Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Защо е необходим спешен ремонт на пътя Добри дол - Козлодуй

10
Снимка: Радио ВИДИН

Граждански протест се проведе през декември м.г., заради лошото състояние на пътя Козлодуй - Лом, част от републикански път II-11. В началото на януари т.г. последва втори

На 9 януари от АПИ съобщиха, че предприемат действия за трайно и дългосрочно подобряване на експлоатационното състояние на второкласния път II-11 в участъка Лом - Козлодуй. Трасето е на територията на областите Враца и Монтана. За осигуряване безопасността на движение в област Враца през декември м.г. са изкърпени най-компрометираните дефекти по настилката в 5-километровата отсечката от границата с област Монтана при Горни Цибър до град Козлодуй. За второкласния път, преминаващ през област Монтана, има технически проект за основен ремонт на 53 км от път II-11 - в отсечките Добри дол - Лом и Лом - Горни Цибър. 

В началото на май от АПИ съобщиха и че е обявена обществена поръчка за избор на изпълнител за основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана.

"Когато сте лъгани много пъти, съвсем нормално е да не се вярва. Значи сега започнаха да работят, докараха една техника, след това си я взеха. 50 метра асфалтираха. Не може да се вярва на такива хора. Съжалявам, че и двете прокуратури- Михайловградската и Врачанската не намериха причина да заведат под отговорност за това безхаберие. От 50-60 години пътят си е в това състояние. Поетапно и съвсем малки кръпки се правят, залъгват хората, докарват една техника, след това я махат. Такова нещо няма в целия свят", обясни Владимир Гълъбов- един от организаторите на протестите.

Това е и пътят за евакуация от АЕЦ- Козлодуй, допълни Владимир Гълъбов. Според него най-проблемният участък е до моста на Горни Цибър и след моста до Ковачица:

"От Цибърския мост до Ковачица има такива дупки, които кола може да пропадне вътре."

Миналата година изкърпвали дупки, но след това се отворили други, каза Крум Замфиров- кмет на село Ковачица в община Лом:

"Аз веднъж ходих сега наскоро до Козлодуй. 3 или 4 дупки и те са не дупки, а направо са си ями, защото имаше много и закъсали автомобили, спукани гуми, джанти и т.н. Даже хората бяха маркирали отстрани на дърветата с лентите, обезопасителните ленти да се вижда точно къде горе-долу са дупките, защото някой път, когато вали дъжд те се запълват и не се вижда къде са."

След протестите са правени частични ремонти в района на Козлодуй, допълни Крум Замфиров, но:

"С частични ремонти и просто със запълване с лопатата няма да стане. Трябва си просто да се изгради нов асфалтов път, като се предвиди и тежестта на тежкотоварните камиони, които минават ежедневно през населеното място."

Пътят Лом- Ковачица също е напукан, допълни кметът.

Росен Попов е от град Козлодуй. Той е от хората, които участват в информационната кампания за лошото състояние на пътя Лом- Козлодуй. До обявената поръчка за основен ремонт на пътя се стигна благодарение на критичната гражданска маса, която изрази много ясно недоволството си от състоянието на пътя между Козлодуй и Лом, смята Росен Попов. 

"Първото, което е, че отсечката, която е Лом- Козлодуй в обществените поръчки, които бяха пуснати като информация от АПИ не се споменава никъде отсечката Лом- Козлодуй, в частност Цибър- Козлодуй, защото Лом- Цибър го има включен като част от тази обществена поръчка. Доколкото разбирам, областно пътно управление, нали, тази част, която е на АПИ във Враца, са искали да то включат, не мога да кажа, не съм гледал самата обществена поръчка. Другото което е срокът, който е заложен за ремонт на пътя, може би наистина толкова време ще отнеме, защото е необходим наистина основен ремонт. Проблемът е, че трябва незабавно да се почне и да се ремонтират най-невралгичните места, защото има дупки, които са буквално кратери по над 15-20 сантиметра."

Пътят е натоварен, защото по него в момента минава голяма част от тежкотоварния трафик в посока Видин и Дунав мост 2. Ремонтът не търпи дори и секунда отлагане, смята Росен Попов. 

Жителите на село Добри дол в община Лом, откъдето ще започне ремонтът, приемат новината с радост, каза кметът Младенка Младенова-Милева. Най-проблемните дупки са между Лом и Орсоя.

"Целият пътнико- товарен поток сега минава през Добри дол, защото ще се ремонтира и пътят до Ружинци, доколкото разбрах... Огромни са дупките и много коли се изпочупиха там", каза кметът на Добри дол.

Трафикът е денонощен. 

Хората отдавна очакват този път да се ремонтира, коментира Веселин Николов- кмет на село Горни Цибър в община Вълчедръм. Според него най-проблемен е участъкът по средата на пътя Козлодуй-Горни Цибър, на около 7-8 километра от селото.

"Целият път е осеян в дупки. Има дупки с диаметър 70-80 сантиметра. На два пъти протестираха хората от Козлодуй, община Козлодуй. Тук има и хора от Горни Цибър, които работят в централата, стачкуваха. Това е пътят, който при евентуална евакуация ще се използва, евакуацията на населението в посока Ковачица", допълни кметът на селото.

Агенция "Пътна инфраструктура" обяви обществена поръчка за избор на изпълнител на основния ремонт на близо 53 км от път II-11 Добри дол - Лом - Горни Цибър в област Монтана. Тръжната процедура е разделена в две обособени позиции. Първата e за ремонта на около 23 км от второкласния път на територията на община Лом. Втората е за 29 км от трасето, които преминават на през общините Лом и Вълчедръм. Офертите се подават до 12 юни т. г. Прогнозният срок за изпълнение на строително-монтажните работи и на двете отсечки е 540 календарни дни, а стойността на поръчката е за близо 79 милиона лева /78 890 900 лв./ без ДДС.

Изпратили сме запитване до пресцентъра на АПИ защо участъкът от Горни Цибър до град Козлодуй не е включен в предвидения основен ремонт и в какво състояние е тази отсечка, дали е извършван по нея частичен ремонт. Очакваме отговор от агенцията.

Цялата тема може да чуете в звуковия файл.



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Каква реформа предвижда новият Закон за ВиК

Реформа във ВиК сектора предвижда новият Закон за ВиК.  Законът за ВиК е внесен в края на последната сесия на Народното събрание, разпределен е по комисии, като водеща е регионалната. Предстои разглеждане в постоянните комисии и внасяне за първо гласуване в НС.  Според гражданите проблемите с водата са няколко: "Ние сме от село и..

публикувано на 25.08.25 в 14:12

Село Железна очаква завръщането на младите

Екипът на Радио Видин гостува на село Железна, община Чипровци. Едно невероятно китно, красиво, подредено и чисто селце, което се е разположило в подножието на Западна Стара планина – от двете страни на река Огоста. Само на 2 километра е от общинския си център Чипровци и на 32 километра от областния град Монтана. Старото име на Железна е..

публикувано на 22.08.25 в 12:05

Населението застарява, предприятията у нас не са подготвени за новите тенденции

В пет области в страната - Видин, Габрово, Кърджали, Кюстендил и Смолян над 40 % от населението са пенсионери по данни на НОИ (Национален осигурителен институт) и НСИ (Национален статистически институт). Освен че рефлектира върху качеството на живот, застаряването поставя предизвикателства пред социалната система и икономиката на страната. В..

публикувано на 21.08.25 в 14:56

Повишават ли се доходите на работещите в Северозапада?

Средната брутна месечна работна заплата през второто тримесечие на 2025 г. e 2572 лв. и се увеличава спрямо първото тримесечие с 5,3%, съобщават от Националния статистически институт (НСИ). Икономическите дейности, в които е регистрирано най-голямо увеличение, са "Образование" - с 21,2%, "Държавно управление" - със 17,9%, и "Добивна..

публикувано на 20.08.25 в 10:45

Ивайло Папов, "Възраждане": Това правителство е зловредно и трябва час по-скоро да си ходи

България и ЕС в момента "гледат през прозореца" какво се случва. Така коментира в "Посоките на делника" срещата между Тръмп и Путин народният представител от Враца от "Възраждане" Ивайло Папов и добави: "Европейските чиновници са модерни номенклатурчици, които водят Европейския съюз към много лош край, защото ЕС просто не е фактор в..

публикувано на 19.08.25 в 13:03
Любен Иванов

Любен Иванов: Трябва бърза промяна на ВиК сектора

Върху единен закон за ВиК работят няколко правителства. В последните 7 месеца този закон придоби определен нюанс, който му бе наложен от сегашните управляващи. Това, което се цели с него е първо, единна правна уредба на ВиК услугите. В момента те са разпръснати между няколко закона и няколко подзаконови нормативни актове. Цели се с един закон да..

публикувано на 18.08.25 в 15:14

Дава ли новият Закон за ВиК решение на проблемите в сектора

Реформа във ВиК сектора предвижда новият Закон за ВиК . Това е един от очакваните резултати- синхронизиране на нашето законодателство с европейското. Този закон е и опит да се решат някои от проблемите на ВиК операторите, които са от години. "ВиК операторите на практика са търговски дружества, които не могат да влияят на законодателството,..

публикувано на 18.08.25 в 14:33