“Vivaldianno - 2. Reloaded” се наричаше чешкото 3D-шоу, което завладя Двореца на културата в Тел Авив. На живо свиреше оркестър, в който солираха цигуларите и виолончелистите виртуози Ярослав Свечени, Анна Малинрикова, Терези Ковалова, Дейвид Павлик, Мирка Малцерова, Карлос Згара, Валдо Улрих, перуански ансамбъл и двойният квартет Харолд. Съставът за втори път е в Израел, но ние за пръв път го гледахме и невинаги знаехме кога трябва да си служим с 3D очилата, а също кога е позволено да се ръкопляска. Музикалният текст бе сръчно направен микс от цигулковите концерти на венецианския гений с рижа коса, а също с част от оперите му и разбира се неподражаемото кончерто гросо „Годишните времена“.
В самото начало, въпреки че нямаше изменения в това, което бе написал авторът, всичко изглеждаше като цвето-музика. Така го беше решил японският художник, режисьор и аниматор Косуке Сугимото, по сценарий на чеха Томаш Белко. Веднага след това с помощта на виртуалните очила сякаш плувахме на гондола по каналите на Венеция, а в самата ни лодка балерините с маски на лицата танцуваха оптимистичен танц на надеждата.
Не ми се ще да се спирам на изградената на догадки любовна история между вреклия се във вярност в Бога католически свещеник Антонио Вивалди и негова ученичка, неземно сопрано, на която той винаги заделял главна роля в оперите си.
Тази линия явно силно е вълнувала сценариста и бе изиграна добре от балерината . По-интересна бе другата линия - за непостоянството на публиката, която след като е боготворяла даден автор, безпардонно може да го освирка и прогони. Също така за нетрайното благоволение на покровителите и не на последно място за конюнктурността на критиците, които приживе обявяват Вивалди за …старомоден и с това го обричат на мизерия. Това бе трудната, но интересно изиграна мъжка балетна партия.
С помощта на мултимедия и необикновен ракурс заради очилата за виртуална действителност бе показана по-сериозната част на сценария. Оказва се, че в този формат могат да бъдат показани философски аспекти на битието на музиканта, подкрепени от виртуозно изпълнени части от произведенията му.
Японският режисьор сръчно е заложил своята фабула на два стереотипа, свързани с Венеция – маските от карнавала и венецианските огледала. А се знае, че огледалото е стъкло, намазано със сребърна амалгама. Докато гледаш през стъклото, виждаш другите и може да си изпълнен със състрадание към тях. Но среброто прави да виждаш само себе си. И това се отнася не само до отделен човек, но и до тълпата, за която е била предназначена музиката на маестрото.
В Деня на народните будители Съюзът на българските музикални и танцови дейци и "Кантус Фирмус" АД раздадоха за 28-и пореден път наградите "Кристална лира" за върхови постижения в областта на музикалното и танцовото изкуство. Домакин на церемонията беше Националният музикален театър "Стефан Македонски". В три от категориите призове получиха представители..
На 15 октомври се навършиха 120 г. от рождението на един от големите артисти на българската оперна сцена и легендарен педагог - проф. Христо Бръмбаров. Ученикът му Асен Селимски споделя: "Никога няма да забравя неговите огромни очи, които приковаваха цялата зала… бях потресен от този чародеец на сцената - с неговите изключителни пианисими,..
На 2 ноември в зала "България" от 19:00 часа столичната публика ще има шанса да види и чуе музикалния проект "Глас: Симфонична интерпретация на българската музика". Под диригентството на Константин Илиевски - главния диригент на Симфоничния оркестър на БНР, Софийската филхармония ще представи оригинална симфонична интерпретация на емблематични..
Мюзикълът "Звукът на музиката" се завръща на сцената на Софийската опера и балет. "Това е изключителен мюзикъл. Той ще бъде на 31 октомври и 1 ноември ", анонсира Весела Делчева от Софийската опера. "Изключително сме щастливи, че точно тази класика стъпва на сцената на Софийската опера и балет. Това е много популярен мюзикъл навън, с..
След успешния старт през пролетта, сътрудничеството на големия български цигулар и педагог проф. Минчо Минчев и Софийската филхармония ще продължи с есенна поредица от три майсторски класа по цигулка, които започват на 31 октомври. Следващите дати са 28-30 ноември и 19-21 декември. Избраните след прослушване кандидати ще имат уроци в Студио "Музика" на..
Между 1990 и 2001 г. швейцарската фотографка Дорис Петер документира промените в българската столица. "София на дневна светлина 1990 - 2001" предлага съпричастен поглед към София и нейните жители. Триезичната фотокнига се състои от черно-бели снимки, разкази и текстове за хората и града, както и хроника на политическите и социални събития...
Съвместната театрална школа на Народното читалище "Изкуство 2022 г." в Ловеч, Драматичният театър "Борис Луканов" и Творческа къща "Грозарде" ще представят тази вечер от 19:00 часа в Камерната зала на театъра премиерата на първата си постановка "Приключенията на Лиско", пресъздадена от младите актьори по съвременен начин . Входът е свободен...
Никой не може да ми каже с кого да играя и с кого - не! Това заяви в предаването "РадиоТочка" шампионът по бокс Кубрат Пулев, който ще играе..
Изумен съм от настървението срещу църквата и то от майки и бащи, родители, каза в интервю пред БНР актьорът и режисьор Мариус Куркински за..
България е държавата в ЕС, която отделя най-много средства от БВП за правосъдие. Тя е номер едно по разходи за прокурори и прокурорска администрация, а..