Дезинфектантите са предназначени за уязвими групи и нуждаещи се, основно в ромската махала. Ще бъдат раздадени и на евангелистки общности и православни храмове в града в седмицата преди Великден.
Кампанията стартира на Цветница, когато бяха раздадени голяма част от дезинфектантите.
Идеята е реализирана благодарение на неправителствената организация „Сийд” и нейния председател Георги Николов, който също е и здравен медиатор.
Заедно с негови приятели те изготвят предложение до американското посолство по проект #StandingTogether, който е одобрен и финансиран.

Всеки от дезинфектантите е по 330 мл. В състава им е включен между 60-70% спирт, разреден с известно количество вода, глицерин, кислородна вода, а съставките в точни пропорции внимателно се смесват. Създаденият дезинфектант е съобразен изцяло с изискванията на Световната здравна организация, уверяват медиаторите.
Акцията е подкрепена и от общината в Самоков.
Необходимостта от подобна мярка е породена от работата на терен на няколко от здравните медиатори.
Посещавайки ромската махала и срещайки се с живеещите там, медиаторите установяват недостиг на превантивни материали срещу коронавируса. Така се ражда инициативата да осигурят по-голям брой дезинфектанти, които да бъдат раздадени на част от ромите и поставени в църквите с цел превенция по време на празничните служби.
Реализирането на идеята отнема около две седмици. В изпълнението й се включва и д-р Александър Николов от БАН.
„Идеята се роди около преди 3 седмици, започнахме да търсим възможност за малко финасиране, за да можем да купим спирт и бутилчици. Намерихме рецептата в сайта на Световната здравна организация“, разказва Георги Николов.
„С помощта на Националната мрежа на здравните медиатори успяхме да достигнем до хора, които са крайнонуждаещи се, хора с хронични заболявания, многодетни майки, раздадохме на евангелските църкви, на православните църкви в град Самоков“, допълни той.
Инициаторите планират преди Великден да изработят още 240 броя дезинфектанти.
Още за акцията чуйте в звуковия файл.Пътуваме назад във времето и ще ви разкажем за място в София, където са се провеждали исторически срещи и са се взимали важни решения за съдбата на България - Военната академия "Георги Раковски". Ще поговорим и за макетите като начин да съхраним и популяризираме архитектурните паметници и културно-историческите обекти от миналото. А в края -..
2025-а година е определена като най-успешната след последната 2019-а преди пандемията. От Националния борд по туризъм отчитат един ръст, който ще надхвърли 5 процента. "Много по-важно е да отворим очи и да видим разгърнатото портфолио и продуктовото предлагане, фокусът върху онези възможности, които България предлага, свързани с култура,..
"Аз съм озадачен, че предлагат Българският спортен тотализатор да се даде на концесия, защото такава мярка не се предлага между първо и второ четене на бюджета . Прави се сериозно обществено обсъждане. Това ми напомня за тази комисия от 27 секунди, която бяха направили скоро, която е символ на методите на работа на това управление - да няма..
За бъдещето на хранителното банкиране по света и у нас говорим в рубриката "ИМА ЛИ МЕГДАН" в "Графити по въздуха" с Кърт Шулц, който гостува в България, за да одитира дейността на Българската хранителна банка. Кърт Шулц е консултант по инфраструктура, складове и логистика в Глобалната мрежа на хранителните банки, която подпомага с консултации..
Все повече туроператори и туристически платформи залагат на изкуствен интелект - системи, които анализират нашите предпочитания, предлагат персонализирани маршрути и дори предвиждат кога ще потърсим следващата си почивка. Изкуственият интелект вече може да избере най-изгодния полет, да предложи хотел според личните ни предпочитания, да подреди..
Българската стопанска камара представи сценарии за развитие на дигиталния туризъм и варианти на новите професии на изкуствения интелект в индустрията на гостоприемството. Експерти прогнозираха, че до 10 години масово персонализираните продукти ще завземат пазара в сектора, резервациите ще се правят през изкуствения интелект, ще работят..
Община Баните стартира амбициозен проект за възстановяване и преобразяване на старата минерална баня в централната част на селото. Целта е да бъде създаден уникален музей на балнеологията, който да привлича туристи и да представя историческото значение на минералните извори в региона. Проектът, който се реализира с подкрепата на..