Времевият билет за градския транспорт в София може да бъде въведен от началото на 2023 г. При него цената на пътуването ще зависи от времетраенето му, а не от това колко превозни средства са сменени за съотватното време. За пътуване от 30 минути, независимо от прекачванията, ще се плаща 1.60 лева, а за пътуване от 60 минути - 2.20 лева.
Това става ясно от проект за промяна на Наредбата за реда и условията за пътуване с обществения градски транспорт в столицата, публикуван за обществено обсъждане.
Още през 2021 г. управляващото мнозинство в София обяви, че цената на билетите за градския транспорт ще зависи от времето за пътуване. Тогава беше обещано, че новата тарифна политика ще е в сила от началото на 2022 г. Сега срокът е изместен за 1 януари 2023 г.
В края на миналата година в Столичния общински съвет се заговори за нова тарифна политика за пътуване в обществения транспорт в града. Всички общински съветници стигнаха до консенсус след като заработи и новата тикет система, която струва близо 100 милиона лева.
"Дневната карта е един от продуктите с най-голямо търсене, но основният фокус следва да бъде и към годишната карта, която запазва своята стойност – лев на ден, 365 лева за 1 година", каза той.
Ще се стимулира покупката на електронни билети, стана ясно от думите му.
Проблемът с нередовния градски транспорт и големите интервали на движение ще надвисне, той засяга градския транспорт навсякъде у нас заради енергоносителите, отбеляза Димитър Вучев и изрази надежда да се намери решение, за да не се стигне до разреждане на линиите.
Броят на пътуващите без документ през последните години е спаднал изключително много и в момента техният дял възлиза на 4-5%, посочи още Вучев.
Повече детайли по темата чуйте в звуковите файлове.На 11 ноември само бързата и адекватна реакция на шофьор на училищен автобус предотврати тежка трагедия с 19 деца в Свищовско. В следобедните часове тир с румънска регистрация, движещ се с несъобразена скорост, навлезе в насрещното платно на завой в село Вардим и секунди го деляха от челен сблъсък с ученическия автобус. Шофьорът на ученическия..
Над 100 000 деца и възрастни у нас имат затруднения в говора и комуникацията . Това са хора с ДЦП, аутизъм, афазии, деменция, интелектуални затруднения и други състояния. Допълваща и алтернативна комуникация (ДАК) помага на хиляди невербални хора по света да общуват и да се развиват. "Темата е много важна. Тя касае много хора, които..
Семейство Галина Герасимова и Андрей Грива разказват за ерата на Водолея - за човека между технологичния напредък и непреходните човешки ценности . Тя е историк, богослов, режисьор и издател, а той е музикант и лектор по теми за живота и словото на Учителя Петър Дънов. И двамата са изкушени от астрологията и имат много познания в..
Време е да бъде изработен национален план за мозъчно здраве. Това каза проф. Николай Габровски, председател на фондация „Съвет за мозъчно здраве“, организатор на кръгла маса „Мозъчните заболявания – предизвикателства и решения“. По думите на проф. Габровски 180 милиона души в Европа живеят с мозъчни заболявания, но вероятно са повече, тъй..
От няколко месеца конната база "Ахил", в която се провеждат терапевтични занимания за деца със специални потребности, е в новия си дом – терен в близост до софийското село Бистрица , закупен благодарение на дарителска кампания за спасяването на базата. Към момента е изградено място за настаняване на шестте коня, които работят с децата. Предстоят още..
Започва най-мащабната дигитализация в Община Пловдив . Служебното правителство е отпуснало 20 милиона лева за целево изграждане на Географската информационна система. Тя ще бъде изградена до година и половина. Новата система ще обхваща всички отдели, както и 90% от предлаганите от общината услуги. С въвеждането на системата ще има..
В Държавната психиатрична болница в Ловеч днес ще бъде открит първият за Централна, Северна и Северозападна България дневен стационар за детско–юношеско психично здраве . Там ще помагат на деца до 18 годишна възраст в дневна форма за диагностика и терапия . Единият от кабинетите е диагностично-консултативен, където ще се преценява дали е..
Обществото е заблудено за БДЖ, защото всеки чака частен превозвач да дойде с неговите хубави влакове и да предлага по-добра услуга. На..
БСП не е вече БСП! Не ние си тръгваме от БСП, а БСП си тръгва от нас! Това каза пред БНР Петко Тюфекчиев, който заедно с други членове на три..
"Обсъжда се желанието на евроатлантическото мнозинство в НС да влезем по най-бързия начин в еврозоната. Скритата инфлация е много по-голяма от..