Вчера се запали бързият влак София - Варна. Това се случи в района на Каспичан.
Рано е още да кажем каква е причината за пожара, каза Димитър Димитров от БДЖ:
"Назначена е комисия първа категория, която тепърва ще разследва причините за инцидента. Докато тя не излезе със заключения, няма да правим предположения какво е предизвикало запалването. Факт е, че подвижният състав в БДЖ се експлоатира съгласно установените технически норми и в това отношение не се правят абсолютно никакви компромиси. Истината е такава, че вагоните са на преклонна възраст и това дава своите резултати", уточни той.
Началникът на РДПБЗН в Шумен комисар Иван Иванов каза, че огнеборците вече имат версия за причините за инцидента.
"Най-вероятно се касае за техническа грешка. Част от пътниците казаха, че по време на движение се е появил пушек, чул се е пукот и веднага след това е започнал пожарът", разказа той.
Един човек успява да предотврати голяма трагедия. Това е старши инспектор Върбан Петков, който е пожарникар от 22 години, а сега е началник група в Първа районна служба по противопожарна безопасност във Варна. Той дърпа внезапната спирачка, след като вижда дим в коридора на купето си във втория вагон от композицията. Във влака е редови пътник. Към пушека вниманието му насочва млада жена.
Инцидентът се случва в 19,30 часа, старши комисар Петков веднага отваря прозорците по цялото протежение на вагона. Други пътници помагат при извеждането на трудноподвижни хора.
Младо момиче забелязва пушека.
"Важно е, че ме предупреди, ако се бяхме забавили с по-малко от минута, щеше да има жертви", категоричен е той.
Съветът му е в такива случаи да запазим самообладание.
"Запазете хладнокръвие, трезвата мисъл може да помогне най-много в такава ситуация", каза той.
Комисар Петков смята, че е необходимо да се правят разяснителни кампании, които да подготвят хората с план за действие при подобни инциденти.
В железниците няма произшествие, при което да липсват поне 3 нарушения. Това обясни пред БНР проф. Симеон Ананиев, който е председател на Асоциацията българските железопътни превозвачи и преподавател във ВТУ.
"Това е една стабилна и консервативна система, която разполага с правилници, но неспазването им води до тези инциденти".
Като една от важните предпоставки за произшествия той определи и състоянието на железопътния състав.
"Нашият е най-старият и негоден в целия ЕС. Има изисквания вагоните да бъдат с негорими облицовки, но при нас те не са с такива. Липсват автоматични системи за сигнализиране и отваряне на врати. Над 50% от подвижния състав в момента е опасен. Необходим е мониторинг на всяко едно превозно средство – на колко години е, какви материали има в него и отговаря ли на изискванията. По-добре е да спрем някой влак, отколкото да поставяме гражданите в опасност".
Той апелира, независимо от политическата обстановка и управление, да не се сменят хората в железниците и обясни, че е нужна дългосрочна програма за развитието им.
Експертът обясни, че работата в железниците е зле платена и с нисък обществен имидж, а това е предпоставка за ниско качество на предлаганата услуга.
Цялото интервю на Снежана Иванова с проф. Симеон Ананиев може да чуете в звуковия файл.Националната инициатива "Капачки за бъдеще" представи нова платформа в подкрепа на дарителството и доброволчеството. Успоредно с традиционната си дейност - събирането на пластмасови капачки за детска медицинска апаратури и линейки, доброволците на фондацията популяризират и новата кампания, с която разширяват дейността си - "Човеци за бъдеще"...
До 2030 г. Европейската комисия цели поне 80% от възрастните граждани на Европейския съюз да притежават основни дигитални умения. Идеята е да се насърчи процеса на дигитална трансформация на бизнеса, на институциите и на икономиката. Ускоряването на процеса ще доведе до по-висока производителност и ефективност на работата. И за да не ви звучи..
В навечерието на Деня на храбростта и празника на Българската армия - 6 май, Пето бригадно командване в Плевен организира празник за жителите на града. Пред Военния клуб интерес предизвика изложението на въоръжение и бойна техника на Българската армия. Полковник Иван Вълев, командир на Пето бригадно командване обясни: "Втора..
Академията за изучаване на иврит съобщи на бившия израелски заложник Ярден Бибас, че променя името на вид оранжева пеперуда от "Кетмит Йерусалим" на "Кетмит Ариел" в чест на четиригодишния му син Ариел, който беше отвлечен от "Хамас" и убит в Газа. Двете братчета Квир и Ариел станаха символи на борбата за освобождаване на заложниците след..
Дали матурите са реалистичен критерий за оценяване на знанията и уменията на учениците? В дискусията "Матури 2025 – мисията (не)възможна" експерти коментираха проблематичните аспекти на външното оценяване след 7 клас. "Много родители и семейства от много рано планират обучението на децата си спрямо резултатите от външното оценяване. Виждаме..
4400 са акушерките у нас в момента. На 100 000 души се падат 68 акушерки. В ЕС този показател е почти наполовина по-нисък. 48-49 години е средната възраст на практикуващите акушерската професия. В отделни региони обаче тя е много по-висока. Заплатата не е най-важният проблем. Младите момичета, които тепърва трябва да избират..
"Има доста лица в публичното пространство, които би трябвало с добрия си пример , с кариерата и имената си, които носят, по-скоро да застават и да са против това, да застават във всякакви кампании, които са срещу хазартната зависимост . Ние, за съжаление, ги виждаме и по билбордове и в различни реклами за хазарт". Това заяви в интервю за..
Подготвяната смяна на председателя на ДАНС е "предизборен опит за овладяване на службите от ГЕРБ". Това мнение изказа пред БНР лидерът на партия..
" Този проект най-вероятно, след изхарчени много пари, ще се спъне и няма да бъде изпълнен, тъй като управляващите го правят по един много грешен начин,..
Делян Пеевски изключително планомерно и педантично, с вкореняване в местната власт, е напът да създаде нов ГЕРБ . С тази констатация започна анализа си..