Премиерът Бойко Борисов коментира пред германско издание, че България продължава да се бори за голямата инвестиция на "Фолксваген" на Балканите. Страната ни може да предостави редица конкурентни предимства въпреки ограниченията на европейското законодателство, което забранява държавния протекционизъм за частните компании, смята българския премиер.
Другият претендент в борбата за завода – Турция, в случая печели от това, че не е задължена да се съобразява с политиката на Европейския съюз, но това в никакъв случай не ограничава шансовете на България, смята и Иван Михайлов – президент на автомобилния клъстер у нас.
На финалната права на състезанието за огромната инвестиция в голям автомобилен завод на "Фолксваген" на Балканите, страната ни стои повече от сериозно, а шансовете да бъде предпочетена пред Турция са напълно реални. Защото България покрива изцяло изискванията на инвеститора и предлага стабилна икономическа среда, конкурентна данъчна система и доказано желание да насърчава развитието на силна национална индустрия, в частност – автомобилостроенето. Затова още преди месеци министърът на икономиката Емил Караниколов с нескрито национално самочувствие обяви:
"Тази линия на защитата на националния интерес в борбата за завода на "Фолксваген" беше продължена и от премиера Бойко Борисов, който твърди пред „Ханделсблат“, че „България е по-добра от гледна точка на инвестиционния риск в сравнение с всяка друга държава в региона. Премиерът изброява действащия "плосък данък" от 10% за бизнеса и работещите, "данъкът върху дивидента, който при този вид инвестиции е нулев в страната", насърчаващото бизнеса законодателство и държавната подкрепа, комбинирани с добри транспортни връзки и ниски разходи за работни заплати.
България си е поставила за цел по-нататъшното разширяване на автомобилната индустрия. Според данни на правителството, в сектора работят 250 компании, с 65 000 служители, които произвеждат части за 90% от автомобилите, които се движат в Европа. Продукцията генерира 10% от брутния вътрешен продукт на страната, а оборотът за миналата година се изчислява на повече от 5 милиарда евро и половина.
Затова от бранша вярват, че са готови за следващата голяма стъпка – производството на автомобили. И смятат, че могат да покрият високите изисквания на германския инвеститор към България. Иван Михайлов – президент на Българския автомобилен клъстер:
"Срещу нашата оферта Турция предлага огромния си пазар, а "Фолксваген" разчита да продава около 40 000 автомобила годишно в страната, голяма част от които да изкупува държавната администрация. Освен това срещу нас стои доказан автомобилен производител, с опит и квалифициран персонал".
"България обаче, като членка на ЕС, е ограничена от европейското законодателство в държавните протекции за частните компании. Затова трудно може да си позволи по-широки параметри на предложението, което вече е отправено", обясни за "Хоризонт" изпълнителният директор на Агенцията за инвестиции Стамен Янев:
"И след като страната ни пребори конкуренцията на десет от локациите в няколко източноевропейски държави, включително признати автомобилни производители, сега остава в битката единствено с Турция и с реални сериозни шансове".
В усилията си България да спечели инвестицията премиерът Борисов уверява, че лично ще направи всичко заводът да бъде изграден у нас. А харизмата на неговата личност никой не може да оспори. Дори авторът на статията в Ханс-Петер Зибенхаар посочва близките му отношения с германския канцлер Ангела Меркел и авторитета му на политическата сцена.
Очаква се в новия проект инвеститорът да вложи един милиард и 300 млн. евро, да отвори 5000 работни места и да произвежда няколко от марките на "Фолксваген".
Окончателното решение се очаква до края на август или най-късно през септември.
За предимствата на Турция и България, за силните и слабите страни в офертите – аналитичен поглед към двете икономики направи репортерът Наталия Ганчовска за предаването "Хоризонт за вас" – подробности в звуковия файл.
Преди дни в София се състоя церемонията по награждаване на печелившите участници в Националното движение "Опознай България - 100 национални туристически обекта" . В списъка на годишната игра с награди участваха общо 2468 притежатели на отличия. Тази година участниците в движението се увеличават с около 50 000, а от създаването му през 1966 г...
Явна е липсата на кадри, а липсата на кадри е защото няма адекватно заплащане. Затова подготвените кадри отиват в чужбина . Тази равносметка направи в интервю за БНР инж. Антони Чипев от Камарата на инженерите в инвестиционното проектиране. "Причината е некомпетентност и неправилна работа . Дали работниците не са подготвени, наемат се..
България за поредна година е сред държавите в Европейския съюз с най-висока употреба на антибиотици , сочат данните, публикувани днес от Европейския център за профилактика и контрол върху заболяванията . У нас се наблюдава и повишение с 246 процента на честотата на инфекциите с една от бактериите (Klebsiella pneumoniae), които не се поддават..
Вчера се навършиха 74 години от създаването на Държавния резерв. "От създаването си ролята на Резерва е да осигури населението и функционирането на икономиката при положение на война, извънредно положение и при всякакъв вид кризи , като помогне както за справянето с кризата, така и за преодоляване на последствията от нея. Нашата основна цел е..
От днес и жителите на град Брезник и село Ноевци минават на воден режим. Кранчетата ще пресъхват за времето от 22.00 до 05.30 часа. Мярката се налага заради намаления обем на язовир "Красава", който захранва Брезник и няколко села в общината. Разликата между мъртвия обем и наличния е под 700 хил. куб. метра . Към днешна дата във водоема има..
България е една от страните, за които тази година Европейската комисия специално е създала видео игра за разясняване на антимикробната резистентност и разумната употреба на антибиотици. Това заяви за БНР Рожер Доменек Амадо , директор за стратегията „Едно здраве“ в Генерална дирекция „Здравеопазване и безопасност на храните“ на Европейската..
Автомобилният състезател Илия Царски призова за толерантност на пътя като една от мерките за овладяване на войната по пътищата. Пилотът е неговият екип се включиха в кампанията на Министерството на образованието "Аз ще бъда разумен шофьор" . Илия Царски се срещна тази седмица с учениците от Природо-математическата гимназия във Велико..
Централата на ДПС на бул. "Александър Стамболийски" не е предоставена по реда за политическите партии. Тя е предоставена по договор за наем от 1996 г.,..
Синдикалната федерация на служителите в МВР (СФСМВР) е в протестна готовност. Поводът: опасения от замразяване на заплатите. "Искаме много ясно..
35 години по-късно демокрацията в България отново е в опасност. Това заяви пред БНР Първан Симеонов, "Галъп интернешънъл Болкан". Толкова са минали..