Според проф. Кафтанджиев добрите комуникатори трябва да се насочат към дигиталните форми на общуване.
„Това е промяна само по отношение на медията. Знаковите системи, които се използват, са същите. Но има нови аспекти по отношение на дигиталната поетика. Например всички тези общувания стават въвличащи. Потребителят започва да общува с рекламата, дори с тези, които я правят. Нещата стават по-демократични. Като е двупосочна, тази комуникация става и по-ефективна“.
Самите стоки вече се правят не за масовия потребител, а за отделния човек, спрямо неговите потребности, смята още Христо Кафтанджиев. Затова и начинът, по който се комуникира, също е персонален.
„Рекламата обаче, дори и индивидуализирана, на 100 процента се съобразява с културния модел. Младото поколение в развития свят има много общи неща, но във всяка култура то си има и индивидуални характеристики. Ако сме печени комуникатори, ще намерим тези 50 процента от универсалната култура и 50-те процента от индивидуалната“.
От съдържателна гледна точка навсякъде по света продължават да работят апелите. Апелът за могъществото например е характерен за всяка една култура. Въпросът е, че това могъщество намира различни прояви в различните култури.
Проблем си остава и лицемерието. „Не малка част от всички тези комуникации не са искрени. И при това положение не може да се постигне ефективност. Където има лицемерие, няма ефект от рекламната комуникация“, допълва проф. Кафтанджиев.
Разговорът с него чуйте в звуковия файл.
Във втория ден от настоящата седмица коментаторите във "Форум" адв. Николай Хаджигенов и Светлин Желев, провокирани от водещия Константин Лавсов, обсъждаха теми, свързани с: Българското образование : STEM кабинетите – музеи или действащи хъбове в иновативните училища; Образователни модели за пример; Мотивация, подходи, надежди..
Храната – бъдещето, отглеждането, производството, иновациите и устойчивостта ѝ, дистрибуцията, както и хранителната култура , е във фокуса на традиционната Световната седмица на предприемачеството (от 18 до 24 ноември), която и тази година се провежда у нас със събития, организирани от Джуниър Ачийвмънт България (JA Bulgaria)...
Десетото издание на младежкия форум Voice It ще се проведе на 20 ноември (деня, на който е приета Конвенцията за правата на детето на ООН) под наслов "Здрави в училище" , съобщиха организаторите от Националната мрежа за децата (НМД). По традиция фокусът и подтемите на форума са избрани от момчетата и момичетата в младежката мрежа..
Деветото издание на Седмицата на италианската кухня се отбелязва с различни инициативи от 16 до 22.ноември. Тази година събитията са под наслов "Средиземноморската диета и традиционната кухня – здраве и приемственост“ Целта е да се представи италианската кухня и традиционните ѝ корени и призната роля в средиземноморската диета, за..
Настоящата година е най-успешната в историята на българския туризъм , но резултатите не бива да ни успокояват, а да ни мотивират да се развиваме и да постигаме още повече. Подемът в сектора е осезаем и това се дължи на много фактори. След ковид пандемията на хората им се пътува. Ръстът е забележим и при входящия, и при изходящия..
Все повече деца загиват на пътя, докато карат тротинетки, велосипеди, мотопеди и други. Това каза заместник-началникът на отдел "Пътна полиция" към Главна дирекция "Национална полиция" Мария Ботева. Според статистиката от началото на годината до 15 ноември загиналите деца при такива инцидента са пет, докато за същия период на 2023 г. техният брой е..
53 номинации и 127 журналистически материала са получени в тринадесетото поредно издание на конкурса “Валя Крушкина – журналистика за хората“, чиято мисия е да награждава талантливи хора в журналистиката. Наградите ще бъдат връчени на официална церемония през декември. Основният организатор на конкурса, представител на фондация “Граждански..