За втори път от началото на годината сме в ситуация, в която се питаме как се справяме и какво да очакваме от утрешния ден. Отново сме затворени, но този път частично. Театрите работят, а мненията за това дали трябва да го правят са двуполюсни.
Най-младият зам.-директор на Благоевградския театър „Никола Вапцаров“, актьорът Севар Иванов, твърди, че създалата се ситуация е довела до сформирането на един нов екип, а именно – този на публиката и творците. Екипът подхожда с голямо разбиране и се справя със случващото се спрямо възможностите си. Ако положението се промени, ще се промени и посоката му.
„Смятам, че независимо от обстановката, дори не говорим толкова за здравословното състояние на творците, артистите винаги са мислили за публиката. Самото изкуство, което правим, е насочено към публиката. Конкретно в ситуацията, смятам, че всеки трябва да поеме отговорност за себе си. Да, факт е, че в момента се стремим към това да осигурим всички удобства и цялото спокойствие на публиката, но всеки артист е свободен да каже, че не се чувства в безопасност, че не иска да се подлага на такъв риск да играе“, сподели в „Артефир“ Севар.
Неизвестното е това, което го тревожи. Него, а и всички останали. Какво ще се случи след края на пандемията?
„Тази ситуация ще отмине, ще го преболедуваме, ще го преживеем и ще продължим напред, но просто не ми се иска цялото това дистанциране, социално дистанциране между хората, да остане за много дълъг период от време, така че хората да си помислят, че могат бъз изкуство“, допълни още зам.-директорът на драматичния театър в Благоевград.
Макар да има тези притеснения, Севар Иванов е убеден, че в духовен план хората не могат без изкуството. Надеждата за това и за едно по-добро утре за всеки един от нас го кара да влага все повече от себе си в работата.
Васил Славов е роден в София, където през 1989 г. излиза първата му стихосбирка "Спомен за потоп". Тогава заминава за САЩ, за да специализира след английската филология в Софийския университет литература, литературна критика и творческо писане и остава там. Вече е публикувал поезия, преводи и критически текстове в различни литературни издания у нас –..
Известният ни скулптор живее във Франция, но винаги се представя като български артист. Почти всяка година той има изложба у нас, но този път представя изкуството си на софийската публика в две изложби – в галерия "Мисията" и в НДК, а след това с експозиции във Варна и Перник. Идеята за това мащабно представяне е на Албена Ненкова, която инициира и..
Думата театър обозначава толкова различни видове сценични изкуства, че увлечени от актуалната информация, понякога забравяме да подчертаем спецификите, които се крият зад разни сцени и програми. Една от различните по своя характер платформи е " Театър+ " на Народния театър "Иван Вазов", която преди броени дни срещна първата си публиката с шесто..
За книгоиздаването като мисия, за силата на думите и за стремежа към историческата истина – разговор в "Нашият ден" с Манол Пейков – издател, преводач, общественик и политик, член на Комисията за култура и медии в Народното събрание. Пейков споделя, че дълги години като книгоиздател е бил фокусиран главно върху художествената литература, но..
Миглена Дикова-Миланова – преподавател по български език и култура в Университета в Гент, бе поканена това лято да твори на Фарьорските острови в програмата на резиденцията на Съвета на творците от Фарьорските острови – LISA. "Малкото селце Тьорнувик (Tjørnuvík), разположено в областта Sunda kommuna, северно на територията на най-големия остров от..
На днешния 18 септември в Българския фармацевтичен съюз се проведе пресконференция по повод приетия на първо четене в парламента проект на Закона за..
Документалният филм на Светлозар Георгиев "Урок по летене" разказва за създаването на българо-японския спектакъл "История за чайка и банда котараци" по..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg