Програма за развитие и популяризиране на черноморската кухня вече трета година разработва брандът Black Sea Cuisine, обяви за „Нашият ден“ един от вицепрезидентите му Желязко Атанасов. Потенциалната целева аудитория надвишава 500 милиона крайни потребители в световен мащаб. Работи се по създаването на обща база данни от ястия и продукти, типични за черноморското крайбрежие, която съдържа над 650 наименования от крайбрежната зона на България, Русия, Турция, Украйна, Грузия, Молдова и Румъния.
„Според анализите ни брандът трябва да включва не повече от 50 ястия и 25 регионални продукта“, казва Желязко Атанасов и уточнява, че изброените ще бъдат селектирани до края на 2020 година. Крайната цел е позиционирането им в топ 12-15 на най-разпознаваемите кухни до края на 2025 г.
Програмата се реализира от Международен изпълнителен трансбрегови комитет с представителства в България, Грузия, Русия, Турция и Украйна, създаден през 2018 г., в който участват имена от световния бизнес, туристическата индустрия, кулинарното изкуство, маркетинга и спорта.
Според Желязко Атанасов една от възможностите за развитие на черноморската туристическа индустрия и подкрепата за черноморската кухня е Международният клъстер „Black Sea Cuisine“, в който могат да участват компании от всички черноморски държави, както и споделящите философията и целите на проекта.
Защо експертите от Black Sea Cuisine разработват „Речник на термините“ и „Рецептурен справочник“? Кои от черноморските държави дават подкрепа на бранда и на правителствено ниво? – отговор на тези и други въпроси в звуковия файл.
На днешния 2 януари се навършват 190 години от тържественото откриване на Първото светско училище в България, основано в Габрово. Това значимо събитие в историята на българското образование е реализирано благодарение на Васил Априлов, като негов съвременен наследник днес е Априловската гимназия. От ръководството на училището обявиха, че ще..
Интервюто с Манол Глишев в рубриката "Темите на деня" очертава интересна перспектива върху връзката между личните и обществени преживявания, както и как културата и литературата влияят върху формирането на личността и възгледите. Глишев споделя своите наблюдения за 2024 година, като я описва като противоречива – успешна в личен план, но на фона на..
В днешния епизод ще се потопим в един радостен момент от живота на две деца – братче и сестриче, които за първи път получават дългоочаквания подарък – домашен любимец. Деца, които доскоро дори не са мечтали за подобен дар, защото майка им – педантична чистница, винаги е поставяла хигиената и реда над техните желания. Понякога обаче родителското..
Подаръците са символ на любов или приятелско отношение. Френският етнолог Марсел Мос проучва практиката за размяна на дарове в архаичните общества. Прочутото му "Есе за подаръка" от 1925 година обяснява новогодишната "лудост за подаръци", която ни кара да прекарваме часове в мола. Мос установява, че по отношение на подаръците всеки от нас..
Националната служба за съвети в земеделието (НССЗ) отбелязва своята 25-годишнина с равносметка за успехите и предизвикателствата, които я превърнаха в надежден партньор на българските земеделски производители. В специалната рубрика "Темата на деня" доц. д-р Младен Младенов, изпълнителен директор на НССЗ и д-р Димитър Ванев, директор дирекция в..
Традиционният и чакан от публиката Празничен новогодишен концерт отново ще се проведе в първия ден от новата година в зала 1 на НДК, от 19.30 часа. На..
Интервюто с Манол Глишев в рубриката "Темите на деня" очертава интересна перспектива върху връзката между личните и обществени преживявания, както и как..
В първия ден на годината от 23 ч. "Джаз+" ни връща във вечерта на концерта на Торд Густавсен в столичната зала "България". Само тук публикуваме пълния запис..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg