Заради по-малкото туристи това лято по българското Черноморие, представителите на бизнеса прилагат всевъзможни трикове за привличане на повече посетители – „такса барбарон“, wi-fi или комплект "чадър с шезлонг" са сред най-фрапиращите. Към тях прибавяме и рязкото сваляне на цените на пакетите, особено в по-големите хотелски комплекси – на места намалението е от 30 до 50%. Но дали тази атрактивна цена не е за сметка на качеството на предлаганите услуги?
Има нарушения, но те не са масово явление
„Има такива нарушения, имало ги е и в миналото, но решаващо е не само пандемията и особеностите на летния туристически сезон. Важно е да подчертая, а това показват и проверките от началото на юни, че тези нарушения не са многобройни. Да, и по отношение на разминаването в очакваното качество и това, което се предоставя на място, и в опитите за хитруване с цените на плажните принадлежности, се натъкнахме на отделни случаи, но не бива това да разваля цялостното добро впечатление от качеството на българския туристически продукт, което през последните години, според мен, основателно се налага” – коментира за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.
Той изрази надежда туристическият сезон да продължи и през септември, за да се предлага по-дълго българският туристически продукт не само по Черноморието, а и в другите родни курорти, където и рисковете са по-малко. Така ще се развива и планинският и културният туризъм.
Разминаване между обещаното и реално полученото
Разминаването в компонентите на услугите, за които туристите са заплатили в офертата, а реално не са получили, е едно от основните нарушения.
„Един от фрапиращите случаи е, че в офертата фигурира хотел с ресторант, а ресторантът не работи. Това е нелоялна търговска практика. Затова, обръщам внимание на търговците, освен да спазват противоепидемичнитге изисквания на властите, трябва да спазват и това, което самите те предоставят като информация на своите клиенти“ – уточни още Маргаритов.
Той коментира, че няма как да ни задължат да плащаме за нещо, за което не сме били осведомени в офертата, като например за „чадър с шезлонг“, това е недопустимо и също е едно от честите нарушения.
Глобите за нарушителите са „солени“
Всеки един случай е достатъчно важен и към него трябва да се подходи сериозно, особено сега, в тези трудни условия, затова трябва да бъдат санкционирани нарушителите.
„Глобата за административно нарушение е до 5 хиляди лева, но ако става въпрос за по-сериозно нарушение като разминаване между обещаното и това, което се предоставя реално, това е нелоялна търговска практика и тогава, глобата може да стигне до 30 хиляди лева. Ние по-често се придържаме към налагане на глоби в максималния размер“ – коментира още експертът.
Димитър Маргаритов посъветва потребителите, при установяване на подобни нарушения, да потърсят правата си на място или да настояват за компромисен вариант, който ги устройва напълно – като предлагане на алтернативни услуги в рамките на тази цена, за отбив на част от цената или, ако не успеят да постигнат съгласие с търговеца, да сигнализират Комисията за защита на потребителите. За целта, може да се използва денонощният „Горещ телефон“ 07001122 или онлайн платформата, която е достъпна за всички.
Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов – >
Етнографската образователна програма „Шарената черга“ е най-новата инициатива на Музейната работилница към Историческия музей в Петрич. Тя ще продължи до 14 декември, като се провежда за първи път. Целта е, чрез различни занимания, децата да научат повече за облеклото на техните прабаби и прадядовци, както и за значението на българската шевица,..
„Самота“ и „Огън от спомени“ са новите песни на талантливия изпълнител Георги Костадинов. Те ще звучат в ефира на Радио Благоевград и ще радват меломаните. За младия изпълнител, който стана популярен с яркото си участие в телевизионен формат, музиката е любов и призвание. От петгодишна възраст тръгва по пътя на музиката – първо с пиано,..
Българският червен кръст стартира традиционната благотворителна кампания в подкрепа на Програма „Топъл обяд”. През учебната 2024/2025 г . 1600 деца в студените месеци ще получават всеки учебен ден безплатна топла храна в училище на територията на 20 области в страната. Това каза за Радио Благоевград Екатерина Борисова, координатор на..
От няколко години екипът на фондация „Ела и ти“ и общност от сърцати близо 500 доброволци правят възможна мисията – планината да бъде достъпна за трудноподвижни хора. Старт на тази кауза дава Гергана Дойчинова, основател на фондацията. Тя успява да приобщи много приятели, които помагат за изкачването до планински върхове на близо 120 хора..
Да бъде закупено развлекателно туристическо влакче с нулеви емисии, това гласуваха общинските съветници в Петрич. Основният фокус е да се осигури нова туристическа услуга на основните обекти от туристически интерес – античния град Хераклея Синтика, планината Кожух и църквата Св. Петка, и да се подобри цялостното туристическо преживяване. Предстои и..
Баку - столицата на Азербайджан бе домакин на най-голямата годишна конференция за климатичните промени – КОП 29, в която участваха над 66 000 делегати от 200 държави . За втора поредна година България имаше собствен павилион и бе представена с официална делегация от 72-ма души, начело с президента Румен Радев. Определените дати за..
Милена Димитрова е авторитетен журналист, с редица престижни награди, в това число и международни, с научни интереси в областта на журналистиката, писател. В нейната професионална биография са още работа в европейски институции и в държавната администрация. В момента тя е част от екипа на вицепрезидента. Милена Димитрова е председател и на..