Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Гражданин: Много хора сега ще плащат по-скъпо за придвижването си

По-лесно ли се пътува с градския транспорт в София след промените?

Общински съветник: Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите

Снимка: БГНЕС

Дни след въвеждането на новите правила за пътуване в столичния градски транспорт има брожения и недоволство в социалните мрежи. 

Ясно е, че хартиеният билет трябва да си отиде. Много хора обаче сега ще плащат по-скъпо за придвижването си, смята Асен Тотин, жител на София.

От продавани 200 000 карти на месец сега поне една четвърт от закупените карти ще излизат по-скъпо, посочи той в предаването "Преди всички" на БНР.

Неудобен е и начинът за плащане за време с оглед на бавния градски транспорт, твърди столичанинът.

Според него това се случва вместо по-удобната схема – за изминато разстояние, както е в Западна Европа. Там най-често срещаният модел е разделянето на града на зони.

Снимка: БГНЕС

Ако в София бяхме въвели зони, това за много голяма част от хората щеше да означава поскъпване на пътуването, подчерта общинският съветник Борис Бонев.

Това е най-голямата промяна в тарифната политика на "Градския транспорт" за повече от 10 години, но Центърът за градска мобилност тотално се провали в комуникацията на новостите, коментира той пред БНР.

По думите му, когато говорим за билетите, няма ситуация, в която да ни излиза по-скъпо от пътуването досега. По-скъпо обаче е при картите, заради отпадането на някои видове карти. Най-евтината алтернатива е карта за цялата градска мрежа за цялата година, заяви Борис Бонев.

Снимка: БГНЕС

Той е категоричен, че при направените промени неприятният избор е бил дали да се вдигнат цените на всички, или да се запазят цените на най-използваните услуги – месечната карта за всички линии и годишната карта.

Месечната карта за метро годишно например излиза по-скъпо от годишната карта за всички линии, направи съпоставка той.

Относно задължителната валидация на превозните документи общинският съветник напомни, че тя е задължителна и сега. Тази информация дава възможност да се оптимизират маршрутите и разписанията, а освен това е и нашата застраховка при пътуване.

Трябва да има повече валидатори в превозните средства, за да няма струпвания, каза Борис Бонев. 

Повече по темата чуйте в звуковия файл.
По публикацията работи: Яна Боянова


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Проф. Георги Каприев

Георги Каприев: Популизмът е политически бездарен, влачи се след народа и не поема отговорност

Популизмът е по дефиниция политически бездарен, политически импотентен, той се влачи след онова, което нарича народ, а не го води, и това има за ефект отказа от отговорност. Това каза проф. Георги Каприев, философ и университетски преподавател, който представи пред БНР новата си книга "Българските разломи", която е в книжарниците от началото на..

публикувано на 21.02.25 в 16:33
Мартин Иванов

Доц. Мартин Иванов: Няма митове за Народния съд, а неистини и полуистини

"Няма митове. Има просто неистини и полуистини , има политически употреби ." Това каза пред БНР историкът доц. Мартин Иванов за Народния съд преди граждански форум за историко-юридическите му аспекти, който ще се проведе днес. Според него " обичаме декларативно да отбелязваме годишнини, но задълбочено разглеждане не ни се удава ",..

публикувано на 21.02.25 в 10:11

Какви са нагласите в Германия преди предсрочните парламентарни избори?

В неделя в Германия предстоят предсрочни парламентарни избори, след като тройната коалиция на социалдемократа Олаф Шолц със Зелените и либералите се разпадна ден след изборната победа на Доналд Тръмп. Причината за провала година преди регулярните избори е трайното неразбирателство между трите партии в икономическата политика , след като стана..

публикувано на 21.02.25 в 07:55

От полето до масата: Какви са проблемите, за да стигнем до тук?

За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги у нас. Фокусът е подкрепа на малките и семейни магазини . Хората обаче се оплакват, че там цените са още по-високи .  Втори бойкот на големите търговски вериги у нас Организатори на бойкота: Подкрепете квартални магазини и семеен бизнес! "Не може да говорим само за веригите...

публикувано на 20.02.25 в 09:13

Втори бойкот на големите търговски вериги у нас

За днес е обявен втори бойкот на големите търговски вериги. Организаторите апелират потребителите да подкрепят малките магазини и българските производители, които, по думите им, "ежедневно биват мачкани от веригите". 7,9 милиона лева спад в оборота на търговските вериги – това е равносметката след бойкота от 13 февруари. Правителството..

публикувано на 20.02.25 в 08:40
Деца, използващи вейпове

Забрана на вейповете: Ще доведе ли това до разцвет на черния пазар?

Държавата обеща да стовари цялата си репресивна сила върху диларите на дрога . Това е една от новините след вчерашния Консултативен съвет за национална сигурност при президента.  След КСНС за наркотиците: Ще бъдат предложени промени в нормативната база Рекламата на вейп устройствата да бъде забранена, поискаха пък родителски организации и..

публикувано на 19.02.25 в 14:44
Снимката е илюстративна.

6.4 милиарда лева е заложеният дефицит в проектобюджета

6,4 милиарда лева е планираният дефицит за настоящата година, което прави три на сто от брутния вътрешен продукт на касова основа.  Това става ясно от публикувания от Министерството на финансите проектобюджет за годината и структурния план до 2028-ма.  Малко преди 23 часа снощи, на сайта на министерството бяха публикувани документите.  За целия..

публикувано на 19.02.25 в 01:55