Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Поглед към София от местността Кръста - акварел на Йосиф Обербауер

Софийски разкази - квартал Лозенец, част 1 и 2

Курубаглар, Лозеница, Лозенец - трансформациите в името са не по-малки от трансформациите на мястото:

публикувано на 15.02.25 в 15:00
Христо Фотев

Адресите на любовта – Христо Фотев

„Не е измислица морето и щастието съществува“. Ако тази строфа ви се падне в късметче към кафето без да е споменат автора, да знаете, че той е Христо Фотев, създателят на едни от най-четените, рецитирани и цитирани любовни стихотворение в съвременната българска поезия. „Светлите безумства“ на влюбванията му довеждат до три брака и любовен..

публикувано на 15.02.25 в 14:00

Активните четящи хора са само 10% от българите

"Читателските практики в България 2006 – 2022 г." е социологическо изследване под научното ръководство на проф. Александър Кьосев, който го представя в ефир: "Корабът потъва бавно" по отношение на четенето на хартиен носител. Но само четене ли е общуването с електронните носители? Изследването е за четенето в свободното време, не за..

публикувано на 15.02.25 в 10:30
мария Тарашманова

Исках да имам списък с всички традиции, които се провеждат в България

Мария Тарашманова представя " Карта пътеводител на България" -  всичко, което трябва да знаем за най-доброто преживяване в България и обновяване на новите най-популярни туристически обекта в страната: "Наблягам на местата в България, които са суперкрасиви. Желанието ми е повече българи и чужденци да открият не само популярните дестинации...

публикувано на 15.02.25 в 10:23

В Innovation Explorer: от екстремния ни свят, Тръмп и Китай до Антарктида

Най-модерните постижения на човечеството и иновации в един екстремен свят – нашия. Това ще предложи 11-ото издание на ежегодния международен форум за иновации Innovation Explorer, което ще се проведе в София на 25 февруари . Сред темите в програмата на събитието изпъкват: екстремни климатични бедствия, екстремен изкуствен интелект,..

публикувано на 14.02.25 в 19:58
Изображението е илюстративно.

"Форум", 14.02.25: По-важно от красотата е жената да се поддържа, но това не става с ботокс

В последното издание на "Форум" за тази седмица Елена Пъневска провокира коментарната двойка доц. Наталия Футекова и Ангел Георгиев по следните новини и теми: Продължава да тече вторият етап на Националната АНТИСПИН кампания , в цялата страна се организират образователни беседи в училищата, обучение на младежи, разпространение на информационни..

публикувано на 14.02.25 в 18:05
Залата е разпродадена

Теодосий Спасов и Иван Шопов ще изпълнят импровизации и композиции от албума "InFusion"

Теодосий Спасов и Иван Шопов  ще предложат приятен концерт в съботната вечер (15.2.2025), озаглавен като техния общ албум "InFusion"  ("Вливане"). Световноизвестният кавалджия разказа как преди години на един джаз фестивал във Варна са се пресекли пътищата на двамата. " Беше откритие и за него, и за мен това да се съберем и всеки..

публикувано на 14.02.25 в 17:47