Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Любомир Аламанов: Хората трябва да разберат, че силата е в тях

Последните избори показват, че българите се научиха да изискват

Любомир Аламанов
Снимка: Ани Петрова
Политическият пиар, като част от сферата на комуникациите, е във фокуса на днешното предаване “Радиоприемница”.

Пример за политик, който умее да общува със своите избиратели е премиерът Бойко Борисов, който успява в почти всяка ситуация да намери някакъв начин с човек от съответното населено място да поговори, да каже нещо, да общува, обяснява комуникационният експерт Любомир Аламанов.

Разбира се, има и много политици, които не умеят да общуват. Политическата класа не обича да слуша понякога консултантите си по комуникации, но времето показва дали са прави или не.

Според Аламанов кампанията за местните избори е била интересна, с цялата пъстра картинка от комуникационни инструменти, които са използвани - от класическа кампания с билбордове и клипове, до модерна кампания - със социални медии и раздвижени инфографики.

“Хората сякаш пораснаха. Хората се научиха да изискват. Самата кампания започна вяло и кандидатите в София решиха, че могат да се оправят със стандартна, класическа кампания, но хората изискаха от тях да отидат на място”, коментира експертът. Пример за това е кметът Йорданка Фандъкова, която през последните две седмици е променила кампанията си. Аламанов каза също, че кампаниите винаги започват с месеци по-рано и вече тече кампанията за парламентарните избори.

Социалните медии ще заемат все по-съществено място в предизборните кампании, защото идват нови поколения, които изискват нов тип комуникация. Те обаче са само комуникационен инструмент, един от многото, с които трябва да се работи в една кампания, за да се достигне до повече хора.

“Социалните мрежи развиха хората. Те дадоха възможност на всеки човек да търси активно информация. Дадоха му възможност да иска и да пита. Направиха хората много по-активни”, ако политиците неглижират това, ще загубят. Социалните мрежи са много добър инструмент “за слушане”, "за усещане на пулса” на маса хора. Това търсене на информация, създава вакуум, който ако не се запълни с експертно мнение, се запълва с неистини.

Има и политици, които работят добре в социалните мрежи, пример за това е Борис Бонев от “Спаси София” и неговата активна кампания в мрежата. Страницата на Фандъкова също е добър пример за добра работа на екипа на столичния кмет. Има и други политици, които са с добри, активни профили в социалните мрежи.

“Политическият пиар трябва да продължава непрекъснато, защото самите политици трябва да знаят, че са постоянно под вниманието на хората, защото са избрани, за да правят някакви политики, да представляват хората, да взимат някакви решения за нашето общо бъдеще и затова те трябва да комуникират непрекъснато, не е само по време на избори”, казва Аламанов.

Последната кампания за местните избори е била толерантна и е спазен добрият тон, смята Аламанов. “В София запазиха професионално поведение и яко си подхвърляха закачки един към друг на ниво проекти, ниво политики, не влязоха на лично ниво. Хората все пак вярват на политиците, смята той.

“Хората разбират, че смисълът на демокрацията не е да стоят вкъщи и да ругаят, а да отидат и да дадат гласа си. Това показва, че поне вярват в процеса. От тук нататък предстои много работа. Всички ние да разберем, че демокрацията не е еднократно състояние.

Демокрацията е непрекъснат процес и то процес на наша лична отговорност, за всяко решение, което взимаме всеки ден. Хората трябва да разберат, че силата е в тях, но не защото гласуват веднъж на 4-5 години, а защото всеки ден могат да свалят всеки политик. Ако довечера 500 хил. човека излязат на улицата, те могат да свалят всеки един политик”.

Чуйте целия разговор в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Иван Симов

Историята оживява: Радиото - инж. Иван Симов, лента първа

На 25 януари 2025 година, Българско национално радио отбелязва 90 години от издаването на Указ номер 25, подписан от Цар Борис III. С тази наредба-закон радиоразпръскването в България става държавна собственост. Тази дата се възприема за начало на професионалното радио в България: Историята на българското радио обаче се заражда и оформя още..

публикувано на 11.01.25 в 16:00
С Анатолия Тодорова - уредник в Историческия музей “Свищов” и член на УС на международна фондация “Алеко Константинов”

Софийски разкази - Алекови дни 2025

Разговорът е с Анатолия Тодорова - уредник в Историческия музей “Свищов” и член на УС на Международна фондация “Алеко Константинов”: "Няма друг българския писател, останал с малкото си име, като наш съвременник и приятел. По неговото време Свищов е градът на първите неща. Гражданите в ежедневието си се радват на балове, приеми. Парите са се влагали..

публикувано на 11.01.25 в 15:00
Филип Тотю

Адресите на любовта - войводата Филип Тотю

Легендарният поборник, войводата Филип Тотю е имал богат и вълнуващ любовен живот, въпреки строгите правила  за хайдутина -  да не прескача дувари и да не ходи по жени, нито своя, нито чужда. Точно тях Филип Тотю не спазвал. Той имал три съпруги, съдили са го за двуженство, с последната си жена се събира, когато той е на 65, а тя - на 29...

публикувано на 11.01.25 в 14:00

Пикасо - само част от музейния фонд графики на Квадрат 500

Националната галерия „Квадрат 500“ представя 21 графични листа на Пикасо, тематично свързани с негови и на други автори литературни текстове, с лични преживявания и прозрения. Подробностите - от  Калин Николов, уредник на фонд „Чуждестранна графика“:

публикувано на 10.01.25 в 20:13
Нели Симеонова

Третите в света на космическата храна

Нели Симеонова, изпълнителен директор на компания „Антарта“ за възобновяването на производството на оригиналната българска космическа храна. Техният партньор, Институтът по криобиология и хранителни технологии  трети в света е произвеждал космическа храна, а екипът на "Антарта" предлага висококачествени продукти за кратки и дълги пътувания в Космоса,..

публикувано на 10.01.25 в 20:03

Радичков връх, Антарктика

С Йордан Радичков, внук на Йордан Радичков говорим за  инициативата "Януари - месец на Радичков" която тази година е в Антарктика! Още в края на тази година всички издания на българския писател ще бъдат изпратени в библиотеката на нашата експедиция там: Благодарение на българската мисия в Антарктика и проф. Христо Пимпирев, новите издания с истории..

публикувано на 10.01.25 в 19:29
Ивайло Илиев и Тодор Терзиев

"Форум", 10.01.25: Мълчанието на партийните лидери не е непременно нещо лошо

В края на седмицата анализатори във "Форум" продължават да коментират последните стъпки на български политици в търсене на изход от кризата. Освен продължаващите преговори за редовно правителство, те се спряха на новината за официално полученото от Кирил Петков обвинение на прокуратурата за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова, можем ли..

публикувано на 10.01.25 в 18:10