Обсъждането на трасето събра в Симитли над 1000 души, които дойдоха да чуят дискусиите около приемането на доклада за въздействие върху околната среда.
При първия са предвидени две самостоятелни едно от друго платна, като в посока Гърция трасето преминава по сегашния път Е-79, а това за София преминава по нов участък – на изток от Кресненското дефиле. Вторият вариант е "Дълъг тунелен" – с дължина на тръбата 15,4 километра. Третият вариант предвижда и двете платна за движение да се изнесат извън дефилето по ново трасе в източна посока около селата Брежани, Стара Кресна и Ощава. В четвъртия и двете платна минават през дефилето, като последователно се раздалечават и доближават едно спрямо друго. Последният вариант разделя движението на две самостоятелни и раздалечени едно от друго платна, като най-характерното е решението за разполагане на двете платна едно над друго на голяма дължина. Целта е незасягане на картираните граници на резерват "Тисата".След обсъжданията избраният проект и докладът за оценка за въздействието върху околната среда трябва да бъдат одобрени от Министерството на околната среда и водите (МОСВ).
В звуковия файл можете да чуете подробности около обсъжданията в Симитли.
Вариантът за пряк път през Кресненското дефиле е изключително вреден. Това каза в предаването "Преди всички" Петко Ковачев от Институт за зелена политика относно започващото обществено обсъждане на проектите за преминаването на магистрала "Струма"..
Нашият екип никога не е оставал далеч от най-сериозните и важни дискусии в обществото на тема "здраве". Една от тях – разграничаването и систематизирането..
6 февруари е важна дата в историческата хроника на Националната художествена академия в София. На този ден през 1896 година княз Фердинанд подписва..
Неволята често се оказва най-добрият, макар и труден учител. Именно чрез нея изграждаме по-дълбоко разбиране за себе си, за околните и за важността на..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg