Идеята за изложбата "PRINCESS CASINO“ започва от интереса на Алина Папазова към древните цивилизации и народи, които до голяма степен са основали културата си около култа към смъртта.
В проучванията си Алина се съсредоточава върху погребалните обичаи на етруските, като ги противопоставя с начина, по който смъртта се възприема в голяма част от съвременния свят.
Етруските, например, вярвали в задгробния живот и в това, че гробницата е домът на мъртвеца – затова и с него са били погребвани вещите, които биха му помогнали в живота след смъртта. В погребалните си ритуали те наблягали на отразяването на жизнерадостни сцени (празненства, танци, музика и подобни), а мъжът и жената били изобразявани равностойно.
Интерпретирайки темата за смъртта и нейното възприятие в миналото, сегашното и бъдещето и свързвайки я с въпросите си за технологичния напредък на човечеството и неговите последици, Алина Папазова създава “walk-in” творба, отвеждаща ни в непознато пространство, съществуващо на границата между реалното и виртуалното.
Какво изобщо би било да си човек в бъдещето? Какво е въздействието на технологиите върху човешката раса и как напредъкът е повлиял на отношенията ни със самите нас и със света? Можем ли да мислим за човешка еволюция не-белязана от дигиталното развитие? Ще се превърне ли реалността ни във виртуална фантазия? Каква ще е представата ни за смъртта?
Куратор на изложбата, която продължава до 10 февруари в галерия Depoo, е Николай Петров, познат като GLOW.
Чуйте художничката Алина Папазова!
Снимки – галерия Depoo и личен архив
В нашата история, но и в световната такава, артбохемството е особен фактор. Соцбохемството беше и проява на стихиен хедонизъм в творческите среди, но и акт, понякога, на свободомислие и еманципация от идеологическите канони. Говорим за всичко това въз основа на културния и творческия живот във Варна през десетилетията на социализма. Повод е и книгата..
Документалната изложба "Строителни войски" на фотографа Гаро Кешишян изследва темата за рядко коментираната държавна практика от близкото минало – трудовата повинност в България. Експозицията включва 92 фотографии, заснети в периода 1983 – 1995 г. и създава образно пространство за емпатия и лична връзка със служещите в Строителни войски, разкривайки..
Актрисата и певица Анастасия Левордашка и тромпетистът и диригент Румен Левордашки гостуват в "Моето семейство" в навечерието на светлите семейни празници. С поведението си и житейската философия двамата дават ракурс на връзка между баща и дъщеря, който генерира талант, щастие и вяра в красотата. И Румен, и дъщеря му Анастасия, вярват, че..
"Бохемските места на соца. Варна" е третото поред изследване на Мариана Първанова, посветено на бохемската история на социализма. С разкрепостяването на социализма в края на 70 и началото на 80 години на ХХ век настъпва кулминацията на артистичните изяви в морската ни столица. "Във Варна си дават среща артисти на много високо ниво, създава се..
Мартин Колев е автор на сборниците с разкази "Кучето на терасата" (2009) и "Микро" (2016), както и на тетралогията "Софийски магьосници". Поредицата "Софийски магьосници" възражда в България литературния жанр градско фентъзи и се превръща в бестселър. През 2017 година е отличен с наградата за къс разказ "Рашко Сугарев" за разказа "Черни квадрати"..
Жителите на троянското село Черни Осъм са обезпокоени от развитието на проекта за изграждане на язовир в близост до населеното място. В "Нашият..
Галерия-книжарница "Къща за птици" събира днес (10 декември) от 18.00 ч. на литературно четене поетите Балчо Балчев, Валери Манолов, Георги Веснаков (via..
Явор Гърдев е име, което едва ли се нуждае от представяне в културните среди на България. Театрален и кинорежисьор с дългогодишен опит, той впечатлява..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg