Катастрофата от тази нощ на автомагистрала „Струма“, която отне живота на десетки пътници, е не само трагичен, но и типичен случай, коментира пред Радио София Богдан Милчев от Института за пътна безопасност (ИПБ).
„Периодично в България се случват такива инциденти и всеки път все по-голям. Типично е да не предприемаме нищо или действията да са имитация на мерки от страна на тези, които управляват транспортната система.“
Според Милчев, ако се изключи медицински проблем на шофьора, то до инцидента се е стигнало в резултат на негова човешка грешка.
На мястото на катастрофата се отчитат редица дефицити и поредица от грешки, свързани с проектирането и изпълнението на съответното строителство. Не на последно място от значение е организацията на движение, хоризонталната и вертикалната маркировка, обезопасителните системи и контрола на трафика, както и законодателството, което трябва да принуди институциите да вършат работата си.
От ИПБ е съставен план за действие по отношение безопасността на движение. Този план е предоставен на българското правителство.
„Първото, което трябва да се направи, е международен одит за безопасността на нашите пътища. Да се извърши и оценка на риска, на чиято база да се вземе решение за пренасочване на повече пари към най-опасните места“, допълни експертът.
Нужна е и нова методология на контрол, както и такива санкции, които да карат шофьорите да грешат умишлено по-малко.
По думите на Милчев Държавната агенция по пътна безопасност не трябва да се закрива като бушон след този пореден случай. От друга страна тя не бива прави пиарски кампании, а да работи качествено.
Според Богдан Милчев одита на риска трябва да се извърши не от български организации, защото у нас има обвързаности между институциите, неправителствените структури и държавата и обективността няма да е гарантирана.
Чуйте разговора на Лъчезар Христов.
"Душата ми е стон" е темата на поредната беседа на Бохемска София с герои Яворов и Лора: Става дума за последната им вечер заедно - 29 ноември 1913. Какъв е поводът за приятелската сбирка, на която семейство Яворови пристигат първи и какво се случва в тази фатална вечер след поредната сцена на ревност - в звуковия файл.
Валентина Петкова разказва за гостуванията си при Емил Димитров и съпругата му Мариета Гьошева в къщата им в Княжево. За „опитомяването“ на режисьора Николай Волев от половинката му Доротея и аристократичния им дом на ул. Кракра. За скромното битие на Светослав Лучников и жена му Стефка, побрали споделения си живот в стая и кухня на ул. Янтра. За..
Записите са от Националната научна конференция “С перо и меч за свобода и независимост”, която се организира от Дирекция на музеите в град Копривщица, Институт за исторически изследвания при Българска академия на науките и Софийски университет “Св. Климент Охридски”: Започваме с професор Вера Бонева от Унибит и нейните тези, свързани с..
„О(б)твързан“ – премиера в Театър Възраждане – Тери Фишър, режисьор на спектакъла и част от трупата на театъра: "Изключително умна комедия с много прости средства. За героя не е лесно, той е над нещата, колебанията му го спират. Предизвикателство е да не се плузгаш по повърхността. Опитали сме се да уцелим театралния език, съчетание на танц и текст,..
Покана за София дръм фест от Боян „Бонзи“ Георгиев – барабанист и организатор на фестивала: "Това е единственото ежегодно барабанно събитие. Барабанния ни уъркшоп се казва клиника - пет различни за един ден. Пръв ще е един 16-годишен бъдещ Дейв Уекъл. Всеки, който е бил на барабанна клиника знае, че се води разговор между свирещия и публиката,..
Развитие на креативността при децата и важността на безопасните играчки - говорим по темата с Жени Илиева, предприемач и създател на безопасни детски играчки: "Безопасна е играчка от безопасен материал, да е рециклируем и да не замърсява средата. Пластмасовите играчки са сред първите замърсители на околната среда. Играчката не е просто забавление,..
Цвета Балийска ни представя Фестивала на авторския театър: "Проведохме три дискусии с творци от полето - всеки творец го прави по свой начин и нямаме нужда от дефиниции що е това фестивал на авторски театър. Има разграничение между драматургичен и авторски театър. Разликата е в процеса на създаване - при авторския, процесът на създаване е по време на..