България е една от страните, в които менталната аритметика и мемориката става все по-популярни и помагат на все повече деца и младежи да подобрят представянето си в училище и да добият по-голямо самочувствие за знанията и уменията, които имат и развиват. Историята на менталната аритметика започва в Древния изток преди няколко хиляди години. Тогава се създава този неповторим способ, който стимулира развитието на двете полукълба на мозъка.
“Менталната аритметика е подходяща за всички деца. И за тези, които обичат математиката и цифрите, подходяща е и за децата, които се страхуват по един или друг начин от цифрите. Имат притеснения като работят с тях. Мемориката пък е система за развитие на образното и системно мислене. Използва се сбор от най-различни техники. Тя е полезна за всеки. Не само за децата, но и за хора на нашите години“, разясни Лиана Стефанова – логопед, шахматист и преподавател по развиващите ума науки в Благоевград.
Освен бързото смятане наум с големи числа и много на брой операции (което е по-скоро полезен страничен ефект) децата неусетно и увлекателно хармонизират работата на мозъка. Това дава резултат в много области – децата подобряват представянето си в училище, концентрацията, самостоятелността, креативността.
„Относно менталната аритметика няма деца, които да не могат да се справят. Има деца, които не проявяват интерес и достатъчно желание да се опитат да потренират малко. За вкъщи им даваме домашни, които са 10-15 минути на ден. Те не са много. Въпреки това оказва голямо влияние ако ги правиш и съответно за децата, които не го правят - те видимо изостават. За 2-3 месеца се вижда разликата. Методиката не е за някакви гениални деца. Тя е за всички деца стига да имат желание. Трябва да помогнат и самите родители. Ние работим и с тях. И на тях им даваме задачи как да им помагат. Най - сериозните резултати са когато започнат да декламират стихотворение и в същото време да смятат. Това за мен е първият сериозен успех.“, каза Георги Бачев, преподавател в Благоевград.
Интересен е фактът, че страната, в която менталната аритметика е почти като религия е Китай. Там се изучава и в държавните училища и то 6 години.
Разговорът с Лиана Стефанова и Георги Бачев чуйте в звуковия файл =>През месец март отбелязваме прехода от зима към пролет и събуждането на природата с връзването на мартенички. Легендата зад мартениците и Баба Марта е богата на символика, която отразява вярванията на древните и тяхната дълбока връзка с природата. Но освен тази символика съществуват и много забавни народни приказки за баба марта и сърдития й..
Българи и сърби ще посрещнат заедно 1 март, празника, посветен на Баба Марта и Деня на самодееца в България, с голям концерт в сръбския град Бабушница. Организатори са Пътуващо читалище "Бащино огнище", Фондация „Македония“ и Домът на културата в град Бабушница. В събитието ще участват местни самодейци и музикантите от българския оркестър..
Оказва се, че хазартната зависимост става все разпространена и в по-малките населени места, където игралните зали и казината „никнат като гъби“. Липсата на доходна работа и нежеланието на младите хора да работят за малко пари, са една от основните причини да се наблюдава увеличена хазартна зависимост в България, която дори на места измества..
17-годишният Юлиян Димитров от кочериновското село Бараково спечели голямата награда в 11-ото издание на Националния литературен конкурс „И децата покоряват светове. Покажи, че можеш!“ . Ученикът впечатли журито със своето есе на тема "Бих се родил отново". „…Бих се родил, за да прощавам, защото е правилно. Прошката е освобождение за самия теб...
Във времето на социалните мрежи и живот в онлайн пространството, звучи като шега четвъртокласничка от Благоевград да е прочела 229 книги, но е истина. Само можем да се усмихнем и да кажем има и такива деца. Тя е Йоанна Терзийска на 10 години е , учи в Средно училище с изучаване на чужди езици „Свети Климент Охридски“ в областния град. А..
Започна турнето с екоигри в 7 града в страната, сред които Перник, Кюстендил и Петрич. Състезанията се организират от платформата „Пукльовците“, която цели да стимулира директното общуване и взаимоотношения между децата. И това не къде да е, а в училища среда – там, където започва тяхното истинско социализиране. Това сподели в ефира на Радио..
Всяка последна сряда от февруари се отбелязва Световният ден против тормоза в училище, известен като „Ден на розовата фланелка“. Тя символизира неприемането на тормоз и насилие в училищетo . За пръв път „Денят на розовата фланелка“ е проведен в Канада през 2007 година като протест, организиран от двама ученици – Дейвид Шепърд и Травис..