„При пакетните услуги, ако, да кажем, ние пътуваме с пакет, с полет - лошо време, изпускате самолета за някъде си, или ще го хванете, ама на следващия ден, тоест, вие ще пропуснете един ден от почивката. Когато е форсмажор, не може да искаме обезщетение за пропуснатото време. В случай, че е по вина на авиокомпанията, туроператорът ви дължи още една вечер“, подчертава Николов.
Туроператорът носи цялата отговорност за изпълнение на всички туристически услуги, изтъква още той и обръща внимание върху масово срещаната грешка да отидем някъде и в хотела възникне повод за спор или конфликт, да започнем разправия с представителите му.
„Ние трябва да се обърнем към туроператора, защото той носи цялата отговорност. Той, съответно, вече да звънне на хотелиера и да се разберат. Много важно, с новия закон ясно се вменява на потребителя, че при възникнал проблем, той трябва да уведоми незабавно туроператора.“
Богомил Николов съветва още да сме много прецизни при връщането на кола под наем.
„Избягвайте да връщате колата извън работното време. Вашият полет е в 7 сутринта. Вие ще оставите колата, да кажем в 6, пет и половина на летището. Ще оставите ключовете в една пощенска кутия. Ще ви начислят всички възможни драскотини, петънца по тази кола. Когато знаете, че ще пътувате рано сутрин, по-добре дайте още 20-30 евро за пълно покритие, но ще спите спокойно, защото тогава не могат да ви претендират нищо. Обикновено най-големите пакости стават, когато не предавате колата лично“, предупреждава той.
Юристът на асоциация „Активни потребители“ Надежда Ангелова отчита, че в последните години туристите са станали по-внимателни при търсенето на правата си и по-взискателни туроператорите да спазват правилата.
„Имахме претенции в Испания към момичето, което водеше групата. Трябва да кажа, че много бързо реагираха от компанията, туроператорската, и ни предоставиха друг човек да свърши работата. Защото точно тя не знаеше добре английски език и превеждаше лошо“, дава пример юристът.
Според Надежда Ангелова, българските туроператори стават по-добри и все повече зачитат правата на потребителите и се съобразяват с тях.
„Има случаи, когато потребителите имат по-големи очаквания от това, което пише в договора. Например, ако изрично не е поискал прозорецът на хотелската стая да гледа към морето, не може да има претенции. Трябва да изрично да поиска, защото понякога може да се наложи да се плати по-висока сума.“
За да си търсим по-ефективно правата, е добре да познаваме закона и да четем договорите, които подписваме, а винаги, когато имаме проблем, да информираме този, от когото зависим – съветват от Асоциация „Активни потребители“.
Според Кристина Лозанова от Министерството на туризма е полезно преди да решим да ползваме конкретен туроператор, да проверим дали има валидна застраховка.
„Съществува Национален туристически регистър, който е достъпен. Всеки може на сайта на министерството да го отвори, да напише името на фирмата, с която ще пътува. И там излиза информация за този туроператор: кога е регистриран, има ли такава застраховка, до кога е валидна. Тези туроператори, които нямат валидна застраховка към момента на проверка, светят в червено. Тези, на които ще им изтече скоро, светят в оранжево. И тези, които са ок, са оцветени в зелен цвят.“
" Пазарът на петрол в момента е в паника от това, което наблюдаваме от сутринта, защото рано тази сутрин всъщност станаха ударите на Израел ". Това каза пред БНР Светослав Бенчев , председател на Сдружение "Българска петролна и газова асоциация" (БПГА): "Пазарът просто не знае какво се случва и решава да бъде сигурен. Има сериозно увеличение, с..
"Не бих казала, че в годините социалната политика в лицето на изпълнителната власт , на местната власт и на неправителствения сектор, който е специализиран в грижите за възрастни хора, не са полагали необходимите усилия. Още по-малко, че в потвърждение на това има Национална стратегия за дългосрочна грижа, чийто хоризонт е до 2031 година". Това..
" Рискове винаги съществуват. Има ги и сега". Така коментира пред БНР темата за влизането на България в еврозоната Румен Гълъбинов , икономист и бивш заместник-председател на Комисията по финансов надзор: "Въпросът е, че в сегашната ситуация Българска народна банка се справя много добре, управлява текущата ликвидност на банките, включително и..
"Мирът според мен трябва да бъде на ниво между самите хора. Когато има мир и разбирателство между самите хора , мирът, за който много често в днешно време се говори, ще бъде на лице , така че не само между хората в една страна, разбира се, това е най-важното, но също така и между хората и нациите на различни страни". Това каза пред БНР Кети Канг ,..
"Украйна: любов + война" е първата по рода си дигитална изложба , чиято цел е да покаже по нестандартен и запомнящ се начин над 700 визуални изображения и доказателства за насилието и военните престъпления, извършвани от Русия на украинска земя, анонсират инициаторите на изложбата. В рамките на проекта за пръв път 149 фоторепортери от 29..
Над 100 сигнала и писма прати от началото на годината КАТ-Кюстендил до общините и служби, имащи отношение към безопасността на движението по пътната мрежа в региона, за бърза реакция и отстраняване на нередности и проблеми, казаха от Областната дирекция на полицията. Тази комуникация дава добри резултати. Последните дни се работи по пътя..
"Призивите за референдум за приемане на еврото ми изглеждат много популистки. Те водят до разделение на страната и носят несигурност. Не мисля, че България има нужда от несигурност." Това казва в интервю за БНР литовският евродепутат от "Обнови Европа" Пятрас Аущрявичюс. Г-н Аущрявичюс, как се разви икономиката на Литва 10 години след..
Превратът, пучът в "Метрополитен" срещу проф. Стоян Братоев е причината общинският съветник Ваня Григорова да напусне групата на БСП в..
Реформата в МВР е необходима и не може да бъде на парче. Политическата намеса в нея трябва да е максимално ограничена , заяви председателят на..
Когато някой внесе негоден документ в някоя институция, тя го връща, защото изначално е негоден . Това мнение изказа пред БНР адвокат Николай..