Какво очаква бизнесът от политиците, които ще бъдат избрани на парламентарните избори, насрочени за 2 април 2023 г.? Кое е най-важното, което трябва те да направят в спешен порядък? Какви решения и мерки трябва да се вземат?
"Хората, които ние представляваме, са доста сериозна част от градивните хора в България и колкото повече сме и колкото повече глас имаме заедно, толкова по-добре ще е за цялото общество."
Това казва в интервю за БНР Спас Кьосев, експерт връзки с обществеността в Българската предприемаческа асоциация (BESCO).
Той е познат от екрана на БНТ и преди близо година направи завой в своята кариера. Избра да стане част от отбора на BESCO. Превърна се в гласа на предприемача и заедно с екипа на предприемаческа асоциация се бори в България да има повече предприемачи и по-обективна и по-справедлива среда за успех.
Спас Кьосев коментира, че BESCO обединява бизнеси. Това са хора, които държат бизнесът им да бъде на светло. Хора, които искат, могат, знаят, не се отказват и винаги намират начин. Хора, които искат да решават глобални проблеми и имат глобални амбиции.
"Истината е, че в България пазарът е тесен, което има плюсове и минуси, когато стартираш един бизнес. Плюсът на това е, че пазарът ни е малък, а това може да те накара да излезеш в чужбина и така бизнесът ти да порасне“, посочва той.
От предприемаческата асоциация вярват, че съвкупността от тези реформи биха позиционирали България на европейската технологична сцена, биха затворили вечния цикъл на “догонващи” и биха дали перспектива върху развитие на “изпреварващо” законодателство в сферите на автономни автомобили, роботика, космически технологии, нано- и биотехнолгии, интернет и др.
Според Спас Кьосев, хората на бизнеса са имунната система на обществото, те помагат там, където държавата не се справя. В момента BESCO обединява около 500 компании, а целта през 2024 г. те да станат 1000. Тяхната цел е да увеличават ресурса за растеж."Иновативният бизнес, който има потенциал да расте бързо на глобалния пазар, е този, който изкарва повече пари за България. А всеки социален разход, който съвсем естествено се увеличава в предизборната ситуация, в която сме от две години, натоварва бизнеса и ограничава възможностите за растеж“, посочва Кьосев.
Иновациите и дигитализацията на процесите са в основата на формиране на дейности с по-висока добавена стойност за българската икономика.
Той посочва, че новите предприемачи искат да има повече като тях. За тях е по-важно да сеят, отколкото да жънат. Те отместват хоризонта на резултата и създават екосистема, създават условия да има други като тях.
Чуйте целия разговор в звуковия файл.
"Когато истината престане да има значение всякакви други неща, които нямат отношение към нея започват да имат значение. – казва д-р Стефан Марков – терминът "постистина" не означава, че нещо не е истина, а че това разделение вече няма значение. Факти, които не харесват на аудиторията, тя просто ги отрича. Хората искат да чуват само това, което ги..
В ефира на предаването "Време за наука" гостува Зорница Спасова , доктор по климатология от Софийския университет. Тя е експерт с дългогодишен опит в изследването на въздействието на климатичните промени върху човешкото здраве и активен член на Българското дружество по медицинска география. По време на интервюто тя разгледа важната тема за..
На 17 септември православната църква почита паметта на светите мъченици Вяра, Надежда, Любов и тяхната майка София, като отдава почит на християнските добродетели, които те олицетворяват. На този ден, освен духовния празник, се отбелязва и денят на град София, а повод за радост имат и колегите от Радио София, които днес празнуват 17 години от..
За политическите предизвикателства в страната ни в началото на есента и възпитанието в патриотизъм – разговор в "Нашият ден" с Красимир Каракачанов , историк, д-р по международно право и международни отношения, председател на ВМРО. В началото на разговора Каракачанов заявява: "Когато един народ няма дух, няма цел, няма кауза, той оставя да..
В рубриката "Епизоди от живота" на предаването "Нашият ден" вниманието се насочи към предстоящата през октомври лаборатория за креативни кампании – C o-Creating Labs 2024 . Тази инициатива има за цел да разкрие как артистичният подход и визуалният език могат да подкрепят успеха на всяка кампания. В рамките на двудневната творческа среща, шест..
В училище "Космос" всяка нова учебна година носи надежда за цялата местна общност. Откриването на това учебно заведение, преди години, връща живота..
На 28 септември, в Античния театър на Пловдив, публиката ще има възможността да се потопи в едно уникално музикално преживяване, водено от виртуозния..
Възпитанието на децата е като отглеждането на градина. То се нуждае от търпение, постоянство и любов. В първия учебен ден в импровизираното изнесено..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg