Столичният инспекторат не е престанал да извършва проверките си по строителните площадки и да следи за това дали фирмите на замърсяват около обекта или при напускането му. Служителите на Инспектората продължават да посещават работните площадки, екипирани с предпазни средства. Контролът се извършва и чрез физически оглед с автомобил, съгласно техническите спецификации и чрез GPS система от мобилно устройство. Сигнали подават много граждани през Оперативния център на Столичния инспекторат, който работи денонощно и през всички дни от седмицата.
Сред най-честите нарушения е липсата на устройство за измиване на машините, а напускайки строителния обект, съответно те замърсяват прилежащите територии като улици и тротоари. Инж. Николай Кючуков, началник на отдел "Контрол на замърсяването от строителството" в Столичния инспекторат, посочи пред Радио София, че живеещите в централните райони са по-дисциплинирани при изхвърлянето на строителни отпадъци за разлика от тези в по-крайните квартали. Много често тези, които живеят в пограничните райони, в които има и контейнери за зелени отпадъци, поставят строителния боклук именно там, което освен, че е забранено, сериозно затруднява и сметоизвозващите фирми.
Инж. Кючуков припомни, че генерираните зелени отпадъци се поставят до кофите за битово замърсяване, разбира се, ако са в порядъка на 2-3 чувала и е добре гражданите да се информират за графиците за извозване на боклука, за да ги поставят непосредствено преди минаване на камионите, за да не се създава впечатление за натрупване на голямо количество боклук. Оказва се, че и фирмите по озеленяване също нарушават правилата, отбеляза инж. Николай Кючуков:
"Имахме случаи в кв. "Бояна" и кв."Драгалевци" на недоброжелателни фирми, които почистват дворове, косят треви и секат клони, събират голямо количество отпадъци и вместо да ги извозят за своя сметка, те ги оставяха пред контейнерите за зелени отпадъци, за което ние им съставихме акт. "
А тъй като се увеличи и онлайн търговията по време на извънредното положение, Столичният инспекторат призовава гражданите да привеждат в по-малък обем кашоните от своите покупки, тъй като на много места кофите за битови отпадъци се задръстват, а не липсват и големи кутии до съдовете за разделно събиране, тъй като хората отново не желаят да ги разкъсат на по-малки парчета и да ги сложат вътре в кофите.
Време е за поредното ни гостуване в Сливница. Този път започваме с Младена Шуманова - педагогически съветник в Професионалната гимназия по транспорт и с ученика в 8 клас Александър Русков за създадената преди 2 години междуучилищна телевизия: "60 години сме град, но имаме много история, населено място сме от древни времена, на Римски път сме. В..
Ако приемствеността е едно от най-хубавите качества на БНР, то Радиотеатърът е значима част от сърцевината му. От основателите до техните наследници, от реализиращите го до поколенията, работещи с тях. Слушаме един от тонмайсторите, през чийто пулт е минала голяма част от продукцията на Радиотеатъра - Митко Василев, доцент в НБУ, в разговор с Боян..
Най-старият киносалон в България е “Модерен театър” (известно и като "Цанко Церковски" след 9 септември). Слушаме откъси от рекламен текст за откриването на Кино “Модерен театър”, както и откъси от спомените на Георги Каназирски - Верин за първия кинематограф в София и за първата кръчма, обърната в кино преди създаването на Кино “Модерен театър” в 1908...
Кристина и Михаил Белчеви са заедно от 42 години, а са се разделяли за не повече от четири дни. Животът им е споделена нежност, изпята любов и музика, която докосва струните на душата. И предопределеност свише. Криси чува песента на Лили Иванова “Самота” по текст на Мишо ден преди да се запознаят и си казва „Къде ли са тези сантиментални мъже, които..
„Самотният зрител“ – огледало на обществото ли са новите сериали? Още по темата с Йосиф Аструков , Институт за изследване на изкуствата - БАН: "Темите не са нови, датират още от ТВ - хората са седнали заедно и гледат. Сега всеки се разцепва на малки екрани. Ако гледаш комедия и не ви е смешна, а цялата зала се тресе, и на теб ти става смешно...
Пускането на ИИ “DEEP SEEK” доведе до неочаквани реакции и събития – ЗАЩО? Постига ли се наистина революция с този модел и повдига ли нови въпроси за надпреварата в разработването на технологията? Събеседник по темата ни е д-р Димитър Димитров, част от Института „INSAIT” към СУ „Св. Климент Охридски“: “DEEP SEEK” е модел за разсъждение,..
Графичният роман „Mаус“ на Арт Спигелман излиза за пръв път на български език. Представя ни го неговият преводач - Владимир Полеганов: "Комиксът е подценявана област на изкуството - смята се за явно популярна. Но чрез неочакваната форма се разказва история, която се говори и възприема много трудно. Авторът бавно е осъзнавал какво е да си син на..