Ефирни телефони: 02 963 56 50 и 02 963 56 80
Размер на шрифта
Българско национално радио © 2024 Всички права са запазени

Подкастът въздейства емоционално и носи добавена стойност

Ива Григорова
Снимка: Луиза Лазарова
До преди няколко години голяма част от хората в България не знаеха какво означава подкаст, а аудиторията на този формат беше лесно преброима. Само за няколко месеца обаче, слушането on demand („при поискване“) набра огромна популярност. Позитивите не са тайна за никого – слушаш каквото, когато и както си поискаш, без ограничения във времето и пространството.

Да си припомим откъде идва името подкаст (Podcast) - от iPod (името на популярния музикален плейър на Apple) и broadcast (което означава „предаване“ или „излъчване“). За създател се води журналистът Бен Хамърсли, който в своя статия от началото на 2004 г. се пита как да бъде наречено това ново явление. Първото радиошоу, записано и форматирано като подкаст, започва едва 4-5 месеца по-рано.

Днес подкастът се вписва перфектно в забързания дигитален свят. Подкасти с различна насоченост и съдържание, завладяват аудиторията с палитра от интересни теми. Колкото и подценяван в началото, форматът се доказа като изкуство с висока добавена стойност.

„Аудио съдържанието и подкастите набират скорост и в България. Това е тенденция в чужбина от години. Пандемията, колкото и да не звучи добре, подпомогна този бум на слушането. Слушането на подкасти помага на хората да намерят себе си, да потърсят човек, който споделя тяхната гледна точка и то, докато се занимават с други неща.

Заедно с домашните задължения, всеки има възможност да чуе нещо ново и интересно, например за майчинство, финанси и др. Може да се намери съдържание, което наистина да те обогати, а и да намериш съмишленици“, коментира Ива Григорова, управляващ директор в MSL, Publicis Group Bulgaria.

Силата на звука и аудиото въздействат върху аудиторията безспорно по различен начин, по-интимен от видеото, по-чувствен, по-близък. 
„Чрез слуха, хората възприемат информацията емоционално. Това е важно в бранд комуникациите. Гласът зад подкаста задава атмосферата, тона, създава публиката.

Аудитото е дълъг формат и можеш да разкажеш цялата история, дългосрочно да повлияеш върху хората. Аудиторията е лоялна, тя се връща да слуша, сваля епизодите, връща любимите си моменти. Лоялността работи за нас дългосрочно, помага за създаване на имидж.

Подкаст съдържанието се разпространява и между приятели. Връзката с аудиторията е плюсът на аудиото, подкастът е позитивен за родителите например, докато вършат ежедневните си дейности“, казва още Ива Григорова.

Освен за забавление, подкастът може да се използва и за ефективна бранд и маркетингова комуникация.

„Подкаст съдържанието за брандовете трябва да е част от цялостната комуникационна стратегия на комапнията. Така се работи дългосрочно върху имиджа. Посланията трябва да са правилно поднесени в подкаст, който е близък за тяхната аудитория, да отговаря на ценностите им.

Необходимо е да се направи диалог, трябва да присъства експерт. Има компани, които правят подкаст съдържание за служителите си, защото по този начин работещите се ангажират с индустрията и работата. Има различни рекламни формати, които прекъсват съдържанието, те могат да бъдат превъртяни. За да е по-въздействащо, рекламата трябва да е част от разговора и от бранд посланията”, добави Ива Григорова

Чуйте подробности в разговора на Катя Василева с Ива Григорова.

БНР подкасти:



Последвайте ни и в Google News Showcase, за да научите най-важното от деня!
Бъдете наши приятели във Facebook, следвайте ни и в Instagram. За да научавате всичко най-важно, присъединете се към групите за новини – БНР Новини, БНР Култура, БНР Спорт, БНР Здраве, БНР Бизнес и финанси.
ВИЖТЕ ОЩЕ

За шеста година фондация "Културни перспективи" подкрепя млади таланти

За шеста поредна година фондация "Културни перспективи" подкрепя млади таланти с националната стипендия "С усилия към звездите" в пет области – визуални изкуства, литература, музика, танц, театър/пърформанс. Платформата е отворена от 1 ноември, а тази година призивът на фондацията към младите артисти е "Претвори рамките!". Стипендията е..

публикувано на 05.11.24 в 14:35

В София са извършени 227 проверки на собственици на кучета

През октомври са извършени 227 проверки на собственици на домашни любимци в паркове, градини, междублокови пространства, по сигнали и други, съобщават от Столичния инспекторат. Част от проверките са извършени съвместно с полицията и служители на районните администрации и при необходимост с други институции.  Следи се за носене на паспорт, поставен..

публикувано на 05.11.24 в 13:47
Невена Дишлиева донесе и новата книга „Нокомис“ на Катерина Стойкова. В месеца, когато авторката е в България, ще има срещи с читатели

Романът "Обучение в покорство" на Сара Бърнстийн е като потъване в лабиринт

Още с втория си роман "Обучение в покорство" Сара Бърнстийн успява така да бъде забелязана, че да влезе в краткя списък за наградата "Букър" . Именно тази нейна книга е първата, с която читателите се срещат на български език. В отзив "The Times" описва "Обучение в покорство" като  " роман за жертви и палачи , за вината и..

публикувано на 05.11.24 в 12:40

Театър "Ателие 313" влезе в новия сезон със спектакъла "Как хубаво лошо живяхме"

Театър "Ателие 313" влезе в новия сезон със спектакъла "Как хубаво лошо живяхме", който е създаден по четири пиеси на руския драматург Людмила Петрушевска. Използвани са "Любов", "Анданте", "Чинцано" и "Три момичета в синьо". Родена през 1938 г., Петрушевска е смятана за жив класик на модерната руска литература. Първите й разкази и пиеси често са..

публикувано на 05.11.24 в 12:08
Anabel пее, свири, композира

Anabel отваря душата си с "Доза реалност"

Ана Сотирова, позната с артистичното име Anabel (18) освежи утрото в БНР-Радио София с новата песен, която представи пред Мартен Роберто и слушателите. Казва се "Доза реалност". А в разговора представи своята ежедневна реалност: Voice Academy е моето училище, дом и семейство – всичко. Там с глас и инструмент е изпробвала всичко...

публикувано на 05.11.24 в 11:19

Отвориха за движение моста на бул. "Сливница" с "Опълченска"

Хората, които живеят в квартала преминаха през протести, шум и прах, припомня репортер на БНР-Радио София. Сега о чакванията на повечето столичани, които минават от там, са да не се прави ремонт на ремонта . До 2 декември 2024 г. (включително) остава забраната за влизането на пътни превозни средства както следва: по ул...

обновено на 05.11.24 в 08:56