31 часа не стигат, нашите инструктори се превърнаха във факири, коментира пред БНР Красимир Георгиев, председател на Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България.
„Рамката на тези 31 часа е изключително отесняла и тя не може по никакъв начин да позволи и да спомогне за едно качествено, добро обучение, което да гарантира, че като излезе бъдещият водач на пътя, ще бъде безопасен, ще знае какво трябва да прави, ще може да го прави“, мотивира предложените промени Георгиев.
„Като добавим и това, че курсистът иска тези 31 часа да му се дават събота и неделя, защото тогава не е на работа, като знаем интензивността на движението в събота и неделя, можем да си представим какво е нивото на сегашното обучение.“
Теоретичната подготовка според Красимир Георгиев няма да пострада заради предлаганото намаляване на часовете. В една голяма част от времето се разисква размерът на глобите, което не е толкова важно за безопасността, а и глобите са променливо величина, изтъкна той. Така идеята е да се икономисат часове за теми, за които има информация в интернет. „Затова си позволихме да я намалим с 14 часа.“
„Ще си позволя да стъпя на народната мъдрост - колкото повече се кара, толкова по-добър шофьор ставаш. Старите шофьори не без основание казват, че шофьор се става с километри. Смятате ли, че с един курс в момента, в който са минали между 150 и 180 километра, със 180 км дали ще може да се произведе един добър водач? Ето това е в момента.“
Красимир Георгиев цитира примери от практиката, според които с курсисти, които преди това някой е обучавал, представляват по-голям проблем от тези, които нямат никакъв опит. „Половината от часовете им минават, за да ги от това, което ги е научил техният „великолепен учител“. Затова аз лично предпочитам при нас когато се записват да идват хора, които нито веднъж не са карали автомобил, защото знам, че това, което ще ги научим и те ще могат, е единствено правилно.“
„За разлика от много колеги аз имам полигон – не го използвам, защото установих, че ефектът е нулев. Има правилни места, стига този, който обучава, да е добър професионалист и да си подбере тези правилни места, да си направи т.нар. правилни маршрути, подходящи за упражнението, което ще отработва за дадения час. Има толкова тихи и хубави места, където на спокойствие, но в една истински обкръжаваща обстановка хем да свиква с обстановката, хем да усвоява първите навици и умения“ - така Красимир Георгиев отговори на въпрос редно ли е курсист с нулев опит да започва подготовката си насред интензивното движение.
Ще има оскъпяване на шофьорските курсове, но е трудно да се предвиди точно с колко, отбеляза още Красимир Георгиев. По думите му, "не може да се увеличават разходите и да не се увеличават и таксите за поемането на тези разходи.“
Георгиев смята, че прекалено много се фокусираме в цената, а „в следващия момент, когато от КАТ искат глоби от 2000-3000-5000 лева ръкопляскаме“.
„А не може ли да ги учим тези хора и глобите да станат по-малки? Мисля, че е по-нормално. И когато КАТ му вземе книжката, защото не си е платил глобата, той намира веднага пари да си плати глобата, за да си вземе книжката. А когато трябва да кара шофьорски курс и да се научи, за да има тази книжка, ами, виждаш ли, „много ми е скъпо“. Това не е гарантирано право от Конституцията. То е необходимост. На който му е необходимо, ще се учи толкова, колкото е необходимо, за да бъде безопасен и ще плаща толкова, колкото струва.“
Мнението на Красимир Георгиев чуйте и в звуковия файл.Програма "Европа" към Столична община реализира проект, който ще подпомогне учителите да се справят с проявите на агресия още в техния зародиш. Веселин Кръстев: Всеки Божи ден губим деца. Отговорността е на всички! Мълчанието в семейството ражда насилието в училище Наръчник за борба с радикализацията при младите хора ще бъде..
За първи път български лекари по асистирана репродукция заминават на мисия в Албания, за да окажат безвъзмездна медицинска помощ на двойки с репродуктивни затруднения . Инициативата е "България и Албания заедно за още едно родено дете". Начело на лекарския екип застава д-р Георги Николов - ръководител на медицински център за репродуктивна..
Хърватската фондова борса се радва на много добро представяне след въвеждането на еврото. В Загреб председателят на Управителния съвет Ивана Газич се срещна с български журналисти, за да сподели хърватския опит по въвеждането на еврото. Любопитен акцент е, че фондовата борса в Загреб притежава Словенската фондова борса, където търговията се извършва..
От края на миналия век до днес има с около 30% спад в раждаемостта. Това заяви пред БНР доц. д-р Мария Юнакова - председател на Българската асоциация по стерилитет и репродуктивно здраве, по повод Европейската седмица на фертилитета и началото на националната информационна кампания "Инвитро в България". "От близо 80 хил. родени бебета..
Над 700 учители, директори, експерти и представители на институции, университети, медии и бизнес ще се съберат тази седмица в София за едно от водещите образователни събития на годината - националната конференция "Умения за иновации в образованието в ерата на изкуствения интелект". " Образованието е тема, за която не може да примрежваме поглед и..
Подмяна на реалността чрез дезинформация и активно използване на най-новите технологии. Това е целта на най-новите методи на руската пропаганда, установява изследване по темата на Центъра за изследване на демокрацията, което показва как руската мрежа за фалшиви новини " Правда" манипулира големите езикови модели, които стоят в основата на..
Чували сте за ортопедични обувки . Някой ги предпочитат за удобство, а други не могат без тях поради различни медицински проблеми. Най-често диабетиците и хората с изкривявания на стъпалото се нуждаят от тях, а в България 1/3 от хората над 60-годишна възраст са диабетици. Това означава, че нуждата от такива обувки или просто индивидуални стелки е..
Всеки трети българин изразява готовност да изложи на риск личния си живот, за да защити демокрацията, а всеки пети е готов да се запише като доброволец..
През 1897 година в центъра на столицата, по проект на швейцарския архитект Хайнрих Майер се издига еднокуполна сграда в стил неокласицизъм и късен..
Нас, българите, ни чакат много, много тежки моменти, купуване на коли на лизинг и апартаменти на кредит - ще вием, предупреди в интервю пред..