Европейската комисия определи като историческо споразумението, постигнато снощи от Европейския парламент и министрите по така наречения "Четвърти законодателен пакет" за железопътния транспорт. Той цели да намали монопола на националните железопътни компании на територията на всяка от държавите в Европа. От 2023 г. нататък компетентните органи ще трябва да възлагат договори за обществени услуги за железопътен превоз чрез търгове на състезателни начала. Това ще даде възможност на чуждестранни частни фирми да предлагат влаков транспорт у нас.
Пред БНР говорителят на ЕК по транспорта Якуб Адамович обясни, че планът не е заплаха, а възможност за по-добро качество и цени за потребителя:
Това не означава, че в страни като България, където държавните железници са важна институция по исторически причини, служителите ще загубят работата си. Това е така, защото има преходни периоди за всичко. Предвидени са и мерки за социална защита след 2023 г.
"Началото на 17 век в Холандия започват първите търгове на изкуство, продажбите там не са случайни, твърде често хората, които купуват имат връзка...
Първи частен музей на изкуството и порцелана отвори врати в дома на художници във великотърновското Ново село. Всъщност това е колекцията на Даниела и..
На днешния 16 януари, в ефира на "Нашият ден" отдаваме почит на една от най-ярките фигури в българската литература – Алек Попов. Роден на тази дата през..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg