Известният български пилот Павел Лефтеров се срещна с млади спортисти в Арт салона на Радио Варна. Младежи от местни клубове по плуване, ветроходство, фехтовка, водна топка и карате получиха съветите на успешния автомобилист, който е носител на над 56 купи от състезания, сред които шест републикански и две европейски.
В интервю за Радио Варна той разказа за най-големите трудности, които е изпитвал в кариерата си, за механизмите за справяне с тях и началото на своята кариера:
Моментите, в които не съм успял да стигна до подиума са най-трудните в моята кариера, разбира се. В тях човек трябва да си даде равносметка защо се получава така, да се концентрира върху нещата, които са под негов контрол и да се опита да оптимизира своето представяне, за да не губи мотивация. При мен е заложено генетично, когато загубя, за следващия път да бъда още по-мотивиран. Не съм имал пречки в намирането на мотивация. Естествено, винаги съм имал трудни моменти, както и всички други спортисти, които практикуват различни спортове. Важното е да не се отклоняваш от целта си и от посоката, в която си се насочил и да даваш всичко от себе си.
Кога започнахте да се занимавате с това – помните ли първите си стъпки в автомобилизма?
Започнах с картинг, както повечето пилоти от „Формула едно”. Тогава бях на осем години. Още първата година започнах да се занимавам със спорта професионално, спечелих първата си шампионска титла и оттам вече имах доста по-високи цели, които да преследвам. През 2015 реших, че ще започна да се занимавам с автомобилен спорт, стартирахме в GT4-европейските серии, спечeлихме вице европейски титли и оттам кариерата ми тръгна нагоре. До момента продължавам да се състезавам в един от тези шампионати.
Във Варна се срещнахте с млади спортисти. Какви са съветите, които им давате?
България има много таланти, много млади момчета, които се справят страхотно. Нужна им е малко подкрепа, малко мотивация. Това, което мога да направя аз, е да ги подкрепям в това, че са се хванали да се занимават активно със спорта и да се опитвам да ги нахъсвам, за да дадат всичко от себе си! Много важно за тях е да намерят хора, които да ги подкрепят, защото първите години в спортната кариера на един спортист са най-трудни. Съветите ми са да не се отчайват, защото човек е силен толкова, колкото сам прецени. Ако преценят, че няма какво да застане между тях и мечтата им, няма човек или обстоятелство, които могат да им попречат да стигнат до нея. Казвам това от личен опит.
Какво мислите за шофирането по българските пътища?
Младите хора имат достъп до технологиите, те са нон стоп с тях, дори докато шофират. Според мен това е дори по-опасно от това да се шофира с превишена скорост. Познавам хора, които карат изключително бързо, но те са силно концентрирани. Лично аз в градски условия се старая да шофирам възможно най-разумно. Забелязвам, че в момента има кампании против шофиране в бус лентата. Това натоварва градския транспорт.
Как бихте определили кариерата си?
Смятам, че кариерата ми е успешна, но донякъде. Надявам се тепърва да предстоят успехите пред мен. Тази година участвах в тестове за избор на млад заводски пилот. Това е първият момент в моята кариера, в който в най-силна степен съм бил най-близко до мечтата си да стана професионален автомобилен състезател. За жалост тестовете не минаха по начина, по който аз очаквах. Не се класирах на финала, въпреки че обратната връзка, която получих от тях беше, че съм бил един от най-подготвените им пилоти и ще получа покана отново да участвам в такива тестове. В момента отново се подготвям, не поглеждам назад, концентрирам се само напред и се надявам скоро да получа своя шанс да покажа на какво съм свободен.
Какво предстои?
В четвъртък заминавам на тестове в Барселона, оттам отивам в „Ред Бул Ринг”. Надявам се от тези два теста да успея да затвърдя някои от програмите за тази година. Целта е да участвам отново в европейските серии GT4 и евентуално в немските серии VLN, които се провеждат на „Нюрнбургринг” (Зеленият ад).
"Когато в общите устройствени планове реката не е дадена като река, Общината започва да разпродава имотите си. Виждаме, че в Елените 99% е частна собственост, включително и пътищата". Това коментира за Радио Варна и предаването Пост Фактум Тома Белев от Сдружение "Зелени закони" . В Царево, по думите на Белев, ситуацията е подобна - там имаме..
Книгата си "Емигрантски воли и неволи" представи във Варна Бойко Антонов. Роден в Пловдив, там завършва специалност „Автоматизация на производството“ и емигрира в САЩ, където живее повече от 30 години. Работи в сферата на изчислителните технологии и ръководи големи проекти в много страни по света. Антонов се залавя сериозно и с преводи на..
Интервю с Petronella Nettermalm и Huxflux Nettermalm (PAATOS) По-малко от седмица остана до концерта на прогресив метъл титанитеOPETH в София. На 10 октомври, по покана на „Blue Hills Events“, шведите ще представят новия си албум „The Last Will and Testament“ в „Asics Arena“. Преди тях на сцената ще се качата сънадродниците им от PAATOS. Това..
Вместо да коригираме данъчната си политика, както предлага МВФ, държавата да ограничи сивата икономика В края миналия месец МВФ препоръча на България прогресивен данък за физическите лица, вместо плоския от 10%. Експертите на фонда предложиха да отпадне и максималният осигурителен доход. Корекция в данъчната политика е сложна тема, която..
През седмицата Парламентарната асамблея на Съвета на Европа (ПАСЕ) подкрепи приемането на специална резолюция за България. В нея се отбелязва, че страната е "постигнала значителен напредък в укрепването на демокрацията, върховенството на закона и защитата на човешките права". Случилото се коментира и членът на Изпълнителният съвет на ПП Михал..
Интервю с Andi Deris (HELLOWEEN) През тази година HELLOWEEN издадоха „Giants & Monsters“. Втори албум в още по-звездния състав, в който се превърнаха след 2017 година. Също така стана ясно, че HELLOWEEN са един от хедлайнърите на „Midalidare – Rock In The Winw Valley 2026“. Иначе самият разговор с Andi Deris стана след възможността за избор,..
Колкото по-ниска е скоростта, толкова по-малък ще е аквапланингът. Попадайки в голяма локва, колата при движение с висока скорост става неуправляема. Това обобщи за Радио Варна и предаването "Новият ден" рали шампионът Йордан Атанасов. Воланът трябва да се държи направо, а не да се завива наляво и надясно, посъветва още Атанасов във връзка с прогнозите на..