Лора Динкова завършва Българска филология с магистратура по режисура и кино в Софийския университет. Тя е автор на поетичните книги – "Отключено безвремие", "Осиновени думи" и "Диагноза тишина", които получават няколко специални награди през годините, между които са – "Южна пролет", "Яна Язова" и "Теодор Траянов".
Нейни стихотворения са превеждани на италиански, френски, полски и руски език. Публикува статии, рецензии и литературна критика в българския културен печат и в електронни сайтове. Тя е съавтор на учебник по литература за 12-и клас. Хоноруван преподавател е на студенти втори курс към катедрата по Българска литература на Софийския университет през 2019 г. От март месец 2020 г. е доктор по филологии към катедрата по Българска литература на Софийски университет и учител по български език и литература в образователна школа.
В интервюто си за "Нашият ден" Лора Динкова разкрива, че започва да пише поезия на 23 години, сравнявайки този процес със "срещата с божественото на познат език". Тя се стреми да подчертае, че поезията е нещо, което не може да бъде насилствено извикано всеки ден, защото изисква вдъхновение и дълбоки емоции, които само опитът на прочитите и тъгата може да донесат.
"Поезията е внезапен проблясък в точното време. Трябва да имаш вдъхновение, не може да се твори всеки ден. Това е превеждане на божественото на познат език. Пишещият човек трябва да има натрупания опит на прочитите и на тъгата. Поезията трябва да бъде усетена, всеки човек я разбира по конкретен начин и открива нещо за себе си", казва тя.
За Лора Динкова поезията не е просто изкуство, а връзка между живота и смъртта. Тя вярва, че писането за смъртта е "опит да се опази човешкото в нас", за да разберем, какво означава да бъдем хора.
Чуйте разговора в звуковия файл.
Снимки: Личен архив, Pixabay
В навечерието на Деня на жената, който тази година съвпадна с Тодоровден, в "И рибар съм, и ловец съм" гостуваха две от многобройните красиви почитателки на това уж мъжко занимание – двубоят с рибата и с дивеча. Според водещите на предаването Асен Масларски и Росен Мирчев, да застанеш срещу жена, която е с пушка в ръка, не е малко изпитание. Те..
Живеем във време, в което прахосмукачката робот има повече изчислителна мощ от тази на първите апарати на мисията "Аполо" до Луната. Същевременно знаем, че традиционно се представяме зле в точните науки, а сред предлаганите мерки е още повече материал и още повече изпити и мерене на формални резултати. Има ли вариант това да не е така и..
Възможно ли е да останем в добри отношения с партньора и след раздялата? Въпрос на емоционална интелигентност, вродена мъдрост или много усилия е способността ни да преглътнем обидата и да се отнасяме с уважение към човека, с когото сме продължили рода си? "Най-голямото влияние върху бъдещите родители не е детската градина, училището или..
Социалните мрежи се изпозлват за политически цели чрез насаждане на противоречия и подклаждане на фанатични настроения. Какви са най-важните уроци, които трябва да научим от случилото се през последните години в сферата на технологиите, свързани с алгоритмите в социалните мрежи, начините за въздействие, психологическото портретиране? Какви са..
Зависимостта ни от технологии е причината всеки ден да оставяме неочаквано количество чувствителна информация за себе си онлайн. Това се нарича дигитален отпечатък – съвкупността от данни, които генерираме, използвайки интернет . Тези данни не са просто снимките и статусите, които качваме в социалните мрежи, нито имейлите и съобщенията, които..
Отиваме в града на липите, където днес отбелязват Световния ден на социалната работа с празничен концерт в Държавната опера – Стара Загора. На..
Тази година се навършват 130 години от създаването на организираното туристическо движение в България. По повод на този юбилей, срещаме се с председателя..
Културен код "Мръсно" задаваме в това издание на "Terra Култура" заедно с визуалния артист и фотограф Боряна Пандова . Нейната нова изложба е част от..
Ел. поща: hristobotev@bnr.bg