За втори път от началото на годината сме в ситуация, в която се питаме как се справяме и какво да очакваме от утрешния ден. Отново сме затворени, но този път частично. Театрите работят, а мненията за това дали трябва да го правят са двуполюсни.
Най-младият зам.-директор на Благоевградския театър „Никола Вапцаров“, актьорът Севар Иванов, твърди, че създалата се ситуация е довела до сформирането на един нов екип, а именно – този на публиката и творците. Екипът подхожда с голямо разбиране и се справя със случващото се спрямо възможностите си. Ако положението се промени, ще се промени и посоката му.
„Смятам, че независимо от обстановката, дори не говорим толкова за здравословното състояние на творците, артистите винаги са мислили за публиката. Самото изкуство, което правим, е насочено към публиката. Конкретно в ситуацията, смятам, че всеки трябва да поеме отговорност за себе си. Да, факт е, че в момента се стремим към това да осигурим всички удобства и цялото спокойствие на публиката, но всеки артист е свободен да каже, че не се чувства в безопасност, че не иска да се подлага на такъв риск да играе“, сподели в „Артефир“ Севар.
Неизвестното е това, което го тревожи. Него, а и всички останали. Какво ще се случи след края на пандемията?
„Тази ситуация ще отмине, ще го преболедуваме, ще го преживеем и ще продължим напред, но просто не ми се иска цялото това дистанциране, социално дистанциране между хората, да остане за много дълъг период от време, така че хората да си помислят, че могат бъз изкуство“, допълни още зам.-директорът на драматичния театър в Благоевград.
Макар да има тези притеснения, Севар Иванов е убеден, че в духовен план хората не могат без изкуството. Надеждата за това и за едно по-добро утре за всеки един от нас го кара да влага все повече от себе си в работата.
Семестриалната изложба на ателие "Керамика" на Нов български университет се нарича Fun & Games и беше открита в галерия "Сердика" с галеристка Клара Арнаудова. Заглавието е препратка към работния, обучителния и творческия процес на студентите. В света на дуализма, от който сме част, позитивното и негативното вървят ръка за ръка, четем в анонса за..
Ася и Радослав Рачеви разказват за изкуството на дублажа и какви са неговите специфики, как се изгражда образ само с глас зад кадър и какво трябва да притежава един актьор, за да практикува този занаят. Гласовете им са сред най-емблематичните в бранша. Те са куклени актьори, завършват НАТФИЗ в класа на проф. Димитър Стоянов и са сред..
Новата поетична книга "Очаквани места" на Мирослав Христов разказва неочаквани истории със запомнящи се герои и действия. Илко Димитров споделя: "Новото и, трябва да се каже, специалното в тази книга, е акцентът върху фабулата. Поетичните текстове вече са не описание или изразяване на чувства, а създаване на истории, които се развиват във времето..
Новият брой на сп. "Страница" може да се нарече музикален. Не само цял един раздел "Литературен университет" е посветен на музиката и литературата, но и интервюто на Клео Протохристова с писателя и преводача Иван Станков е "за музиката в думите, за думите като музика и за "Отсамния край на невъзможното". В броя са публикувани "Фонограми" от Цочо..
Две изложби изследват разрухата и паметта, и превръщането им във възможност за ново начало. Проектите на Яна Абрашева и Слава Савова насочват вниманието към някогашни "обещаващи" родни индустрии и състоянието им в момента. В "Оберлихт" в галерия "Поста" Яна Абрашева възкресява спомена за завод "Родопа" чрез витраж от изпочупените стъкла на..
С два концерта на 14 и 17 февруари в зала " Катя Попова " в Плевен и в зала " България " в София, Плевенската филхармония ще представи..
В Софийската градска художествена галерия предстои закриване на изложбата "Европа в България. Отражения на европейски художествени направления в..
Българският фармацевтичен съюз отбеляза 18 години от създаването си, като отново заяви пред журналисти и управляващи своята твърда позиция срещу..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg