Eмисия новини
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Може ли артистът да предвиди бъдещето

Снимка: Анна Комитска от (un-)grounding the senses, 2021

EEP Berlin и галерия КО-ОП канят на груповата изложба NO ARTIST CAN PREDICT THE FUTURE? с участието на: Байрям Байрямали, Станислава Васева, Марта Джурина, Наталия Йорданова, Калоян Колев, Анна Комитска, Радостин Седевчев, Десислава Терзиева и Боримир Тотев. И с куратори: Мартин Атанасов, Красимира Буцева и Васил Владимиров.

На 2 септември от от 18.30 часа е първият кураторски тур на изложбата NO ARTIST CAN PREDICT THE FUTURE?, воден от Красимира Буцева, която ще отговори на всички въпроси, които ни вълнуват, и ще ни запознае в детайл с творческия процес зад творбите.

От 2 септември е достъпна и втората част от видеоработата Наталия Йорданова, The Key (VR in the age of virtual reproduction), 2020, която се се трансформира от подвижно изображение във виртуална реалност, и която ще можете да преживеете по време на туровете.

Фотографското се преплита в творбите събрани в тази изложба. То съществува под формата на лични и държавни архиви, колажи, алтернативни процеси, инсталация, виртуална реалност, изкуствен интелект и 3D модели. Темите, които са докоснати от артистите, варират от исторически събития, лични преживявания и носталгия до архивиране на тялото на артиста и запечатване на българската естетика и бит.

Едно въображаемо бъдеще започва да прозира през творбите – чрез кадри на българска емигрантска общност в Лондон, в началото на 2000 г. или чрез несъществуващите изображения от списание “Космос”, заемащи стените. Различните времена се смесват, сблъскват, отделят и събират отново в териториите на творбите.

Чрез визуалния диалог изложбата иска да подслони пространство за преосмисляне на фотографията – заедно с начините, методологиите и процесите, през които тя съществува, в съвременните артистични практики. В някои от произведенията фотографското изображение се явява само като начална посока и вдъхновение и напълно липсва в класическия си вид, а в други съществува като финален продукт.

Изложбата може да бъде видяна до 22 септември 2021 г. в галерия КО-ОП, София

EEP Berlin е изследователска фотографска платформа, създадена от Мая Христова през 2017, събираща творби от източноевропейски визуални артисти. Организацията е създала десетки изложби, които са били част от Berlin Gallery Weekend, Месец на Фотография, Berlin Photo Week, KOLGA Tbilisi Photo Week, Frappant e.V., Hamburg, POSTWEST Festival, Watch Photo Festival и Kunstverein Ost. Също така платформата създава журнала EEP Magazine, както и онлайн пространство, което включва в себе си интервюта, ревюта, портфолиа и статии, разглеждащи съвременна източно-европейска фотография.

КО-ОП е галерия и пространство за съвместна работа в София. От създаването си през 2018, галерията има организирани множество изложби и други инициативи, свързани със съвременното изкуство. Фокусът на галерията е да показва работата на млади автори от сферата на визуалните изкуства и по-специфично, фотография, илюстрация, графика и авторски книги и издания.

Снимки – галерия КО-ОП


Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!  
Акцентите от деня са и в нашата Фейсбук страница. Последвайте ни. За да проследявате всичко най-важно в сферата на културата, присъединете се към групата БНР Култура.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Соцбохемството е с мирис на море

В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..

публикувано на 11.12.24 в 20:52

Хуманистичната фотография на Гаро Кешишян

Документалната изложба "Строителни войски" на фотографа Гаро Кешишян изследва темата за рядко коментираната държавна практика от близкото минало – трудовата повинност в България. Експозицията включва 92 фотографии, заснети в периода 1983 – 1995 г. и създава образно пространство за емпатия и лична връзка със служещите в Строителни войски, разкривайки..

публикувано на 11.12.24 в 17:10
Анастасия и Румен Левордашки и Мария Мира Христова (от ляво надясно)

Красотата ще спаси света, вярват баща и дъщеря Левордашки

Актрисата и певица Анастасия Левордашка и тромпетистът и диригент Румен Левордашки гостуват в "Моето семейство" в навечерието на светлите семейни празници. С поведението си и житейската философия двамата дават ракурс на връзка между баща и дъщеря, който генерира талант, щастие и вяра в красотата. И Румен, и дъщеря му Анастасия, вярват, че..

публикувано на 11.12.24 в 16:40

Бохемският разцвет на Варна

"Бохемските места на соца. Варна" е третото поред изследване на Мариана Първанова, посветено на бохемската история на социализма. С разкрепостяването на социализма в края на 70 и началото на 80 години на ХХ век настъпва кулминацията на артистичните изяви в морската ни столица. "Във Варна си дават среща артисти на много високо ниво, създава се..

публикувано на 11.12.24 в 12:25
Мартин Колев

"Рижият котарак" – фантастичното и реалното вървят ръка за ръка

Мартин Колев е автор на сборниците с разкази "Кучето на терасата" (2009) и "Микро" (2016), както и на тетралогията "Софийски магьосници". Поредицата "Софийски магьосници" възражда в България литературния жанр градско фентъзи и се превръща в бестселър. През 2017 година е отличен с наградата за къс разказ "Рашко Сугарев" за разказа "Черни квадрати"..

публикувано на 11.12.24 в 08:30