От 27 опери на Верди аз съм изпял 19 – казва Владимир Стоянов. В момента е в Салерно, където репетира „Травиата“. Премиерата е на 21 декември, малко по-късно пак ще бъде Жермон, но в театър „Сан Карло“ в Неапол. Предстои му още „Отело“ и „Бал с маски“. Често се връща и в България. Още се помни неговият мини фестивал „Tutto Verdi“ в Софийската опера, серията спектакли на „Набуко“ отново в София на площада, това лято беше Ецио от „Атила“ на летния фестивал на открито във Варна, после пя в Пловдив за гала концерта на Борислав Иванов. Нямам нищо против разнообразния репертоар. Много обичам също руската опера, последния сезон пях „Дама Пика“, следващия сезон в Ковънт Гардън също ми предстои „Дама Пика“. Освен това следващата година ще дебютира в ролята на Жерар от „Андре Шение“ на Джордано, но все пак Верди си остава водещ композитор в творческата му биогафия. Все още има партия, за която си мечтае – Симоне Боканегра. А дали би пял Фалстаф? Казва, че няма никакво желание за това, но често е пял Форд, а аз възкликвам, че ще бъде чудесно, ако се срещнат с Кирил Манолов в тази опера. Той се смее и казва, че може би и това ще се случи, защото вече има подобни разговори, но не би искал още нищо да издава, преди да е сигурно.
Казва, че винаги с удоволствие и нетърпение се завръща да пее тук и се радва, че българската публика отново е станала критична. За жалост все още не знае къде и кога ще гостува, тъй като у нас всичко става в последния момент.
Владимир Стоянов дебютира в Бургас през 1993 г. После е солист на Пловдивската опера, до момента, в който решава да бъде самостоятелен.
На 8 декември на традиционния Коледен концерт в Бусето наградата „Фалстаф“ е връчена на Владимир Стоянов и Амарили Ница, които след това са участвали и в концерта, дирижиран от Енрико Фагоне.
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от достатъчна, за да изпълнят всичките си ангажименти. След първия си разпродаден концерт в зала "Сингълс" на НДК и участието си на Wrong Fest 2023, групата освежи дискографията си с още един..
Последната творба на Офенбах оживява отново на сцената на Метрополитън опера. След като придобива известност като оперетен композитор Жак Офенбах се насочва към сериозен сюжет. Основата, са три истории – едновременно дълбоки, зловещи и смешни, от романтичния немски писател Е.Т.А. Хофман, който става главен герой в тях. Всяка от историите разказва..
Повече от три (направо почти четири) години минаха, откакто излезе дебютният албум на живеещия между Амстердам и София перуански перкусионист и композитор Пиеро Епифания Осамбела Miles, los amigos , така че можем логично да наречем новото издание Psicodelia Afroperuana дългоочаквано. То е ЕР (тоест, кратък албум) от четири пиеси – първа част..
Концерта "Вишеградски традиции" ще представи Симфоничният оркестър на Българското национално радио. Двама словашки музиканти ще гостуват на Радиооркестъра. На диригентския пулт ще застане Растислав Щур, а сред солистите на вечерта ще бъде младата изпълнителка на блокфлейта Айна Марош. Началото ще даде българско произведение. С изпълнението на..
1 март Свири Симфоничният оркестър на Полското национално радио в Катовице с диригент Нестор Байона. 3.00 часа – Фредерик Шопен (1810-1849), Концерт за пиано № 1 в ми минор, оп. 11. Солист: Шимон Неринг (пиано). 3.42 часа – Ференц Лист (1811-1886), Сватбен марш из "Сън в лятна нощ" от Менделсон. 3.47 часа – Клод Дебюси (1862-1918), Делфийските танцьорки..
В старата господарска къща на остров Мавриций, чието име се превежда като Еврика, душата на любителя на антики крещи "Еврика" във всяка стая. В Eureka, La..
В ситуация на неспирни изненади, които всекидневно ни поднася не само родната политическа среда, образователната сфера не прави изключение. Обществото е..
Беше въпрос на време звукът на новата вълна на руския пост-пънк да се завърне на софийската сцена, а за Ploho изминалата година и половина беше повече от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg