна икономика? Отминаха 36 години от началото на промените в България, но темата продължава да създава огромен интерес, показва последното социологическо изследване на агенция "Мяра". Каква..