Оказва се, че във втората вълна на пандемията от COVID-19, търсенето на биопродукти осезаемо е намаляло в Благоевград, за сметка на хранителните добавки, които продължават да се купуват. Това установи репортерската проверка на Радио Благоевград в няколко биомагазина и в едра дрогерия в областния център.
Единият от специализираните търговски обекти отваряше врати днес, след едноседмична почивка и търговците не пожелаха да говорят, другият беше отворен, но липсваше продавачката, а в третия ни посрещна собственичката, според която обаче, от началото на пандемията досега, не се е повишило търсенето на биопродукти, напротив.
„Има сериозен спад. Просто е съвсем различно, това хората не го имат за продукти от първа необходимост. Ние сме свидетели, къде са големите опашки – пред аптеките и пред големите вериги. Вероятно, безпаричието на хората е една от причините да не купуват биопродукти в момента“ – коментира търговец в биомагазин.
Според продавачката, оборотът в търговският обект е намалял с около 13 % от началото на пандемията досега. Дамата сподели, че все пак има клиенти, които купуват някой продукти като ленено семе, чия, келтска сол и други.
„Всичко е въпрос на пари, но и на приоритети, не може да се сравнява качеството и количеството, защото, правейки една порция, тя съдържа всичко необходимо за организма и храни клетките, ти не можеш да сравняваш цена, за сметка на здравето“ – коментира още търговецът.
„Повечето хора търсят инцидентно биопродуктите и хранителните добавки, когато имат нужда от тях или се разболеят, а за да са ни наистина полезни, те трябва да се приемат по-дълго време“ – в това е убедена клиентка на дрогерия, която купува хранителни добавки от самото създаването на магазина, преди 22 години.
„Доверявам се на тези продукти първо - защото са истински, второ - защото са проверени и трето – защото, тези продукти се вземат дълго във времето, а не, когато изпитаме необходимост или страх, тогава няма как. Тук, огромната разлика е отношението на консултанта, като идеята е не да продаде, а да помогне, обяснявайки на всеки поотделно, какво би му донесъл съответният продукт“ – обясни клиентката в дрогерия.
Консултант - продавачката, която се занимава с този бизнес също от 22 години обясни, че при първата вълна на пандемията е имало паника сред купувачите.
„Първият път беше страшна паника. Имаше хора, които пазаруваха, сякаш това нещо ще ги спаси. Но, както каза дамата, тези неща действат на база натрупано депо в организма, за да има някакъв ефект“ – коментира продавач – консултантът в дрогерията.
Тя посъветва клиентите през този сезон да потребяват повече разнообразна и пълноценна храна, имуностимулатори против възпаление на горните дихателни пътища, клеева тинктура, исландски лишей, котешки нокът , куркума, джинджифил, чайове и билки.
„Нека да бъдем здрави преди всичко и да подхождаме отговорно към нашето здраве, здравето на близките и познатите, и на непознатите, от нас зависи да сме здрави“ – коментира още търговецът.
Подробностите можете да чуете в репортажа на Биляна Славчева:
Инициативен комитет от магистър-фармацевти обявява началото на мащабна национална кампания за насърчаване на здравословния начин на живот и профилактиката. Под мотото „Фармацевтите от семейните аптеки се грижат за теб – движи се към здравето си!“ и „Силата е в движението – имунитетът е твой съюзник!“, инициативата ще предложи поредица от..
Битката за геополитическото позициониране на България върви 35 години. Страната ни взе решаваща посока след Виденовата зима, но оттогава насетне не са спирали опитите да бъде препятствана нашата пълноценна евроинтеграция. Особено актуална е тази битка сега, защото с приемането ни в Шенген и в еврозоната този процес ще бъде завършен до степен на..
Смъртността на пчелите в България достига до 70-100% на отделни места, в Северозападна България, а прогнозата на пчеларите е, че през тази година броят на пчелните семейства ще намалее наполовина. Те настояват за ограничаване и строг контрол на пестицидите, които убиват пчелите, но подронват здравето и на човека. Ако не се предприемат мерки,..
На 18 май отбелязваме Международния ден на музеите, честван за първи път преди 43 години. Целта на празника е да се повиши информираността и ролята на музеите в обществото, защото музеите са важно средство за културен обмен, обогатяване на културите и развитие на взаимно разбирателство и сътрудничество между народите. Решението на 18 май..
Стартира кампания за безплатен микроблейдинг на жени, които са преминали през химиотерапия и са загубили веждите си в борбата с онкологично заболяване. Кампанията е под надслов „Красота с кауза – Плати с усмивка“. „Винаги съм се възхищавала на силата на жените, които преминават през това предизвикателство. Видях колко дълбоко може да се..
Фолклорна формация „Накит“ от Благоевград се завърна със специалната награда от международния фестивал „Бакши“ в град Хива, Узбекистан, който се провежда през две години. Нашите музиканти и певици се съревноваваха с професионални състави от 45 страни. Имало голяма конкуренция, защото всички били професионалисти. 30-минутната програма..
Заедно в града – това е новата акция на „Ела и ти“. Фондацията доказа, че планините в България могат да са достъпни и за хората със затруднени и напълно ограничени физически възможности. Гергана Дойчинова, която е двигателят на каузата и обедини сърцати доброволци от цялата страна, показа, че невъзможното изкачване е възможно вдъхновение за..