Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Любомир Аламанов: Хората трябва да разберат, че силата е в тях

Последните избори показват, че българите се научиха да изискват

Любомир Аламанов
Снимка: Ани Петрова
Политическият пиар, като част от сферата на комуникациите, е във фокуса на днешното предаване “Радиоприемница”.

Пример за политик, който умее да общува със своите избиратели е премиерът Бойко Борисов, който успява в почти всяка ситуация да намери някакъв начин с човек от съответното населено място да поговори, да каже нещо, да общува, обяснява комуникационният експерт Любомир Аламанов.

Разбира се, има и много политици, които не умеят да общуват. Политическата класа не обича да слуша понякога консултантите си по комуникации, но времето показва дали са прави или не.

Според Аламанов кампанията за местните избори е била интересна, с цялата пъстра картинка от комуникационни инструменти, които са използвани - от класическа кампания с билбордове и клипове, до модерна кампания - със социални медии и раздвижени инфографики.

“Хората сякаш пораснаха. Хората се научиха да изискват. Самата кампания започна вяло и кандидатите в София решиха, че могат да се оправят със стандартна, класическа кампания, но хората изискаха от тях да отидат на място”, коментира експертът. Пример за това е кметът Йорданка Фандъкова, която през последните две седмици е променила кампанията си. Аламанов каза също, че кампаниите винаги започват с месеци по-рано и вече тече кампанията за парламентарните избори.

Социалните медии ще заемат все по-съществено място в предизборните кампании, защото идват нови поколения, които изискват нов тип комуникация. Те обаче са само комуникационен инструмент, един от многото, с които трябва да се работи в една кампания, за да се достигне до повече хора.

“Социалните мрежи развиха хората. Те дадоха възможност на всеки човек да търси активно информация. Дадоха му възможност да иска и да пита. Направиха хората много по-активни”, ако политиците неглижират това, ще загубят. Социалните мрежи са много добър инструмент “за слушане”, "за усещане на пулса” на маса хора. Това търсене на информация, създава вакуум, който ако не се запълни с експертно мнение, се запълва с неистини.

Има и политици, които работят добре в социалните мрежи, пример за това е Борис Бонев от “Спаси София” и неговата активна кампания в мрежата. Страницата на Фандъкова също е добър пример за добра работа на екипа на столичния кмет. Има и други политици, които са с добри, активни профили в социалните мрежи.

“Политическият пиар трябва да продължава непрекъснато, защото самите политици трябва да знаят, че са постоянно под вниманието на хората, защото са избрани, за да правят някакви политики, да представляват хората, да взимат някакви решения за нашето общо бъдеще и затова те трябва да комуникират непрекъснато, не е само по време на избори”, казва Аламанов.

Последната кампания за местните избори е била толерантна и е спазен добрият тон, смята Аламанов. “В София запазиха професионално поведение и яко си подхвърляха закачки един към друг на ниво проекти, ниво политики, не влязоха на лично ниво. Хората все пак вярват на политиците, смята той.

“Хората разбират, че смисълът на демокрацията не е да стоят вкъщи и да ругаят, а да отидат и да дадат гласа си. Това показва, че поне вярват в процеса. От тук нататък предстои много работа. Всички ние да разберем, че демокрацията не е еднократно състояние.

Демокрацията е непрекъснат процес и то процес на наша лична отговорност, за всяко решение, което взимаме всеки ден. Хората трябва да разберат, че силата е в тях, но не защото гласуват веднъж на 4-5 години, а защото всеки ден могат да свалят всеки политик. Ако довечера 500 хил. човека излязат на улицата, те могат да свалят всеки един политик”.

Чуйте целия разговор в звуковия файл.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

Историята оживява - Боян Трайков, предаване първо и второ

Разговорите са с Еди Емирян - един от стожерите на "Хоризонт" и с Милен Димитров - редактор в Дирекция “Дигитални програми”, направление “Интернет портал” на Българското национално радио. Също така Милен работи към Златния фонд на Радиото. И, разбира се, по-младите от нас го познаваме, като постоянен лектор в БНР Академията, създадена с методическа и..

публикувано на 15.02.25 в 16:00
Поглед към София от местността Кръста - акварел на Йосиф Обербауер

Софийски разкази - квартал Лозенец, част 1 и 2

Курубаглар, Лозеница, Лозенец - трансформациите в името са не по-малки от трансформациите на мястото:

публикувано на 15.02.25 в 15:00
Христо Фотев

Адресите на любовта – Христо Фотев

„Не е измислица морето и щастието съществува“. Ако тази строфа ви се падне в късметче към кафето без да е споменат автора, да знаете, че той е Христо Фотев, създателят на едни от най-четените, рецитирани и цитирани любовни стихотворение в съвременната българска поезия. „Светлите безумства“ на влюбванията му довеждат до три брака и любовен..

публикувано на 15.02.25 в 14:00

Активните четящи хора са само 10% от българите

"Читателските практики в България 2006 – 2022 г." е социологическо изследване под научното ръководство на проф. Александър Кьосев, който го представя в ефир: "Корабът потъва бавно" по отношение на четенето на хартиен носител. Но само четене ли е общуването с електронните носители? Изследването е за четенето в свободното време, не за..

публикувано на 15.02.25 в 10:30
мария Тарашманова

Исках да имам списък с всички традиции, които се провеждат в България

Мария Тарашманова представя " Карта пътеводител на България" -  всичко, което трябва да знаем за най-доброто преживяване в България и обновяване на новите най-популярни туристически обекта в страната: "Наблягам на местата в България, които са суперкрасиви. Желанието ми е повече българи и чужденци да открият не само популярните дестинации...

публикувано на 15.02.25 в 10:23

В Innovation Explorer: от екстремния ни свят, Тръмп и Китай до Антарктида

Най-модерните постижения на човечеството и иновации в един екстремен свят – нашия. Това ще предложи 11-ото издание на ежегодния международен форум за иновации Innovation Explorer, което ще се проведе в София на 25 февруари . Сред темите в програмата на събитието изпъкват: екстремни климатични бедствия, екстремен изкуствен интелект,..

публикувано на 14.02.25 в 19:58
Изображението е илюстративно.

"Форум", 14.02.25: По-важно от красотата е жената да се поддържа, но това не става с ботокс

В последното издание на "Форум" за тази седмица Елена Пъневска провокира коментарната двойка доц. Наталия Футекова и Ангел Георгиев по следните новини и теми: Продължава да тече вторият етап на Националната АНТИСПИН кампания , в цялата страна се организират образователни беседи в училищата, обучение на младежи, разпространение на информационни..

публикувано на 14.02.25 в 18:05