Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Внимавайте с примамливите оферти за почивка на море!

Заради по-малкото туристи това лято по българското Черноморие, представителите на бизнеса прилагат всевъзможни трикове за привличане на повече посетители – „такса барбарон“, wi-fi или комплект "чадър с шезлонг" са сред най-фрапиращите. Към тях прибавяме и рязкото сваляне на цените на пакетите, особено в по-големите хотелски комплекси – на места намалението е от 30 до 50%. Но дали тази атрактивна цена не е за сметка на качеството на предлаганите услуги?

Има нарушения, но те не са масово явление

„Има такива нарушения, имало ги е и в миналото, но решаващо е не само пандемията и особеностите на летния туристически сезон. Важно е да подчертая, а това показват и проверките от началото на юни, че тези нарушения не са многобройни. Да, и по отношение на разминаването в очакваното качество и това, което се предоставя на място, и в опитите за хитруване с цените на плажните принадлежности, се натъкнахме на отделни случаи, но не бива това да разваля цялостното добро впечатление от качеството на българския туристически продукт, което през последните години, според мен, основателно се налага” – коментира за Радио Благоевград Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите.

Той изрази надежда туристическият сезон да продължи и през септември, за да се предлага по-дълго българският туристически продукт не само по Черноморието, а и в другите родни курорти, където и рисковете са по-малко. Така ще се развива и планинският и културният туризъм.

Разминаване между обещаното и реално полученото

Разминаването в компонентите на услугите, за които туристите са заплатили в офертата, а реално не са получили, е едно от основните нарушения.

„Един от фрапиращите случаи е, че в офертата фигурира хотел с ресторант, а ресторантът не работи. Това е нелоялна търговска практика. Затова, обръщам внимание на търговците, освен да спазват противоепидемичнитге изисквания на властите, трябва да спазват и това, което самите те предоставят като информация на своите клиенти“ – уточни още Маргаритов.

Той коментира, че няма как да ни задължат да плащаме за нещо, за което не сме били осведомени в офертата, като например за „чадър с шезлонг“, това е недопустимо и също е едно от честите нарушения.

Глобите за нарушителите са „солени“

Всеки един случай е достатъчно важен и към него трябва да се подходи сериозно, особено сега, в тези трудни условия, затова трябва да бъдат санкционирани нарушителите.

„Глобата за административно нарушение е до 5 хиляди лева, но ако става въпрос за по-сериозно нарушение като разминаване между обещаното и това, което се предоставя реално, това е нелоялна търговска практика и тогава, глобата може да стигне до 30 хиляди лева. Ние по-често се придържаме към налагане на глоби в максималния размер“ – коментира още експертът.

Димитър Маргаритов посъветва потребителите, при установяване на подобни нарушения, да потърсят правата си на място или да настояват за компромисен вариант, който ги устройва напълно – като предлагане на алтернативни услуги в рамките на тази цена, за отбив на част от цената или, ако не успеят да постигнат съгласие с търговеца, да сигнализират Комисията за защита на потребителите. За целта, може да се използва денонощният „Горещ телефон“ 07001122 или онлайн платформата, която е достъпна за всички.

Подробностите можете да чуете в интервюто на Биляна Славчева с Димитър Маргаритов – > 


БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!

Галерия

Вижте още

Планина без бариери за децата и младежите в неравностойно положение

Планината е за всички – без бариери. Това е на само призив, а дългогодишна мисия за Гергана Дойчинова и екипа на „Ела и ти“. След дарителска кампания бяха събрани нужните средства за закупуването на три специализирани колички.  С тях деца и младежи с увреждания, както и трудноподвижни хора, могат да стигнат до планинските върхове, разбира се, с..

публикувано на 18.07.25 в 14:51
Анелия Никова

Новият живот и родилната помощ

След протеста и контрапротеста заради сигнала на родилка за агресия в Майчин дом на дневен ред излезе наболял за обществото проблем за етиката между пациенти и медицински специалисти, като този случай отвори полюсни позиции и още въпросителни. Акушерството е трудна и отговорна, но същевременно и благородна професия, изискваща търпение и..

публикувано на 18.07.25 в 14:22

Пикник артистик: Време за вдъхновение и културен куиз под открито небе

Бретонски палачинки, кроасани, лавандулова лимонада и френски сирена, поднесени сред уютния и пъстър колорит на благоевградското село Рилци. Този културен мост между българската и френската култура подариха на благоевградската публика Маргарита Георгиева, заместник-председател на Алианс франсез, и Елена Арнаудова. С подкрепата на Община Благоевград те..

публикувано на 18.07.25 в 10:58

Горещниците и Илинден - народните поверия и обичаи

Дните 15, 16 и 17 юли са известни в българския народен календар като Горещници. Тези три дни са свързани с почитание към огъня. Вярвало се, че който работи през тези дни, то снопите му на нивата се запалвали сами, защото огънят слизал от небето. Считали, че който не празнувал Горещниците, къщата му изгаряла. Тези дни се съблюдавали..

публикувано на 18.07.25 в 08:56

Новите сортове тютюн се адаптират успешно в българските условия

Припомняме, че през пролетта на тази година една от най-големите световни тютюневи компании стартира пилотен проект у нас, осъществяван от Национална асоциация на тютюнопроизводителите (НАТ-2010) и компанията за преработка на суров тютюн Сокотаб. Проектът включва експерименталното изпитване на три нови за България сортове едролистен тютюн, като..

публикувано на 17.07.25 в 11:58

„Ваканция в музея“ организират в Брезник

За поредна година Общинският исторически музей в Брезник, съвместно с Центъра за работа с деца в града, организират инициативата „Ваканция в музея“. Целта е децата да се забавляват, участвайки в различни дейности като рисуване, тъкане, изработване на глинени съдове и на традиционни местни печива. Идеята е по този начин малчуганите да добиват..

публикувано на 17.07.25 в 11:25

Етика в родилната зала

През изминалите дни една публикация на майка в социалните мрежи разбуни духовете и раздели обществото. Наскоро родила жена сподели в личния си профил във Фейсбук, че е получила грубо отношение и дори физическа агресия от лекарския екип, който е бил отговорен по време на раждането и. Последваха протести в защита на лекаря, както и контрапротест в..

публикувано на 17.07.25 в 10:46