"Проблемът с липсата на водачи е дългогодишен. По последни данни около 500 000 водачи не достигат в целия ЕС. Неведнъж сме споменавали, че Пакетът за мобилност, който насила беше наложен от западните ни партньори, една от целите му е именно да реши този проблем с водачите във всичките по-големи западни държави", заяви Димитров.
Заради европейското законодателство в България беше въведено обслужване на едно гише - за наемането на чуждестранен гражданин, документи се подават в дирекция "Миграция" към МВР, част от документите се разглеждат от Министерството на труда и социалната политика, друга част биват разглеждани от ДАНС. Тази втора процедура се бави изключително много, алармират от бранша. Така в общия случай наемането на един водач от трета държава отнема около 6 месеца.
Ако не сме държавата, която плаща най-големите нетни чисти възнаграждения на водачите, то сигурно сме в топ 3 на Европа, отбелязва още Димитър Димитров.
"В Полша започнаха да работят може би десетки хиляди украинци като водачи на международни превози на товари. В съседна Сърбия в градския транспорт в Белград може би половината водачи са от Непал", дава пример той и допълва – наложително е да се облекчи режимът за внос на кадри от трети държави.
Димитров е категоричен, че вносът на работници от други държави е моментното решение.
Много от големите фирми имат свои автошколи за обучение на професионални водачи, заплащането също е високо.
Автобусният бранш също е засегнат от липсата на професионални шофьори. Според Петър Захариев от Националното сдружение на автобусните превозвачи в България, който е собственик на транспортна фирма от Монтана, автобуси има, но няма кой да ги управлява. Това е и една от причините за затварянето на междуселищни линии. По думите му, липсата на държавна политика е основният проблем за задълбочаването на кризата:
"Проблемът с липсата на кадри в България е много остър, задълбочавайки се с всяка изминала година. Той е в резултат на липсата на каквато и да е политика на българските правителства в това отношение - обучение на подрастващото поколение и профилиране като шофьори, монтьори и друг технически персонал. Виждате как се справяме с този проблем и във Видин, и във Враца, и в Монтана, и в останалата част на България, но при нас е по-остро, просто се затварят т.нар. селски линии, затварят се и градски линии в тези градове. Защото първо няма пътници, но с не по-малка тежест е проблемът, че няма шофьори. Т.е. в момента ние като превозвачи имаме достатъчно брой автобуси да возим всеки ден по няколко пъти до всяко населено място, но няма шофьори, автобусите стоят."
Повече по темата чуйте в звуковия файл.

Никой не може да ми каже с кого да играя и с кого - не! Това заяви в предаването "РадиоТочка" шампионът по бокс Кубрат Пулев, който ще играе определян от Световната боксова асоциация като сензационен мач срещу руснака Мурат Гасиев на 12 декември на международна боксова галавечер в Дубай. Тотално неправилно е да се вкарва спортът в някакви..
Деца с епилепсия и техни връстници без здравословни проблеми се катериха заедно по изкуствена стена, за да покажат, че всяка стъпка нагоре е важна. Отново заедно, децата рисуваха и се забавляваха по време на събитие, организирано от Асоциацията на родителите на деца с епилепсия. На 1 ноември е Световния ден за информираност относно синдрома..
Днес ще се вслушаме в онзи най-верен ритъм... ритъма на човешкото сърце. Гост в "Нощен Хоризонт" е д-р Мари Паникян, кардиолог с дългогодишна практика и впечатляваща професионална биография. Завършила медицина в София през 1977 г., започва пътя си в Бърза помощ, в гр. Бургас, а след това защитава дисертация по инвазивна кардиология в Националния..
Връщаме се назад във времето, пътуваме през вековете - по следите на парите, на властта и на символите, които съпътстват човечествот о от зората на историята до наши дни. Ще говорим за монетите не само като разменна единица, а като свидетелство за култура, дух и държавност . От тракийските племена, които започват да секат свои монети само..
"Силно се надявам да нямаме проблем с горивата" . Това коментира пред БНР Димитър Хаджидимитров , заместник-председател на Асоциацията на българските търговци, производители и вносители на горива: "При проблема с горивата топката в момента е изцяло в правителството и не само на нашето, но и на европейско ниво, мисля, че трябва да се водят..
Куклите са не просто играчки, а част от културата и историята на човечеството . Това се случва в Музея на куклите в столицата . Те разказват за начина, по който различните народи възприемат детството, красотата, традицията и театъра. С времето куклите променят формата и предназначението си - от ритуални и обредни предмети до детски спътници и герои..
"Съединението срещу Задкулисието ” е новата книга на историка Стефан Дечев, който з авършва "История" в Софийския университет, специализира в Амстердамския университет и в Централноевропейксия университет, преподава в Нов български университет. Излиза книгата "Съединението срещу Задкулисието" "Както първите читатели на книгата,..
Никой не може да ми каже с кого да играя и с кого - не! Това заяви в предаването "РадиоТочка" шампионът по бокс Кубрат Пулев, който ще играе..
Изумен съм от настървението срещу църквата и то от майки и бащи, родители, каза в интервю пред БНР актьорът и режисьор Мариус Куркински за..
България е държавата в ЕС, която отделя най-много средства от БВП за правосъдие. Тя е номер едно по разходи за прокурори и прокурорска администрация, а..