„Не искам да знам, а искам да търся“. Може би това малко на пръв поглед странно, даже подвеждащо заглавие на изложбата на Татяна Харизанова, която се представя в галерия „Сан Стефано“, разкрива същността на нейното изкуство. Затова, ако човек погледне работите ѝ в различни изложби през последно време, ще види, че или цветът е ярък, доминиращ, или изтеглен, за да даде смисъл на друга символика и кодове за разгадаване на нейното художническо верую, като философ и човек, свързващ ни с нещата от живота.
Сега изложбата се нарича „В кръга на линията“ цветът е по-изтеглен, линиите се преплитат и създават образи на хора, на лица, на пътища, на други хоризонти. Заглавията подсказват тези търсения и най-вече „намиранията“ на друга чувствителност, на друга реалност: Две лица, Любов, Усещане, Хоризонт… Силно повлияна от графиката, която изучава в Художествената гимназия „Николай Райнов“ в София, когато експериментира с цветовете, те са по-приглушени и въздействат отвътре навън.
Експозицията „В кръга на линията“ линията ни води към една пластическа чистота, към богато вътрешно усещане, към вибрации и особени връзки. Това са абстрактни картини с особена поетика, особено интересна, защото е в друга стилистика.
Картината „Закуска в леглото“ ни показва как обикновените неща от битието са синтезирани и обвързани с образния език форми и живописна трактовка. Васил Николчев пише за тези творби на Татяна Харизанова: „В нейния художествен мироглед властват синтезираните образи и чистите линии. Там индивидуалните черти са сведени до общ признак, връзките не са пространствени, а духовни… Татяна превръща образите в символи, а хората в знаци, техните лица не отразяват мимолетни състояния, а покой“.
Известният попарт художник Калоян Илиев - Кокимото открива интересна изложба в галерия "Видима", Севлиево. Роден е през 1979 г. във Варна. Завършва Факултета по изобразителни изкуства във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий". Специализира "Графика" в класа на проф. Радко Спасов, а след това в графичния департамент на Академията за..
Механизмите, които трябва да подпомагат финансово държавните театри, почти не работят. Културните политики са в някаква агония, а е необходимо да се обърне внимание на потребностите на всеки един културен институт, за да може той максимално добре да изпълнява своята функция. Това смятат директорката на Театрална работилница "Сфумато" проф...
Навършват се 143 години от рождението на Владимир Димитров-Майстора. За 13-и път ще бъде връчена Националната награда за живопис на името на художника. Ден преди награждаването на новия лауреат и откриването на изложбата на миналогодишния носител на наградата – Димитър Чолаков, в "Артефир" е разговорът с директора на Художествената галерия..
В предаването ви предлагаме документален запис от 4 ноември 2024 г. от залата на Виенската държавна опера на спектакъла на "Мадам Бътерфлай" – триактната драма от Джакомо Пучини, под диригентство на Джампаоло Бизанти. Композиторът открива сюжета за своята шеста опера по време на престоя си в Лондон, където гледа едноактната трагедия "Гейша" на Давид..
"С образа на онези деца, които бяхме" – в "Артефир" гостува авторът на мемоарната книга Андрес Сааведра Бараона . Институтът Сервантес бе домакин на представянето на книгата, написана от чилиецът Сааведра, който вече 40 години живее в България. В своята мемоарна книга Сааведра събира спомени, лица, анекдоти, съдби на онези млади..
Преди дни депутатът Румен Петков попита "Кой го интересува ДС?", т.е. 35 години по-късно има ли смисъл да говорим за отминали неща. За кои "отминали неща"..
Тя е символ на установения морал и етикет, при това не само на държавно и политическо ниво, обвързана е със социални каузи от всякакъв вид. Винаги трябва..
Ако попаднете на белгийски битак, наречен брокант, ще забележите как ловците на антики най-внимателно ровичкат сред купищата ленени покривки и ръчно..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg