„Разбира се, абсолютното число е доста ниско. Към днешна дата са около 3 500. Реални данни имаме от 2018 г. Оттам насетне данните на Пътна полиция – така и не можем да получим достъп до тях, за да видим какво се случва на пазара на електрически превозни средства. Освен леките автомобили с електрическо задвижване, това са мотопеди, мотоциклети – всички, които подлежат на регистрация“, обясни Левков в предаването „Преди всички“.
Темповете, с които електрическите превозни средства навлизат в България, са доста по-бавни в сравнение с Централна и Западна Европа, посочи той.
Сред причините Илия Левков открои това, че стимулите, които се предлагат вече 10-12 години, не се възприемат като системен подход.
Електромобилите имат две сериозни предимства пред двигателите с вътрешно горене. Първото – можете да си зареждате у дома, а на нощна тарифа това е изключително атрактивно като цена, подчерта Левков. Второто предимство – при спиране има връщане на енергия в батерията.
Зарядната инфраструктура ще се развива в бързозарядни станции по магистралите и междуградските пътища. „Където за 15-20 минути да дозаредите и да продължите пътя си, докато пиете едно кафе.“
По-маломощните зарядни станции пък ще ги виждаме все по-често на паркинги на заведения и институции. „За да може, когато решите да паркирате колата за час-два и имате да свършите някаква работа, автомобилът ви да бъде вече зареден.“
Предвижда се до година-две по високоскоростните пътища да започне и инсталирането на т.нар. супер чарджъри, мощни станции за зареждане и на автобуси и камиони.
„София - Пловдив със 120-130 км/ч – това са 6-7-8 литра, което е 12 лева, дизелов автомобил. Същото това разстояние ще го изминете за 2 лева с електроавтомобил“, направи сравнение Илия Левков.
До петата година електромобилът спестява доста сериозна сума от разходи, докато при автомобил с двигател с вътрешно горене текущите разходи възлизат за половината от стойността му, посочи Левков още плюсове на електромобилите. И прогнозира:
„Добавете паркирането, добавете нулевия данък – това ще доведе наистина до ускорено навлизане на електромобилите в България.“Зрителите на "Аз, морето – Живот в мълчание" ще видят кадри, които иначе само водолазите могат да видят . Това каза пред БНР Кремена Ватева, координатор на кампанията "Живо Черно море" на "Грийнпийс"– България. Филмът насочва вниманието към уникалността на живота в Черно море. В него са включени невиждани досега кадри на живота в..
Сюжетът на сериала "Вина" показва и значението на местното вино като културно наследство. По инициатива на продуцента на филма Надежда Цветкова в центъра на Сандански беше организирана публична прожекция, която привлече много хора от различни краища на страната. А след успеха на сериала, чрез който видяхме живописната природа, традиционната..
В Кипър по европейски проект ще бъдат засадени 18 000 дървета, образуващи 30-километров жив плет, за борба с климатичните промени и риска от превръщането на земеделски райони в пустиня. С две големи акции днес се открива новият залесителен сезон на острова, който продължава до края на януари. Около 7000 устойчиви на суша дървета и храсти ще бъдат..
Ново финансово споразумение за подпомагане на най-уязвимите държави беше постигнато на 29-ата климатична конференция на ООН в Баку, предадоха световните агенции. Целта е то да помогне на най-засегнатите правителства да се справят с последствията от глобалното затопляне, но сумата, която те ще получават всяка година, вече беше разкритикувана като..
Младежи от няколко училища в Смолянско създават благотворителни и еко каузи по проект "Активни младежи в Родопите" по Програма "Еразъм+". Той е насочен към възможностите за младежко участие в разработване на политики за подрастващите от общините Смолян, Девин и Рудозем. Проектът предвижда семинари за обучение на младежи във всяка от трите..
Лондон е сред първите градове, които се индустриализират. За 100 години британската столица се превръща в един от най-големите градове в света. Интензивната индустриализация в комбинация с увеличаващия се брой на домакинствата, които се отопляват с изгаряне на дървесина, довеждат до силно замърсяване на атмосферния въздух. През 1952 г., заради..
" Много са поводите за притеснение , когато човек погледне към това как се управляват отпадъците в България. Сякаш има паралелна реалност ". Това каза пред БНР Евгения Ташева от екип "Нулеви отпадъци" в Екологичното сдружение "За Земята", която представи изводите от доклад, разкриващ слабостите и нуждата от реформа на управлението на битовите..
Имаме абсурди – вторият иска лидерска среща с първия и в същото време не го признава за лидер. За какво е тогава лидерската среща? Това каза..
" Ако приемем, че съдебната система е един камион с ябълки, в него има едно буре гнили ябълки - хора, податливи на корупция, които се ползват от..
И шестият опит да бъде избран председател на 51-вото Народно събрание се провали. Нито един от предложените четирима кандидати не успя да събере..