В момента в много райони на страната има по 50-80-120 души, които чакат за изпит, в последната година и половина не е назначен нито един председател на изпитни комисии, а недостигът на такива води до нови корупционни практики, за да могат хората да се явят на изпит, поясни Иванов в предаването "Преди всички". Той коментира темата по повод публикувания за обществено обсъждане проект, с който се променя Наредбата за условията и реда за обучение на бъдещи шофьори.
„В дните, когато се пускат датите за изпит, всички изпадаме в нервна криза, за да вземем някаква дата за изпит, като че ли е ситуацията през 80-те години, когато се редяхме за банани и портокали преди Нова година“, заяви Иванов.
В две от наредбите са прокарани са лобистки интереси, които ще доведат до многократно увеличаване на цената на шофьорския курс, твърди Йонко Иванов. Според него тези лобистки интереси не са „в плюс нито на учебния център, нито на гражданите“. Промяната в цената на курса за B категория ще бъде „от порядъка на 400-500 лева, а за тежките категории - от 700 лева“, смята Иванов.
„До момента разрешителното се даваше от Министерството на транспорта, сега се вкарват още 4 нови институции“, посочи той и определи като "скандално" изискването учебна дейност да се регистрира като търговски обект. „Ние не сме нито продавачи на пуканки, на банички или на нещо друго, за да имаме търговска регистрация“, подчерта Йонко Иванов.
„Наредба 37 беше написана на тъмно“, категоричен е Иванов.
„Това, което ще вдигне хората в страната – вкарва се още едно изискване: автомобилите да бъдат собственост на учебния център. При положение, че имаме 900 фирми, няма и 8% от всички тези, чиито автомобили да са собственост на учебен център. /…/ В момента има учебни центрове, които имат по 15-17 преподаватели с техни автомобили, те са си сключили договор, плащат си всички наемни отношения…“
В момента изпитващите обикалят по 20 минути с таблетите, за да хванат сигнал да проведат изпита, отбеляза още Йонко Иванов. По повод премахването на вътрешните изпити с мотива проводник на корупция той коментира:
„Сега не само че ще се махнат, а отново някой, който е любител на смартфоните, съответно да си пуска селфита, трябва да прави вътрешния изпит на тях, което нас много ни облекчава. Ние ще бъдем ОК – късаме хората, взимаме им парите, късаме хората, взимаме им парите. Никакъв проблем няма на този таблет да начукаме колкото грешки искаме. Ама абсолютно никакъв проблем няма.“
Цялото интервю слушайте в звуковия файл.
Безплатните карти за градски транспорт ще зарадват деца и ученици с нова визия , съобщи пред БНР Галина Боева - ръководител сектор "Връзки с клиенти" в Центъра за градска мобилност. След допитване до децата се спряхме на геймърски дизайн , посочи тя и обясни: "Решихме, че това, с което можем да привлечем вниманието на децата, е нещо..
Животът може да се преобърне само за миг. Как да бъдем максимално полезни на изпаднал в критична ситуация човек може да се учи още от детска възраст. Обучението може да започне още в детската градина под формата на игра , смятат от Българския червен кръст. При инцидент с изгубено дишане и съзнание първите 3 до 5 минути са особено важни –..
До края на седмицата по повод празника на столицата се провежда традиционен есенен софийски фестивал на меда . Годишно в България се произвеждат между 8 и 12 хил. тона мед, като голяма част от него се изнася. През последните 10 години обаче броят на регистрираните пчелари е намалял 3 пъти , алармираха браншовите организации на производителите..
"Не съм съгласен, че София не хубавее. Проблемът е, че не хубавее нито със скоростта, нито с качеството, с което искаме това да се случва. Това, което пречи на София да бъде красив град, е липсата на внимание към детайла ". Това заяви пред БНР Борис Бонев - председател на групата на ПП-ДБ-Спаси София в Столичния общински съвет. Той отбеляза..
От разследването "Осемте джуджета" отпреди 4 години остана крилатата фраза за летящото килимче, което някой задейства и в институциите започва всичко да се получава в нечия полза , привидно законно. Летящото килимче продължава да действа, с основен "шофьор" Делян Пеевски . Това каза пред БНР Николай Стайков, журналист от Антикорупционния..
Ще има ли достатъчно пасища за биологичното ни животновъдство или единственият път на фермерите е към унищожаване на стадата и затваряне на фермите? Две министерства и една парламентарна комисия все още не успяват да намерят отговор на този въпрос и решение на проблема с пашуването в националните паркове. Рестрикциите за ползване на..
Процедурите, по които се взима българската позиция, трябва да тръгват от браншовите организации , като пък те преди това трябва да направят дискусии на регионално ниво със самите земеделски производители. От там да се оформи позиция, да отива във всички министерства и при българските евродепутати. Това е мнението на Светлана Боянова -..
Застудяването, обхванало страната, ще отмине в близките дни и отново ще станем свидетели на поредно затопляне и стойностите на термометрите ще..
Защо в училище трябва да се изучават опасностите в интернет? Неоходимо е децата да се предпазват от опасностите, а вече има и директива, която..
"Това е хубава, истинска, органична, българска инициатива, която се доказва вече година и половина. Нашата идея не е нещо да бъде спуснато като с..