Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Българите след пандемията пътуват все повече, разширяват дестинациите и са по-организирани от преди

Мартин Димитров: В едно пътуване всеки трябва да се почувства специален

"Екскурзоводът трябва да даде частица от себе си, да се слее с групата и да ги спечели"

Мартин Димитров
Снимка: Личен архив

Мартин Димитров е на 24 години, роден в Мадрид, вече е посетил 52 държави, живял е в четири и продължава да пътува. 

Превърнал е хобито си в професия, сега е екскурзовод и е убеден, че всеки млад човек може успешно да се реализира в България. 

Как се справя с предизвикателствата на професията, как се подготвя за едно пътуване, какво му носят срещите с различни хора:

"Обичам да пътувам от малък, от майка ми се заразих с това, защото пътуването ти отваря очите за много неща в живота, от малък знаех, че искам да работя нещо, свързано с пътуването, сподели за "Понеделник вечер" Мартин. 

"Сега, когато пътуването ми е мече професия от година и половина, мога да кажа, че хората в една група много се различават, каза младият екскурзовод.

Никога не се знае, какво могат да ти донесат тези срещи с нови хора!

Успявам да видя всичко, от което имат нужда туристите, не само да разказваш за местата, където ги водиш, но и работата на екскурзовода понякога включва и да им помогнеш с документи, да ги придружиш до лекар или болница, ако нещо стане по време на екскурзията, дори да си психолог в определени случаи и да се наложи да изпиеш по чаша кафе с някой от туристите, за да го изслушаш или успокоиш.., сподели още Мартин.

Усмивката е първото нещо, което забелязваш в Мартин, а по негови думи желанието му е хората да получат едно "непоносимо добро" изживяване, когато пътуват заедно. Отговорността за това е негова, защото професията го изисква, професията на екскурзовод.

Ако има нещо в плюс, което да се каже за Мартин е, че го прави искрено и от цялото си сърце
Мартин Димитров
"Всеки трябва да се почувства специален, трябва да дадеш всичко от себе си, и този човек да иска да се върне при теб. 
Хората пътуват групово, за да може да се запознаят с нови хора и за да видят нещата през погледа на друг човек, защото вече всичко може да се прочете в интернет, но човешката емоция е много по-важна, затова и робот не може да ни замени като екскурзовод, затова хората винаги ще търсят.

Българският турист се промени след пандемията към добро, станали са по-точни, по-търпими, по-организирани, каза още Мартин Димитров.

По думите му сега се пътува много повече, дестинациите се разшириха, извън Гърция и Турция, хората сега искат да пътуват до Китай, Индия, Куба, САЩ, Италия.

Същевременно като пътуват в други държави, разбират добрите неща в България, но най-важното е, че хората разбраха след Covid 19, животът е миг и трябва да се възползваме от него.

Младият екскурзовод разказа още, че би работил в областта на дигиталния маркетинг, владее няколко езика, сподели, че няма любимо място, защото всички са уникални, разказа още как се подготвя за всяка нова дестинация.


Още по темата слушайте в звуковия файл.


По публикацията работи: Гергана Хрисчева

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Новините на Програма „Хоризонт“ - вече и в Instagram. Акцентите от деня са в нашата Фейсбук страница. За да проследявате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Витоша... в бъдеще време

Междувременно Столичният общински съвет одобри инициативата "Витоша на децата" , която ще осигурява занимания сред природата за деца на възраст от 7 до 12 години през лятната ваканция. Лагерите ще бъдат дневни, без нощувки, с продължителност 5 дни и ще се провеждат в периода юни – септември 2025 г. Заниманията ще включват походи и спортни..

публикувано на 11.04.25 в 11:20
Модели представят колекция на

Италианският моден холдинг "Прада" стана собственик на "Версаче"

Италианският холдинг за мода и аксесоари "Прада" стана собственик на другата емблематична италианска луксозна модна фирма "Версаче". "Прада" върна "Версаче" на Италия" е обобщеното мнение на медиите на Апенините, начело с информационната агенция "Анса". "Прада“ закупи "Версаче“ за 1 милиард и 250 милиона евро от американски холдинг, който бе..

публикувано на 11.04.25 в 10:48

В режим на оцеляване ли са социалните предприятия и кооперациите?

ООН обяви настоящата 2025-а за година на кооперативите. Като част от солидарната икономика социалните предприятия осигуряват заетост на хора от уязвимите групи . "Държавата и кооперативните съюзи трябва да работят заедно. Ние сме длъжници на кооперативното дело ", смята министърът на социалната политика Борислав Гуцанов...

публикувано на 10.04.25 в 10:33

Туроператорите със свежи и вкусни идеи къде да празнуваме Великден

Фестивалите са начин да съхраним традициите , да се докоснем до местната култура и да усетим духа на общността. Те събират хора от различни краища, като създават атмосфера на споделеност и празничност. Освен че предлагат уникални преживявания, фестивалите подпомагат местната икономика и популяризират автентични кулинарни, фолклорни и занаятчийски..

публикувано на 09.04.25 в 11:35
Локомотив 2626

Назад във времето с ретро подвижния състав на БДЖ

Има още една г рупа любители на железниците, които показват страстта си към този вид транспорт като изработват модели на влакове , жп инфраструктура и гари. Това са членовете на Клуб железопътен моделизъм . Неговото клубно помещение и изработени модели се намират на Централна жп гара София. Владимир Колев е председател на клуба. По темата..

публикувано на 08.04.25 в 13:25

Тайнствена пирамида на 2200 години открита близо до Мъртво море

Тайнствена пирамида на 2200 години, пълна със съкровища: монети и оръжия, беше открита близо до Мъртво море. Артефактите са запазени в почти перфектно състояние, благодарение на сухия пустинен климат. Мистериозната пирамидална структура е близо до ручея Зохар. Джипът пъпли през пустинята. Няма път. Тръгнахме, въпреки предупрежденията, че след..

публикувано на 08.04.25 в 11:05
Йордан Жечев и Яна Липованска

На мач с маргаритка – кампания срещу агресията

Мачът да не е терен на война, а място, където можеш да заведеш детето си – този мотив обединява организаторите на кампанията "На мач с маргаритка". Акцията ще се състои в рамките на четири дни – от 11 до 14 април и   ще покрие 8 мача с участието на 16 отбора. Това е  29-и кръг, предпоследен за професионалната ни футболна лига...

публикувано на 08.04.25 в 10:14