Продължаваме да ви представяме новите кметове в седмицата след балотажите. Най-големият пловдивски район има нов кмет.
Досега общински съветник от ГЕРБ, в предишния мандат Георги Стаменов ще управлява в следващите 4 години - "Централен".
Той победи с 283 гласа на балотажа Георги Титюков, кмет на района след Райна Петрова. За визията, за новите проекти, за посоката на обновяване на градската среда и пазенето на историята, ще разговаряме с новия пряко избран кмет.
Георги Стаменов посочи, че вече е получил подписка от 75 майки от район "Централен". Те са декрарирали, че искат изграждане на нова детска площадка в района на млечната кухня до УХТ.Р. П.: Това, което вие записахте във вашите обещания пред избирателите – кое ви се иска да бъде акцент на това управление, г-н Стаменов?
Георги Стаменов: Като акцент на управлението бих казал, че облагородяването на междублоковите пространства, ще направя всичко възможно поне отчасти да реша проблема с паркирането. Знаете, в Централен това е огромен проблем, тъй като има прекалено много автомобили за инфраструктурата, с която разполага района. Ще търсим различни варианти и там, където има възможност за създаване на нови паркоместа ще бъдат направени. Друг акцент в управлението е зелените площи, както и детските площадки. Вчера имах среща с майки, които в подписка, над 75 жени, искат изграждане но нова площадка близо до една от млечните кухни, близо до ВИХВП, жените искат парка, който е близо до млечната кухня да бъде реновиран с детски катерушки, за да може в топлите месеци през годината след като вземат храната на децата да могат както те да почиват, така и да си хранят децата и да има един кът за почивка. В този мандат беше изграден един стрийт фитнес, пейките бяха оправени, но въпреки всичко изискванията на нашите съграждани са по-високи, което вчера ми го декларираха с подписка. Смятам, че ще успеем да удовлетворим тези техни изисквания.
Р. П.: Тук трябва да кажем, че тук всичко, което има да изпълнявате декларирахте, че ще направите специална работна група. Каква ще бъде тази работна група?
Г. С.: Искам да има една постоянна работна група, която да е на обходи и да знае както състоянието на зелената система, така и на инфраструктурата, визирайки тротоари и пътни настилки, защото има на много места тротоари, където липсват една или две плочки и при липсата една или две плочки, първо, точно там ще се спъне човек, второ, и чисто визуално е отвратително. Смятам, че една такава група минава и има реална представа къде и какво е състоянието на инфраструктурата и такива дребни нещица бъдат коригирани по възможно най-бързия начин ще бъде много добре.
Р. П.: Пловдивчани най-осезаемо разбират как се променя Пловдив точно в центъра. Тук очакваме да стартират едни много големи, крупни ремонти на булевардите „Шести септември” и на „Руски”. Имате ли информация кога?
Г. С.: Булевард „Руски” ще стартира, когато свърши бул. „Васил Априлов”. Знаете, преди двайсетина дни беше направена първа копка, но тъй като и ако двете артерии едновременно бъдат затворени това ще доведе до пълен хаос в трафика. Затова, когато се направи единия булевард тогава ще може да се пренасочи трафикът по него и съответно да се започне бул. „Руски”. Има уредено финансиране за бул. „Северен” и ще се търси финансиране за бул. „Шести септември” в частта му в район „Източен”.
Р. П.: Това не е ли част от големия заем?
Г. С.: Да, това е част от заема, а бул. „Васил Априлов” е с целево финансиране от държавата. Има много проекти, които голямата община е започнала.
Р. П.: Кои, кои, г-н Стаменов? Освен инфраструктурата какво конкретно за район „Централен”?
Г. С.: За район „Централен” – трябва да се направи Голямата базилика. Това е изключително важен проект.
Г. С.: Площад „Централен” – той също ще бъде направен, там са изкупени авторските права от фирмата, която спечели конкурса, това са проекти, заложени в голяма община, те ще направят съответните процедури, за да се проектират и съответно да бъде изграден целия площад, както и да бъдат експонирани всички археологически находки.
Р. П.: След това?
Г. С.: Има проекти за пробив под гарата да мине булевардът.
Р. П.: Това също е голям инфраструктурен проект.
Г. С.: Има голям проект за повдигане на же пе линията на бул. „Копривщица” – това ще отпуши трафика, който пресича самата же пе линия, а и ще създаде места отдолу за паркиране. Като проектна готовност община Пловдив я има, кандидатства по различни проекти, да сме живи и здрави с желанието и възможностите на екипа на г-н Тотев смятам, че тези проекти ще бъдат реализирани.
Председателят на Асоциацията на млекопреработвателите Владислав Михайлов се надява бойкотът срещу големите търговски вериги да принуди държавата да вземе мерки и да ограничи тавана на надценките на храните. Според него у нас има пазар, свободна търговия и конкуренция, но тези принципи не действат при "големите търговци на дребно". Причините са две..
Днес започва реконструкцията на водопровода във високата зона на Брестовица. Символичната първа копка за начало на строителните дейности дадоха кметът на община Родопи Павел Михайлов и кметът на селото Мария Манолова. На церемонията присъства Иван Иванов, министър на регионалното развитие и благоустройството. Срокът за изпълнение е 600..
Стотици репортажи и много енергия в сдружение "Майки срещу дрогата" вложи журналистът Веселина Божилова, която от години работи по темата за зависимостите и битката с тях. След приетата на първо четене пълна забрана на вейповете с нея говорим за поредната активност да се разпишат нови правила и за волята да има контрол и ефект от тях. Тя е скептича...
На среща на министъра на образованието и ректорите на ВУЗ бе лансирана идеята да се намали срока на обучение на медицинските сестри от 4 на 3 години. Целта е е по- бързо да се запълни дефицита от кадри в лечебните заведения. Браншовите организации вече възразиха срещу предложението. Какво мисли академичната общност попитахме проф. Биянка Торньова,..
За потребителското недоволство, икономическите му основания и социални последици разговаряме със социолога Кънчо Стойчев, който е председател на УС на сдружението "Произведено в България". Гневът на хората е напълно основателен. Според социолога основният проблем е, че големите търговски вериги чрез така наречената търговска отстъпка неправомерно..