Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2025 Всички права са запазени

Продуктовото позициониране залязва, за добрите инфлуенсъри има бъдеще

Продуктовото позициониране може да се разглежда като по-добра форма от класическата реклама, но дори при него се отчита преминаване на апогея и в момента по-скоро идва периодът на насищане и изчерпване, поради което все повече залязва като форма на комуникация, предпочитана от клиентите, обясни пред Радио София Пепи Димитрова - член на Управителния съвет на Българското дружество за връзки с обществеността.

Пепи Димитрова Снимка: Мирослава ДерменджиеваТрябва да бъде отбелязано, че скритата реклама или не много видимото позициониране винаги са били по-ценният подход, защото потребителят е много чувствителен и когато види класическа форма на промоция обикновено свива вежди и си казва: "Нещо се опитват да ме излъжат". От друга страна свързването на продуктите и на марките с хора, които са спечелили доверие сред аудиторията е много по-ефективно и носи по-добри резултати. В крайна сметка, обаче, нещата опират и до качеството на продуктите, особено при бързооборотните стоки. Ако човек не хареса продукта при първия опит, обикновено той не е склонен да го избере повторно. Добри примери за продуктово позициониране има в успешните съвременни сериали.

Много интересен ракурс дава темата за инфлуенсърите. Напоследък и тук се заговори за "балон" и има анализи, които прогнозират, че този балон ще се спука, защото в много от профилите има и лъжа, и фалшиви последователи. Димитрова беше категорична, че и в областта на инфлуенсърите този, който си върши качествено работата, има креативна мисъл и интересен подход, може да излезе извън клишето, той постига успех. Най-доброто в работата с инфлуенсърите е точното измерване на резултатите, което също претърпява развитие напоследък. Тенденцията вече не е да се броят харесвания и коментари, а да се работи с кодове, индивидуални линкове за поръчки на продукти и има точни параметри за анализ на ефективността. Показателен пример е, че "Инстаграм" въвежда постепенно премахване на видимостта на лайковете.

Пепи Димитрова повдигна въпроса за ограниченията при споменаването на наименования на компании в медиите, които обаче не се прилагат при негативни събития. При действия на дадена компания в полза на обществото, обаче, тя не може да бъде споменавана. Специалистът посочи, че няма разумно обяснение за това противоречие и дискусиите по този казус продължават непрекъснато. Димитрова настоя за открит обществен разговор и постигане на една справедливо решение.




Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ
Иван Симов

Историята оживява: Радиото - инж. Иван Симов, лента първа

На 25 януари 2025 година, Българско национално радио отбелязва 90 години от издаването на Указ номер 25, подписан от Цар Борис III. С тази наредба-закон радиоразпръскването в България става държавна собственост. Тази дата се възприема за начало на професионалното радио в България: Историята на българското радио обаче се заражда и оформя още..

публикувано на 11.01.25 в 16:00
С Анатолия Тодорова - уредник в Историческия музей “Свищов” и член на УС на международна фондация “Алеко Константинов”

Софийски разкази - Алекови дни 2025

Разговорът е с Анатолия Тодорова - уредник в Историческия музей “Свищов” и член на УС на Международна фондация “Алеко Константинов”: "Няма друг българския писател, останал с малкото си име, като наш съвременник и приятел. По неговото време Свищов е градът на първите неща. Гражданите в ежедневието си се радват на балове, приеми. Парите са се влагали..

публикувано на 11.01.25 в 15:00
Филип Тотю

Адресите на любовта - войводата Филип Тотю

Легендарният поборник, войводата Филип Тотю е имал богат и вълнуващ любовен живот, въпреки строгите правила  за хайдутина -  да не прескача дувари и да не ходи по жени, нито своя, нито чужда. Точно тях Филип Тотю не спазвал. Той имал три съпруги, съдили са го за двуженство, с последната си жена се събира, когато той е на 65, а тя - на 29...

публикувано на 11.01.25 в 14:00

Пикасо - само част от музейния фонд графики на Квадрат 500

Националната галерия „Квадрат 500“ представя 21 графични листа на Пикасо, тематично свързани с негови и на други автори литературни текстове, с лични преживявания и прозрения. Подробностите - от  Калин Николов, уредник на фонд „Чуждестранна графика“:

публикувано на 10.01.25 в 20:13
Нели Симеонова

Третите в света на космическата храна

Нели Симеонова, изпълнителен директор на компания „Антарта“ за възобновяването на производството на оригиналната българска космическа храна. Техният партньор, Институтът по криобиология и хранителни технологии  трети в света е произвеждал космическа храна, а екипът на "Антарта" предлага висококачествени продукти за кратки и дълги пътувания в Космоса,..

публикувано на 10.01.25 в 20:03

Радичков връх, Антарктика

С Йордан Радичков, внук на Йордан Радичков говорим за  инициативата "Януари - месец на Радичков" която тази година е в Антарктика! Още в края на тази година всички издания на българския писател ще бъдат изпратени в библиотеката на нашата експедиция там: Благодарение на българската мисия в Антарктика и проф. Христо Пимпирев, новите издания с истории..

публикувано на 10.01.25 в 19:29
Ивайло Илиев и Тодор Терзиев

"Форум", 10.01.25: Мълчанието на партийните лидери не е непременно нещо лошо

В края на седмицата анализатори във "Форум" продължават да коментират последните стъпки на български политици в търсене на изход от кризата. Освен продължаващите преговори за редовно правителство, те се спряха на новината за официално полученото от Кирил Петков обвинение на прокуратурата за арестите на Борисов, Горанов и Арнаудова, можем ли..

публикувано на 10.01.25 в 18:10